![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, jag sprängde min psu. Jag inkopplad den i ett 220V-uttag med brytare på 110V. jag dont normalt, men den här gången jag gjorde, och jag hoppas det bara psu jag har problem med. nu samtidigt letar efter en ny, jag vet inte om jag kan köpa något, eller jag behöver oroa sig för storleken och väder det kommer att passa i mitt fall. det jag blåste var modell: "Delta Electronics GPS-350BB-100A " har ett 350 W PSU och har en spänning ändra omkopplaren. nu när du köper en ny, Kan jag bara gå till compusa och du får välja en, så länge det är 350 W och ser ut som det passar? jag dont har fortfarande en som jag blåste, dess borta. och hur mycket ska en anständig en kostnad? 30 dllrs? |
|
| |||
| |||
| kan jag få ett 300 W PSU, dess cirka 15 dllrs billigare .. heh Min PC är en Windows XP Media Center P4 HT teknik 3,0 GHz GeForce FX 5200 vid kortet 512 RAM jag dont sinne betala exta 15 Men om den rekommenderade i gtcik till 350W |
|
| |||
| |||
| är det bara att vara ATX? viktigare, hur många utgångar behöver jag? mest ser jag komma med dubbla produktionen, så jag gissar thats standard, gör de olika normalt? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej. Ja, det måste vara ett ATX psu eftersom det är standard inom branschen i allt från storlek till spänningsreglering. Jag skulle hålla fast vid ett 350W psu bara för att din senaste var, så varför bråka med den. Du måste nog anslutningar för de komponenter som du har, så räkna upp molex önskas (optisk enhet (er), IDE hdd (er) etc). Jag tror att 5200 drivs via AGP-porten så ingen oro är där. Nya psu's har en 24pin kontakten eller 20 4 kontakter för moderkortet, kontrollera ditt moderkort för att se om du behöver en 20 pinnars eller 24-pin för om du behöver en 20 stift måste du få en psu med 20 +4 pin anslutningsdon (du kan bli en psu med en 24-pin moderkort leda och få en 24-20pin omvandlare men det är mer kostnadseffektivt och röra). Också kontrollera om cpu kräver en separat 12v bly, dessa sker vanligtvis i form av en 4-pin eller 8 pin kortplatsen. Jag tvivlar väldigt mycket moderkortet i fråga kommer att kräva en 8-pin, men det kan behöva en 4-pin för cpu, så kontrollera styrelse och i så fall sedan kontrollera psu du tittar på.
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Cursor Storlek Problem | patrickpbme | Windows-operativsystem | 0 | 19 juni 2009 20:45 |
| Jag fick min ersätter GTX280, men nu har jag ett nytt problem. | cheesepuff | Grafikkort & Skärmar | 8 | 29 maj 2009 16:45 |
| Problem Öppet Windows Fotogalleri Bild i full storlek "Vista | tolet | Windows-operativsystem | 0 | 12 maj 2009 10:24 |
| Saknade Volymkontroll | icu222much | Windows-operativsystem | 2 | 28 december 2008 21:23 |
| Teckensnittsstorlek Problem | moggyjo | Windows-operativsystem | 9 | 13 december 2008 13:25 |
| Thread Tools | |
| |