![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej alla, jag nämnde i mitt intro att jag mitt i ett fåtal fall mods i mitt intro så jag bestämde mig för att starta en konversation med några bilder på vad jag har gjort hittills, eftersom det verkade vara lite intresse från några medlemmar.
Jag började med bara en enkel fönster som på bilden nedan, men snart blev uttråkad av just detta. ![]() Jag beslutade att lägga lite mer på det och lagt till 2 blå LED fläktar med några trevliga bio hazard fläkt grillar jag också lagt till logotyp från annan webbplats att jag hjälper folk på. ![]() Inte nöjd med att jag beslutat att minska R att jag använder som min avatar i början av mitt fall. ![]() Det kräver mycket arkivering och sandning ännu men det blir det långsamt. Jag är också att göra min egen reservoar som jag kommer att lägga upp bilder så fort jag kan. Jag tänker också på att ändra min drive vikar och kanske också lägga till en eller flera fläktar på framsidan av mitt fall, en gång jag ska skicka bilder när alla på plats. Om någon har några tankar eller idéer som jag kommer att välkomna dem. Om någon behöver råd för eget mod jag gärna göra vad jag kan. Mitt System: Glowbox
|
|
| |||
| |||
| Ser riktigt bra. Hur länge har du använt den? |
|
| |||
| |||
| Jag klippte fönstret ca 8 månader sedan så lämnade den. (Jag bodde på annat håll och inte haft tillgång till min pc) Jag började då på den igen om 10 dagar sedan, gör det på min fritid tho. Det är en tröskel pågående projekt och jag tror det kommer att ta ett par veckor men jag hoppas bara att det ser bra ut på slutet. |
|
| |||
| |||
| Du bör göra anpassade sådana. Avgift som £ 100,. Jag kan inte säga att eftersom jag har fått nog av min baige fall * rullar ögonen * Men det ser bra ut. Liksom Blue Dan |
|
| |||
| |||
| Jag har tänkt tanken i det förflutna, men en hel del arbete, och jag egentligen inte har rätt utrustning för att göra det i stor skala. Jag har 2 plain fall att jag tänker på modding upp till "test vatten" med. När det gäller den blå, du har sett hälften av den ännu (min billig webbkamera isnt upp till uppgiften) Jag har 4 blå cathode rör, 3 uv-rör, blå lyser psu, blå LED belysning upp min frontpanelen och 2 blå ledde fläktar i fönstret. Jag tänker på antingen 2 eller 4 blå lett fläktar i fronten, Åh, jag nästan glömt. Min makt och hdd verksamhet lysdioder är också blå. Tänk Theres ett tema någonstans där?? |
|
| |||
| |||
| Jag kan försöka att göra det. Hur fick du börja? Dan |
|
| |||
| |||
| Inte riktigt säker på vad du menar med detta. Om du menar modding i allmänhet då jag började många många år sedan av modding mitt spektrum 48k min montera en ny kassett fordon och måla den. Jag mod något som doesnt göra vad jag vill göra. Jag har modded min pc skrivbord. Jag har modded min st förstärkare och gjorde mina egna högtalare för det. Listan kan göras lång och den ... |
|
| |||
| |||
| Jag menar med st fallet. Har du bara köpa en metall rost hink med en PC fall gör det det? Dan |
|
| |||
| |||
| Tyvärr fick jag fel slutet av minnet finns, DOH! Jag bytte detta fall för en kontroll jag inte använda. Dess full borstad aluminium fall det var trevligt att titta, men en bit på slätten sida. Den hade inga fönster och mycket få avsättning för kylning som jag tror att dess ursprungliga mobo från nya var en P3. Jag har en socket 754 mobo i det som genererar en del lite mer värme så det behövs modding ändå, jag klagar inte tho. |
|
| |||
| |||
| Bara en uppdatering, arkivering och slipning tar för evigt och en dag, det är den del av ett mod jag hatar. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Brute force fall modding. hehe | hataw13 | Cases & Power Supplies | 3 | 8 juni 2009 15:42 |
| Autorun Modding för Extern hårddisk - Autoplay ett ljud när inkopplad | Clayton | Multimedia & Codecs | 6 | 29 mars 2009 20:05 |
| Game Deisign och eller modding ....... | Bubba | PC & Console Gaming | 4 | 11 sep 2008 20:42 |
| Bästa fall för mig | Raver | Cases & Power Supplies | 5 | 6 december 2007 02:24 |
| Vad är fallet modding? | Conred | General Hardware Chat | 2 | 14 oktober 2006 20:33 |
| Thread Tools | |
| |