![]() |
|
| |||
| |||
| Jag är i behov av en ny psu. Men jag vet ingenting om psu och undrar vad jag behöver toknow kunna köpa den rätta för mig? tack på förhand. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| prova att använda den här räknare, som ger dig en wattal krävs, när du har detta värde, kom tillbaka hit, berättar värdet och din budget, då kan vi ta en titt på en PSU för dig.
| |||
| |||
| det kom sig vara 166w, jag har för närvarande ett lager 250W PSU. Jag har rececently köpt ett nytt grafikkort, men inte trodde att kontrollera att avledning av det nya kortet. med det nya kortet i min setup drar 217w. tack igen. |
|
| |||
| |||
| och det verkar konstigt att det cam eout som låg, är du säker på att du sätter i alla rätt commponents? Kan du lista de komponenter i din dator, och den nya Gfx kort? |
|
| |||
| |||
| dess princip, denna maskin http://www.packardbell.co.uk/product...X19701-46.html men med ett nVidia BFG 8800 GT OC2. Jag tyckte det var lite lågt också. skål. |
|
| |||
| |||
| Jag har kalkylatorn säger abour 360W, så jag skulle säga en bra 400W eller 500W PSU skulle vara bra, och ger utrymme för framtida expansion, vilken är den prisklass du har för PSU? |
|
| |||
| |||
| Jag duno tillförlitlig upp till precis £ 80 Jag vet inte vad jag ska leta efter. har tittat runt på internet och läsa något om strömstyrkan på 12V järnväg är viktigare än wattal i PSU. så im jus förvirrad allmänhet. tack igen. |
|
| |||
| |||
| ok, och jag har en liten titt för ungefär det priset och kommer att publicera ett par alternativ. EDIT: Jag tänkte att ni vill att PSU vara modulärt eller inte? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den Corsair är alltid bra, bara att se till välrenommerade varumärken (google!), Hög ampere på 12 V, och över 500W (Corsair 450 är OK också)
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|