mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Cases & Power Supplies

Register

Min Egen Pc mål Bygg

Reply

Thread Tools
Old 6 februari 2009, 17:51
Givargruppen

Default Min Egen Pc mål Bygg

ok så mitt nya bygga till slut för sommaren layouten inne i målet kan komma att ändras eftersom jag har nya idéer men utanför kommer att stanna på samma

vad jag använder

2 full storlek torn
4 120mm Akasa fläktar med noze koner
2 små fläktar (inte någon storlek)
perspex fönster

hålet fall kommer att ligga på hjul som så stort! watercooling allt inklusive RAM! st kommer att ersätta min gamla på grund av behov av en uppgradering kommer att finnas minst 4 500GB HDD 2 strömförsörjning en för systemet 750w och en 300W för fans cathrods och främre 7inch LCD-skärmen endast (7inch lcd är inte ett huvudsakliga övervaka!) den sidopanelerna kommer att ersättas med en stor dörr på ett gångjärn och hålet mycket besprutas gloss svart. thats alla mina idéer på minite men jag doo ändra saker som bygger går fram bättre idéer våren som jag bygga

Vissa skulle säga det här fallet är överdrivet och alltför stora men thats vad är jag siktar på överdrivet

komponenter inte känt ännu eftersom jag har icke fått att far.going att consintrate om fallet först. kommer att finnas en hel del organ filer och sandning ännu

Jag kommer att skicka tillbaka med bilder och videos som jag bygga för thoses interasted idéer Aso välkomna
det ser lite getto i min men när jag börjar fylla och blanda allt i den bör se ut mönstret
några fler bilder av hur man hittills

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2,3 GHz AMD
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1 gig ddr
Grafikkort (s):
256 G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY watercooling
Nätverk / Internet:
virgin 50 MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 7 februari 2009, 03:47
Administrator Group

Det är vad du kallar ett projekt. Hålla oss uppdaterade.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 7 februari 2009, 05:48
Givargruppen

kommer att göra resten av fläktar och perspex på order från ebay

Old 7 februari 2009, 16:25
Ledamot Gruppen

THT ser allvarligt söt! svartsjuk!

bara nyfiken thooo, är de fläktar som suger luft eller blåser ut?
n också, u sa 7inch övervaka är inte ur huvudsakliga 1, ganska små om det var! WOT u ska använda det för att i stället?

Jag tror ive just blivit inspirerade att bygga min egen fråga nu
Old 7 februari 2009, 20:05
Givargruppen

tack:) yerr framsidan fans kommer att blåsa i och baksidan som blåser ut. 7inch skärmen kommer att användas för att visa systemet temps / system info.

Jag säger Go for it! Jag byggde 3 anpassade fall UP2 nu. det så lätt att ge din patient

Old 7 februari 2009, 22:53
Givargruppen

Det ser häftigt! Jag har inte sett en anpassad så här förut.
Old 10 februari 2009, 03:09
Givargruppen

That's pretty cool.
Kunde inte låta bli att lägga märke till de wc i sidan av bilden. Bygga på toalett?
Old 10 februari 2009, 05:24
Givargruppen

ja jag är faktiskt Jag har ingen var els som jag fortfarande bor hemma och tillbaka i armén slutet av sommaren så jag måste få en vidare med detta fick jag organet spackelfärg två dagar så blandningsanläggningar framsidan nu långt efter iv skriver detta skicka en bild snart

Old 10 februari 2009, 08:14
Givargruppen

hacka framsidan att ge mig tillgång till montering av fläktar inne fall

jämnas hål på framsidan och fäst framtill på (visste du inser att det talaren täcker?

framsidan igen fyllt en stor lucka i det och jag kommer att montera USB & audio in (mitten längst ned)

väntar på filer för att ställa sedan sand och åter spackelfärg var dess behövs som du ibland få bubblor
totala kostnaden hittills £ 4 (organ spackelfärg)
Jag satte en annons på en lokal andra hand webbplats ber för alla st nördar att donera något huvudsakligen fall
och Gud gjorde min telefon ringer lol i gengäld jag hålla dem uppdaterade med bygga och de mer än gärna hjälpa oss (nördar håller ihop tror jag ;-)

Old 16 februari 2009, 11:22
Givargruppen

så är tillbaka:) fortfarande laster att göra men att komma dit

sand / re filler och mer sand sand

2 usb ,1 speaker jack 1 mic-uttaget

det mycket svårt att visa dig hur fin färgen har torkat så min kamera brukar visa dig som så dark.i försöka senare under bygga för att visa dig några färdiga skikt av färg ännu går att återanvända coat omkring 7 gånger sedan ett klart släta över det för att skydda den

två morgondagen styckning fönster i dörrar och duschning insida fall vitt eftersom det Glow en lila / blå colure när uv cathrods installed.should ser trevligt med uv grön kabel sleeving och grön uv watercooling rören

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Ny på forum:) Custom Build Hjälp joshua1432 General Hardware Chat 2 24 november 2009 11:33
Det är dags att bygga min egen dator Razer General Hardware Chat 6 25 mars 2009 12:21
Anpassad Computer Case Made Från Plexi Glas atthelefthandovgod Cases & Power Supplies 3 23 mars 2009 12:16
Fråga om luftflödet i en anpassad fall Fendulon Cases & Power Supplies 25 20 mars 2009 13:19
Anpassad bygga råd Luke21 General Hardware Chat 3 4 januari 2008 13:16
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.