mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Cases & Power Supplies

Register

Lil lite förvirrad om det här fallet.

Reply

Thread Tools
Old 27 juni 2008, 15:36
Givargruppen

Default Lil lite förvirrad om det här fallet.

Min fråga är en smärta i jacksy (framsidan håller kommande avstängd) och jag jag tittar på att köpa ett nytt (nästa vecka).
Jag tror att jag förstår en del av villkoren etc skjutningen fall utan Jag bara hoppas att ni kan hjälpa mig.
I ganska fint här fallet:http://www.cclonline.com/product-inf...r_id=0&tid=n/a

Formfaktor-ATX PSU-400W

Jag tror jag vet vad form factter är, det är den typ av PSU (Är inte det?) Men där det står PSU betyder det hur mycket jag behöver, eller hur mycket det kommer att passa eller vad.

All hjälp är mycket uppskattat.

Åh yer vad MIDI står för / betyder?
Old 27 juni 2008, 17:42
Givargruppen

ATX PSU-400W: den typ av psu du får med de fall de inte kan förutsäga dina komponenter så att de inte kunde tala om för dig hur mycket du behöver.
Old 28 juni 2008, 01:52
Givargruppen

ATX om form faktorn moderkortet det passar den gemensamma faktorer: Micro ATX (home theater PC), ATX (standard PC), och Extended ATX (Beräknad servrar eftersom de normalt har kapacitet för 2 CPU's)

Midi är storleken på fall Midi fall är bra för PC: s som de är tillräckligt små för att inte domiate arbetet utrymme, men stora nog att rymma alla de saker du behöver, men om du har en av de nyare GFX kort, du kanske behöver större.

Liksom kanoakavirus de PSU-400W betyder att du får ett 400W PSU med fallet, dock rekommenderas det att du inte använder PSU's som ingår i fall som de i allmänhet är billiga sådana som kunde misslyckas och ta delar med dem. Min recomendation skulle vara att bara fortsätta använda den PSU som du använder just nu som är tillräckligt kraftfullt för datorn, men om du känner att du behöver en ny PSU också gärna komma tillbaka till forum och be om råd som en av få.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 28 juni 2008, 04:17
Givargruppen

kk tack så mycket alla.: D
Old 28 juni 2008, 04:37
Givargruppen

Din välkomna, glad över att vi kunde hjälpa
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.