![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| The Power Supply Unit er ofte det sidste, folk tænker på, når bygge en pc Det er fordi det er en af de mindre sexet komponenter som kræves for en bygge. Problemet med denne form for tænkning er, at Power Supply Unit (PSU) er stort set den vigtigste komponent i bygge fordi, hvis det mislykkes, kan det tage resten af dit bygge med det. En dårlig kvalitet PSU (indsæt: billig) kan reducere levetiden for et godt system eller forårsage ustabilitet. En god kvalitet PSU tendens til at besejre disse negativer og også medvirke til at reducere varme inde i sagen, sammen med at reducere støj. ATX-12V foranstaltning. (Endvanced TEKNOLOGI eXtendens). Som teknologien modnes og udvikler og offentligheden som helhed kræver en hurtigere og mere kraftfulde komponenter du se komponenter bliver hurtigere og hurtigere. Brug af Intel som et eksempel; 1993: Intel Pentium frigives. Hurtigste version udgivet samme år blev 66mhz med en 16kb cache. Og det kræves 5V til magten er det 3.1million transistorer. Fremstillet ved hjælp 800nm proces. 1995: Intel Pentium Pro frigivet. Hurtigste udgivet samme år blev 200 MHz med en 16kb Level2 cachen * og det kræves 3.3V til magten er det 5million transistorer. * Level2 cache er den dedikerede bank af hukommelse, der fungerer som en midlertidig opbevaringsstedet for instruktioner sendes til CPU'en. Det virker meget hurtigere end en harddisk, og jo større cache mere vejledningen kan holdes. 1997: Intel Pentium 2 frigivet. Hurtigste udgivet samme år blev 233 MHz med en kæmpestor ( ) 32kb cache. Det krævede 2.8V til magten er det 7.5million transistorer.1999: Intel Pentium 3 frigivet. Hurtigste udgivet samme år blev 450mhz som krævede 2.05V af strøm til det 9million transistorer. 2000: Intel Pentium 4 frigivet. Hurtigste udgivet samme år blev 1.3ghz (1300mhz), som kræves 1.7V til magten er det 42million transistorer. Fremstillet på 180nm proces. Så som du kan se ved hjælp af denne begrænsede liste som eksempler, har vi gået fra en produktions teknik 800nm og 5v Energitilførsel 3.1million transistorer til 180nm på 1.7V og 42million transistorer. Alt i løbet af 7 år. Denne liste er ikke bliver brugt til at vise resultater stigninger fordi rå tal fortæller ikke den sande historie om, at (i nogle programmer til Pentium 3 kunne vinde over det Pentium 4 simpelthen på grund af den arkitektoniske ændringer i nyere kerne). Nej, denne liste er blot bliver brugt til at vise, hvordan nye og forbedrede Fab teknikker (800nm til 180nm) kan mindske spændingen kræves af en CPU uden direkte indflydelse på resultater, blot fordi transistorer er, at meget tættere sammen, og jo tættere de er mindre strøm er nødvendigt for dem at skifte fra en tilstand af 0-1. Og vi er nu på 45nm til Intel's aktuelle afgrøde af CPU's. Men GPU's er en anden historie. Ja, til fremstilling af disse er følgende CPU's (90nm - 65nm - 55nm) Men watttal kræves, simpelthen på grund af størrelsen af transistorer er hjemmehørende i en GPU er generelt i stigning. Og så har du til at tage hensyn til SLI og Crossfire bundkortets chipsæt, der tillader flere grafikkort, der skal tilsluttes. De styrker køre denne tendens er; Monitorer. Beslutninger af skærme bliver højere og højere. For et par år siden den gennemsnitlige hjemme-pc-bruger havde en skærm med en opløsning på 1280x1024. Dette svarede til 1.310.720 pixels, at alle nødvendige ajourføring. Nu er standard opløsning som skærmen priserne fortsætter med at falde er 1680x1050 (1.764.000 pixels), og det er hurtigt nærmer 1920x1200 (2.304.000 pixels). I del dette skyldes også high-definition video bliver mere mainstream og denne video type kræver mere fysisk skærmen linjer hvilket betyder højere opløsninger. Kort sagt, jo flere pixel en skærm, har den mere kraftfulde GPU, der kræves for at opdatere, at skærmen, specielt i gaming applikationer. [(19 "1280x1024 skærm side om side med en 24" 1920x1200 skærm). Spil. Som spil-udviklere skabe mere imponerende titler med stadigt mere imponerende grafik attributter (tidstro belysning, DX7-10 osv.) mere kraftfuldt grafikkort er nødvendige for at producere disse, på skærmen, med spilbare frame rates. Nu har jeg fået at ud af den måde, hvad er det hele fik at gøre med ATX-12V? Kort sagt, med den stadige udvikling inden for CPU's, GPU og bundkort (AGP - PCI-E) elforbrug er steget mindst fem gange (bygge-afhængig) i de seneste par år. At bidrage til at give denne beføjelse de ATX12V standard blev oprettet. Det betyder, at PSU's skal opfylde visse krav i stabilitet, belastning, og spænding, inden de kan bruges til at forsyne en pc. (Den ATX standard strækker længere end med hensyn til PSU's men jeg vil ikke dækker dette her). Den ATX form faktor har haft fem vigtigste mønstre hele det liv: 1: ATX - 20-pin 12V strømstikket. 2: WTX - 24-pin 12V strømstikket. 3: AMD GES - 24-pin 12V strømstikket for nogle AMD Athlon's. 4: EPS 12V - 24-pin primære 12V Strømstik, 8-pin 12V sekundære stik og 4-pin 12V tertiær-stik. 5: ATX 12V - 24-pin primære 12V strømstikket, 4-pin 12V sekundær-stik og 8-pin 12V tertiær-stik. ATX 12V v1.3 - Guidance for-5V foder fjernes. ATX 12V V2.0 - 24-pin 12V strømstikket og 4-pin 12V sekundære stik. ATX 12V v2.2 - Et 20/24-pin stik, en ATX12V 4-bens stik. Mange strømforsyning fabrikanterne omfatte en 4 plus 4 pin, eller 8 til 4 pin sekundære stikket i stedet, som også kan anvendes som sekundære EPS12V stik. Den nuværende version, ATX 12V v2.2, er baglæns kompatibel med alle tidligere revisioner og ATX 12V V2.3 vil være ude længe. Billige Ikke munter De fleste strømforsyninger, der er prissat mellem £ 20 - £ 30 (generiske dem) generelt ikke opfylder kravene til strømforsyning af den nyeste CPU's. De har tendens til at være meget højt, og køres varm på grund af billigere materialer, der anvendes til at fremstille dem (hvorfor tror du, de er så billige?). De har også tendens til at være meget ustabil, og ikke meget miljøvenlige, fordi de også en tendens til at være meget ineffektiv. Og med prisen på elektricitet og gas vil stige endnu en gang det er noget du måske ønsker at tage. Når en PSU producent henviser til "effektivitet" af en bestemt PSU eller række PSU's de betyde, hvor meget af elektricitet fra lysnettet ved PSU er spildt, primært som spild-varme. En god PSU vil køre på omkring en 80% effektivitet. Det betyder at for hver 100W for strøm fra lysnettet 20w er blevet spildt Et typisk generiske PSU kører på omkring en effektivitet på 50 %...... og som nævnt tidligere i denne spildt watttal er primært fået fjernet ved opvarmning. Når du tager hensyn til de heatsinks billig, generiske PSU's er ikke af den bedste kvalitet dette bliver mere bekymrende, at generende. Hvad er Watt? Watttal ratings på strømforsyninger kan være vildledende, da dette er den samlede effekt af alle de spænding linjer. Med det stadig stigende spænding fra krav komponenter af den samlede påkrævede output især for de +12 V linje (CPU, GPU, Mobo osv.) er blevet stadig vigtigere. Ideelt set en strømforsyning skal have mindst 18A på +12 V linje. Den faktiske belastning du har brug for, vil variere afhængigt din opbygge. Easy Listening eller tæve Metal Energiforsyninger generere en masse støj fra ventilatorer anvendes til at holde dem fra overophedning. Hvis du ikke ønsker en masse støj, er der en række muligheder til rådighed. Det bedste valg er for en enhed, der enten bruger større fans at flytte mere luft gennem enhed ved langsommere hastighed eller at få en med temperaturkontrol fans. En anden mulighed er fanless eller passive strømforsyninger, der genererer ingen støj. Selv om disse generelt skabe mere varme opbygning. MTBF: Mean Time mellem fejl MTBF er rating af en producent for den typiske omfanget af anvendelse af en enhed vil have, før en eventuel fiasko. Cirka 50% af enheder ikke før dette, og 50% lever længere. Jo højere MTBF rating, jo bedre er kvaliteten af strømforsyningen. Square PEG I The Square Hole Der er en række forskellige el-stik, der kommer ud for en strømforsyning. Nogle af de forskellige stik omfatte 20/24-pin effekt, 4-pin ATX12V 4-pin Molex, floppy, 6-pin PCI-Express-grafik og 8-pin PCI-Express-grafik. Tage bestik af, hvad magt stik din pc komponenter kræve at sikre, at du får en strømforsyning med passende stik. Spaghetti Junction Kig efter en PSU med modulær forbindelser. ![]() Dette betyder, at flertallet af kabler er ikke er permanent fastgjort til PSU, så du kan vedhæfte kun fører du har brug for at gøre kabel styre din pc så meget enklere og lettere. Et tip. Det er en god regel-of-tommelfinger, at tungere en PSU er jo bedre er det. Dette skyldes PSU er lavet af bedre materialer vejer ganske lidt mere end generiske PSU's. Alvorligt, gøre dig selv en tjeneste og holde sig væk fra generiske PSU's. Den ATX foranstaltning også give's grænse er på minimum af spænding en PSU's jernbane kan give; 5V, 12V etc. Det er simpelthen for at holde en komponent, der drives af den PSU, stabil. Hvis spændingen svinger alt for meget til en bestemt komponent, det kunne forårsage et system crash, BSOD eller endog permanent skade på denne komponent. Ligeledes er der ingen industristandard vedrørende watttal ratings så køb en generisk PSU at shouts out "600 W for £ 20" kan meget vel være en degradering i, at der er intet at sige, at det vil give et hvilket som helst sted i nærheden af denne watttal. Det er ikke ukendt for generiske PSU's til at producere omkring 30% mindre peak watttal end etiketten prisstillelser. Endelig om PSU's kan du se markeret på jernbanernes etiketten 'Peak «og» Største' watttal. Største relaterer til det maksimale (funnily nok) vedvarende watttal den PSU kan levere. Peak refererer til den absolutte grænse for watttal den PSU kan give, men det kan kun gøre det for meget korte tidsfrister og skader kan opstå, hvis for meget belastning er sat på PSU. Som du vil opdage, jeg har ikke nævnt ampere overalt. Det er bevidst og vil blive dækket i den næste. Hope this helps nogen behandling. Nyttige kilder: PCPW, Intel arkiver, AMD, Wiki, Enermax, Coolermaster.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nice arbejde makker, du gonna stick it?
| |||
| |||
| Ups. Thanks for the heads-up.
__________________ hørt wow er en bedre kontraceptiv derefter piller, ingen vittighed jeg spillede rs for 2-3 år og 2 uger efter jeg stoppede Jeg har mistet min jomfruelighed. -Kanoakavirus |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Very nice guide, jeg lagde mærke til den del, hvor De sagde ikke at få en billig en, jeg søgte gennem eBuyer og kom på tværs af Artic Power 700w PSU for 40 £. Jeg er interesseret i at vide vejr det kunne Power A 8800 GT, og hvis den er effektiv, hvis ikke jeg har fundet den OCZ StealthXStream 600 W, Coolermaster RealPower 520W Modular og Coolermaster eXtreme Power 650W. Alle de PSU 'ligger mellem £ 45 - £ 60 og er den effekt, for hvad jeg får brug for, men som en er den bedste for Price, Power og effektivitet.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Er det muligt at finde ud af effektiviteten af en PSU, hvis producenten ikke har angivet det?
|
| |||
| |||
| Jeg vil være meget overrasket (bortset fra generiske PSU's), hvis en fabrikant har ikke noteres effektiviteten eller andet sted. Det er i deres bedste interesse til. Hvis de ikke har så at skulle skifte en lightbulb på for dig. Men hvis du ikke kan finde det jeg vil være på udkig efter anmeldelser om, at en bestemt model. Nogle websteder / mags faktisk bench test PSU's for effektivitet.
__________________ hørt wow er en bedre kontraceptiv derefter piller, ingen vittighed jeg spillede rs for 2-3 år og 2 uger efter jeg stoppede Jeg har mistet min jomfruelighed. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Alle: Jeg vil tilføje til stillingen med nogle info om GPU's, ikke helt formår at få den færdig i går (var på arbejde på det tidspunkt), men det bør være upped i de næste par dage.
|
| ||||||||||||||
| ||||||||||||||
| Citat:
Citat:
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. " Mit system: 日夏子
|