mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Cases & Power Supplies

Register

Hjälp mig välja en fråga / PSU tack!

Reply

Thread Tools
Old 26 januari 2008, 18:22
Ledamot Gruppen

Tja, jag har valt ut delar till min nya Gaming Computer jag främst följt väten guide till att hitta rätt grejer. Men jag måste välja ut ett mål / PSU ...

Jag har en tuff tid på att bestämma, Theres många alternativ och mycket folk som säger olika saker. Pengar är ett problem med det här skrivbordet, och jag är redan kör korta placera i 8800GT.

Heres build:

E8400 Wolfdale 3,0 GHz Core 2 Duo
Gigabyte GA-P35C MOBO
2GB DDR2 Corsair (kan uppgraderas till 4 i framtiden)
8800gt 512MB
1x HDD 500GB 7200rpm, 1x 160GB 7200rpm

För det fall jag skulle vilja ha något som du kan se in, eventuellt med lysdioder. På PSU, jag vill ha något pålitligt som inte kommer att döda min delar.

Ledsen för reposting något som antagligen har postat ett hundra eller flera gånger. Jag trodde inte att jag skulle kunna hitta någon med exakt den här bygga och letar efter samma sak som mig.

Jag uppskattar all hjälp / svar.
Old 26 januari 2008, 18:37
Givargruppen

En stor fråga (med blå LED fläktar) skulle Antec 900. Inte alltför dyr heller.

PSU, Ta en titt på 500W-600W sortiment, Enermax Liberty är ett bra val, men också ta en titt på Coolermaster sortiment av "Realpower" eller Corsair varumärke. Alla tre ger dig valuta för pengarna.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 26 januari 2008, 19:30
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av alex View Post
En stor fråga (med blå LED fläktar) skulle Antec 900. Inte alltför dyr heller.

PSU, Ta en titt på 500W-600W sortiment, Enermax Liberty är ett bra val, men också ta en titt på Coolermaster sortiment av "Realpower" eller Corsair varumärke. Alla tre ger dig valuta för pengarna.
Tack. Du nämner Coolmaster varumärke, skulle något sånt här Cooler Master extrem effekt 500W arbete? Det är mycket enklare om budgeten.

Det är ganska billigt, men skulle det göra jobbet jämfört med Realpower du föreslog? De billigaste Enermax Libery var 92 dollar från Mwave. Jag förstår PSU är mycket viktigt, jag vill bara se till att jag får en hel del. = D
Old 26 januari 2008, 19:44
Givargruppen

Det har de spec är att köra riggen, men det är högt, och jag menar verkligen högt för en psu, särskilt när den belastning.

Om du klarar att sedan gå för det. Men jag vill inte.

-Kanoakavirus
Old 26 januari 2008, 19:53
Ledamot Gruppen

Tack för snabbt svar, och efter ytterligare forskning, jag gillar vad jag ser om Antec Earthwatts EA 500. Kan jag få din uppfattning om att du?

http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16817371007

Theres a $ 15 off-kod, vilket skulle göra det slutliga priset $ 35 transporterades efter avdrag. Jag vet inte om jag kan få det till mitt hus och få rabatten har fyllt i och skickat in den 31 januari. Tror du att skulle vara möjligt? Om newegg fartyg på söndag, vilket jag tvivlar på vad de gör, jag har det med onsdag enligt deras garanterad 3 dag Fedex "Leveransmetod. Om de inte fartyg på söndag kommer jag att få det torsdag. Om de får det till mig snabb. Thats skjuta det, eftersom det måste postas den exakta dagen jag får det.

Ugh!
Old 27 januari, 2008, 00:47
Givargruppen

Definitivt. Visste inte citera Antec i mitt första inlägg gjorde I. ursäkt, det var snarare försumligt av mig.

-Kanoakavirus
Old 27 januari, 2008, 01:12
Givargruppen

Du kan betala $ 2.99 för "Rush Processing" på newegg som är garanterat samma dag.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.