![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej killar, jag bygger en dator och jag behöver en psu som matchar: mobo: ASUS M3N-HT DELUXE / Mempipe - moderkort - ATX - nForce 780a SLI GPU: xfx nvidia 8800gt 670m 512MB RAM SLI (2 kort) CPU AMD Phenom X4 9750 RAM: Kingston hyper x 4GB 1066MHz (4 kort) hdd: 7200 rpm 80 GB dvd: grundläggande DVD-enhet (havnt plockade ett ännu) och vissa grundläggande fans någon sa att jag behövde en 1000W kort men jag tror thats lite överdrivet! några förslag? JAG verkligen dont vill underdo makt utan på otherhand jag är på en budget. tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| 600-750 tigerdirect.com |
|
| |||
| |||
| Hur många fans? Det kommer att göra en skillnad. Även jag är överraskad du kommer med en sådan grundläggande hårddisk med tanke på resten av systemet specs. Hur som helst, 750W borde räcka, men kvaliteten är det viktigaste här. En billig energikälla i ett high-end system som detta är en stor risk att ta. Vilken typ av chassi ska du få? Se till att det är ett bra chassi, eftersom ett dåligt ventilerat chassi kommer att leda till värme, som också kommer att döda ditt system. En snabb sökning ledde mig till följande chassi / PSU kombinationsrutan på Newegg: http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16811129021 Klicka på Visa alla länkar under combo erbjudanden och här är ett 850W PSU alternativet det som kommer att spara ett par dollar. Det kan vara lite mer än vad du ville betala, så gör din egen sökning. Men hålla fast vid Antec om du kan för PSU. Och inte glömma bort behovet av en väl utformad chassi för en prestanda system som du bygger. |
|
| |||
| |||
| Jag gillar att tänka mer är bättre, 500-650watts är gott. Det finns 550w enheter där ute också. Tänk på ditt system tar bara vad man använder, så grafikkortet kommer att dra ungefär samma som din X4 9750 under Internet spela 36watts. Och mer än processorn under skärmsläckare och spelet. 200watts-500watts användning. |
|
| |||
| |||
| Vanligtvis Jag skulle inte reagera (läs tråden jag länkade!) Men ett 850W Antec? Skämtar du med mig? Minus att bygga är ett mycket konstigt mischmasch av delar, en 500W Earthwatts, 400W Corsair eller 400W Seasonic är mycket bra. En låg kvalitet "hög wattal" nätaggregatet bara kostar dig mer makt räkningar och är benägna att misslyckas. För $ 150 kan du få ett modulärt Corsair 520, inte något skräp icke Earthwatts Quad-järnväg Antec kombinerade med en gigantisk svart låda med några funktioner.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Mycket väl sätta Carbon.