![]() |
|
| |||
| |||
| hej Jag kommer snart att få: Intel Core 2 Duo e6600 NVIDIA 9800GTX + 2X2GB TwinX Corsair RAM gigabyte ga-g33m-ds2 Seagate Barracuda 7200.10 250GB hårddisk Kommer 650W är tillräckligt för att köra allt detta? ![]() tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Wattal spelar ingen roll. Ampere på 12V järnväg (s) och tillverkare frågan. 650W från en bra tillverkare är mer än tillräckligt, 650W från en dålig tillverkaren skulle ha problem att driva även ett mycket grundläggande inställning. I samband noteringen du förmodligen bättre att få en E7200 eller E8400. Mindre effektuttaget, svalare, snabbare.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ett bra PSU är Corsair ett, gå till en av sina 520W modeller, som ska vara gott (enligt den PSU kalkylator vilket är ganska bra) och har en god ampage på alla räcken, plus det är modulärt.
| |||
| |||
| Jag tror att om någon kommer på en regelbunden PSU de skulle vara bättre att få högre wattal Corsairs. Den 520 kommer inte att driva en 9800GTX + ur lådan, eftersom den inte har två sex stift. För $ 100 prislapp på det, du kan bli en 750 AR här i staterna. Modularitet som är riktigt trevligt och Corsair's är bra, men för detta bygga Jag tycker det är bättre att vara säker på att det ska fungera utan en massa kort.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Jag trodde att jag såg 2 sex stift, hmm, måste vara säker på att jag kontrollera mer än en gång nästa gång |
|
| |||
| |||
| Ah, det har du rätt. Jag tänker på 450. En fråga dock: Jag läste på makten rinna av 4870 sistone dock och 9800GTX + äter upp en stor (180-200W vid belastning). NewEgg säger att det är tri-järnväg på 18A, vet inte om jag skulle lita på det.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ett Corsair 650 enligt min mening
| |||
| |||
| Tja, även om det är Tri-järnväg på 18A då kan du inte bara använda 2 olika skenor för 2 PCI-E ström kontakter och få 36A? |
|
| |||
| |||
| Nej, du måste också faktor sammanlagda produktion. I verkligheten är det mer som 13A på varje. Det blir nog fungera, men jag har svårt att rekommendera något säkerhet begränsad 18A oavsett .. dubbla järnväg uppställningar med 20-25A + är både mindre oroande och futureproofed (förmodligen den enda del som kan kallas det)
|
| |||
| |||
| Ja, jag antar din rätt som vanligt Carbon. |