![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| hej jag försökt använda psu räknare på nätet för att se den jag köpt är correect makten för mig bt im värdelös och vet inte vad alla de alternativ som finns?
kunde någon gör det åt mig? ![]() 1 processor Intel Core 2 Quad på 2,4 GHz som jag kommer att OC till 3.2ghz 4 stänger av DDR3 RAM asus ati radion HD 3870 XT-grafikkort 1 Seagate Barracuda 750 gig hdd med 32 meg cache 2 ASUS DVD-brännare Dual Layer och lätta SCRIBE jag dont har en aning om vad PCI-kort är det bara använda det som en avarage högre st skulle ha 6 USB-enheter och 1 firewire 1 katod 5 lett fans 80mm tror jag och ett ASUS p5e3 bidraget moderkort med n trådlöst tack jag försökte göra göra räknaren till de bästa av mina knowlage men didnt vet de flesta av de alternativ??? mycket appretiated Mitt System: Cewy s undrar macine
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Flyttade till Cases & Power Supplies forum.
| |||
| |||
| DOH! |
|
| |||
| |||
| Jag har nyligen byggt en maskin med hög sista delarna i det så bra och jag köpte en 750 watts Corsair nätaggregat men jag skränande vara säker på hur mycket juice som CPUn kommer att ta. Om jag var du skulle jag köpa en kilowatt en även om det kan bli overkill såväl |
|
| |||
| |||
| Jag överväger att innan jag köpte denna förra månaden, men många medlemmar här sa att det skulle definitivt vara över toppen och 720 skulle vara adiquet |
|
| |||
| |||
| ok jag lägga i alla de delar som jag vet att jag får och sedan lägga 2 PCI-kort och få 700 på 90% belastning och 780 till 100% är det här rätt? |
|
| |||
| |||
| ja det låter ungefär rätt. Det använder en mycket juice. Det Anledningen till att jag skulle gå högre upp i PSU är att det säger om 720 watt om u få ett 750 watt nätaggregat är neally ger allt som den har. Detta är inte ett bra lösningar på ditt dåliga nätaggregat och så småningom kommer det att dö tyvärr. Därför bör du planera för futute uppgraderingar såsom RAM-moduler andra hårddiskar mer fläktar etc. |