![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tja Jag har postat en av dessa tidigare, men som min bygga har förändrats något, jag kommer att skicka igen, jag behöver lite avide på PSU att få.
Bygg: Intel Q9450 Quad core Nvidia 8800 - inte bestämt vilken modell ännu, kommer att bero på priser när jag köpa (förmodligen inte kommer att vara en extremt dock) Gigabyte moderkort med P35 chipset 2 * Avgörande Ballistix tracer DDR2 PC2-8500 Minne Optisk enhet (fortfarande beslutsmyndigheten) 2 * Raptor diskar (förmodligen 74GB men kan 150GB) nuvarande 2 SATA HDDs ett fåtal fall fläktar (vissa med lysdioder) Och en del USB drivna enheter Jag är inte säker på hur mycket som faktiskt gör nog en skillnad, men jag lade till den på alla så att du vet. Jag söker en PSU inte mer än £ 80 bittida, men om jag har att jag skulle kunna gå högre, men jag kommer inte att ha råd med stora mängder. Tack Mitt System: Första OC
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| du troligen att titta på ett 800W plus psu för alla som
| |||
| |||
| oh Jag tänkte på 600-650 skulle göra, glad att jag frågade då, jag tar en titt på några 800W alternativ, men om ni känner till bra runt min prisklass kan du namnge dem du |
|
| |||
| |||
| Jag gillar utseendet på den, men det kan vara lite för dyrt, jag ska försöka få plats i min budget men om möjligt |
|
| |||
| |||
| Åh, och jag tänker inte vara OCing någon av de komponenter, åtminstone inte förrän de är ganska gamla, så gör jag fortfarande behöver en hög effekt PSU eller kan jag nöja sig med något mindre? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Check denna kalkylatorn ut .... ser ganska bra.
| |||
| |||
| Räknaren säger 644W med 1 GPU (8800 Ultra) och 792W med SLI (jag använde 8800 ultra, som jag antog att det har den högsta makten konsumtion) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du letar på 650W-700w förmodligen. Om du fick massivt mer makt effektiv, svalare och snabbare (med OC) 8800GT eller GTS och 8400 i stället för att cheapo quad du skulle förmodligen skära ner det till 500-550.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|