![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jag ibland (ungefär en gång i månaden) får ett popup-meddelande om att mitt grafikkort klockan hastighet har automatiskt minskas eftersom det är för varmt. Om jag öppnar upp min dator och kolla, det är faktiskt ganska varmt.
http://www.imgur.com/034hO Du kan se att det finns ett galler precis ovanför grafikkortet, och jag skulle vilja montera en fläkt här för att kyla den. Såvitt jag kan se finns det ingen befintlig ram eller skruvhål eller något för att lägga till en fläkt. Kommer att vara ett problem? http://www.imgur.com/ioMIp Detta är den enda fria kontakten som jag kan hitta från mitt nätaggregat. Kommer jag att kunna lägga till en fläkt utan också få ett nytt nätaggregat? Om inte så är det inte en enorm affär, eftersom jag behövde en ny PSU ändå men jag vill hellre få detta kort kyls så fort som möjligt. |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Jag kan inte se något annat än en flik över kortet, vilket inte precis någon användbar montera. Om du menar de galler som ligger vinkelrätt mot den, som bara gäller material, det visar inte att en fläkt är monterbar där. Det enda sättet du kommer att göra en fläkt arbete finns Dremeling några skruvhål ut.
Icke desto mindre, desto bättre alternativ är en Accelero passiv kylare och eventuellt dumpning vad som ser ut som ett nVidia chipset moderkort med brinnande Northbridge sitter med ditt nya kort. Jag kan inte se vilken typ av moderkort eller kortet ändå.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Mitt System: 日夏子
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
håller med Carbon
Om du inte vill gå till expence av en eftermarknad heatsink. kanske ge fläkten på grafikkortet en bra rent. också bättre luftflöde runt kortet med en Utklippt i sidopanelen i ärendet och installera en 120mm fläkt på foder att alla viktiga färska svalna så grafikkortet fläkt kan använda ![]() om det var jag skulle jag lägga till fler intag fans till utsäde mer luft i fråga och även få en eftermarknad kylare för kortet
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Egentligen Jag antar att du kan ganska easiy montera en fläkt där, jag gjorde en liknande sak för en vän ett tag tillbaka.
Om du bara resten fläkten på den lilla fliken och sedan bläddra genom denna sida av saken och hålla fast några skruvar i, eller om du inte vill göra som använder ett bra lim, något liknande Gorilla Limma fungerar bra för plast på metall. Men när jag gjorde det fanns det ingen video svalare redan, och det var mer bara en allmän fråga fläkt. Så egentligen är jag sa att det skulle kunna göras, jag är bara inte säker på att det skulle hjälpa din GPU kylning massivt Men eftersom bara luft skulle flytta, skulle vara vad fläkten på kortet redan exausted. Så i slutändan få ett ater marknaden kylare som Carbon och Pete nämns, eller båda om du känner för att fiffla med vårt fall en bit - Pete kan tala om för dig hur kul det är
|
|
|||
|
|||
|
Bara undrar, men är jag den enda som märkte hans kortet upp och ner? Och att moderkortet är på fel sida av ärendet ..... Dess en dell (ser symbolen i övre vänstra hörnet), vilket förmodligen betyder att du skränande ersätta styrelsen!
Om du klarar att installera en fläkt på något sätt (id frestas att använda lim metod, men thats just me!), Nej, du skränande använda adaptern från din PSU, men de flesta fans kommer med en kör via adapter för en Molex, så du kommer att kunna göra det på det sättet i stället. |
|
|
|||
|
|||
|
Ja, Dells är lite konstigt