mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Cases & Power Supplies

Register

Min PSU gick * fräsa * igår kväll ...

Closed Thread

Thread Tools
Old 5 oktober 2008, 06:40
Ledamot Gruppen

Åtminstone tror jag det är min PSU. Symtom på följande sätt:
Vägrar att sätta på, men lite gröna lysdioden fortfarande aktiva på moderkortet.

Samma sak har hänt tidigare, och det var PSU i det förflutna, så logiskt Jag har utgått från att samma problem har uppstått.

Kan Juice diagnostisera det?

Vad har du råd? Måste jag ha dåligt riggen för att se en professionell och betala £ 25 + för privilegiet att höra att är PSU? Eller ska jag helt enkelt fast den, köpa en ny PSU och hoppas på det bästa. Jag är på en tid, tyvärr. Jag behöver min desktop igång igen med onsdag, senaste.

Jag ser till att få ett Corsair TX750w. Corsair teknik är bra och pålitlig, enligt min (beviljat något begränsade) erfarenheter. De 750 bör uppfylla min leveransbehov med gott om reservdelar för att möjliggöra expansion, maximal belastning och sådana saker. Några råd? https: / / www.overclockers.co.uk/showp...odid=CA-011-CS
Old 5 oktober 2008, 06:47
Givargruppen

och sin svårt att säga men som moderkortet lett är på det visar att psu är utmatningen något så det kan inte vara psu. Jag hade samma sak hända med mig och moderkortet visade sig vara död, men som jag sa det omöjligt att säga säkert utan att ersätta delar. Enligt min mening vore det bäst att betala £ 25 i stället köpa en ny psu bara för att upptäcka att den gamla var bra.
Old 5 oktober 2008, 06:53
Administrator Group

PSU fortfarande ut lite ström när blåsta hela tiden.

När datorn gick fräsa och nu går inte att slå på ersätta PSU, det är vad en betald ingenjör kommer att göra ändå.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 5 oktober 2008, 06:56
Ledamot Gruppen

Det är vad som hände förra gången, och det är samma moderkort. Tack för råd, Spencer och Hybrid. Se er alla snart när jag kommer Odjuret igång igen:)
Old 5 oktober 2008, 07:13
Givargruppen

INNAN DU KÖPA EN PSU!

Jag skulle rekommendera Thermaltake Toughpower 750W.

Det är en jag har en det är häpnadsväckande - billigare för något. Massor av utrymme för expansion, har gott om anslutningar, gummi pad att hålla den fin och lugn i målet, stor fläkt för att hålla det svalt och det är mycket tyst.

Bara min 2p.

Mitt System: #

Processor (s):
Intel Q6600
Moderkort:
MSI P6N SLI V2
RAM Minne:
2GB DDR2 PC6400 Corsair
Grafikkort (s):
XFX Nvidia 8600GTS 512MB
Ljudkort:
Integrerad 8 Channel
Hårddisk (s):
320GB Samsung S-ATA 7200RPM
Optisk enhet (er):
LG Lightscribe
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano & Toughpower 750W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Wireless
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931BW 19 "
Operating System (s):
Windows XP Professional SP3
Old 5 oktober 2008, 07:15
Ledamot Gruppen

Fan och tryckvågor din sent svar! Beställa placeras nu! * suckar * Nåväl. Kunde har använt modulära anslutning, också ... Lära mig att köpa innan shopping runt ordentligt. Silly panda. Silly silly panda.
Old 5 oktober 2008, 07:21
Givargruppen

Infact du förmodligen inte skulle ha behövt en att stora, men det beror på ditt system, men som du har köpt det nu, det kommer att bli bra, och är ett mycket bra PSU. Och ljudet av det borde fixa din dator.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 5 oktober 2008, 07:24
Ledamot Gruppen

Jag vet att det är något överdimensionerad. Min ständiga belastningen är ca 450W dock en topp på över 500. Jag trodde att en 50% fönster skulle möjliggöra en monstruös toppbelastningen eller för gott om expansion. F'rinstance, jag tittar på en andra 8800GTX i SLI-konfiguration, och den gamla PSU skulle inte ha klarat av det, medan den nya kommer, med ca en 100W fönster för saker att gå fel.
Old 5 oktober 2008, 07:26
Givargruppen

Kan du inte annullera beställningen? Eller bara för att thermaltake och skicka Corsair tillbaka när det anländer.
Old 5 oktober 2008, 07:28
Ledamot Gruppen

Jag vill, men som sagt, jag är på en tid. Om jag kuk runt med beställningen (ursäkta språket), det kan mycket väl komma fram senast tisdagen. Som det är tirsdag verkar det, och om den kommer på onsdag, jag är scuppered.
Closed Thread

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.