![]() |
|
| |||
| |||
| Hej I "V har ett problem eftersom mitt nätaggregat är för hög nu och det roliga ibland slutar så det nästan död;) Jag behöver ett råd om vad nätaggregat ska jag bye nu. Låt säga att jag kan spendera mellan 20 och 40 pund Jag behöver något lite tyst och lite energibesparingar om möjligt;) Med min kunskap jag vet inte vad kan jag hej då och vad som är bra för min dator och mitt moderkort. Hoppas någon kan ge mig och råd Skål Min dator: Win XP Professional Intel Pentium 4 3.2 GHz 1 GB RAM Maxtor 200 GB Sata Edirol Fa - 66 FireWire ljudkort nVidia GeForce 6600 LE ASUS P5VD1-X - moderkort - ATX |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vilket märke i fält är det????
| |||
| |||
| Jag skulle titta i din moderkortet och ta reda på hur många Wats det behöver för att köra. Det ser ut som en äldre baord, så jag är säker på att du kan få en bra billiga nätaggregat. Ya, men då måste du flytta dina moderkortet, flytta dina diskar, och ta itu med ett dåligt nätaggregat som följde med en låda. Den nätaggregat i nya lådorna är soo drabbats eller missa det skulle vara bäst att bara köpa en bra ny strömförsörjning och hålla din box / konfigurering så att du kan bara ersätta det |
|
| |||
| |||
| Tja ... ja jag ser var du kommer ifrån - vill du ha en ny letar rutan senast med ett nätaggregat redan i och flytta allt i hela ... eller bara byta nätaggregat ... Jag skulle köpa en ny box! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag skulle ta en super tyst 450W eller 500W. Jag har ett 620W zerodba det är häftigt, men lite overkill för att installationen.
| |||
| |||
| Också en annan sak jag skulle fråga är - hur många enheter och det är du som ger behörighet att??? Eg. hur många hårddiskar .... CD / DVD-enheter??? |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag har bara en hårddisk och en DVD-enhet och strömförsörjningen var redan i en låda |
|
| |||
| |||
| Citat:
Så du menar jag skulle köpa zerodba 450 eller 500? |
|
| |||
| |||
| Nej, jag säger det finns ett märke som kallas Aerocool som gör ett 620W PSU kallade zeroDBA som är riktigt tyst, men det kan vara mycket mer makt än du behöver. Titta runt för tyst primära urvalsenheter på 450W-500W. |
|
| |||
| |||
| Thanks a lot mate;) |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Vilka är de 115 och 320 Bakom nätaggregat? | boywash12 | Cases & Power Supplies | 10 | 27 juli 2009 23:53 |
| Måste jag ha ett nytt nätaggregat? | JiggyFly | Cases & Power Supplies | 6 | 5 januari 2008 22:13 |
| Strömförsörjning | carpious | Cases & Power Supplies | 2 | 1 januari 2008 14:44 |
| CPU strömförsörjning. | ukmm | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 12 december 2007 07:25 |
| Nya Strömförsörjning | Varg | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 1 | 7 november 2007 14:30 |
| Thread Tools | |
| |