mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Cases & Power Supplies

Register

PSU, GPU, CPU en de keukengootsteen

Reply

Thread Tools
Old 9 maart 2008, 05:58
Donor Groep

Default PSU, GPU, CPU en de keukengootsteen

De Power Supply Unit is vaak het laatste wat mensen denken bij de bouw van een pc Dit is omdat het een van de minder sexy componenten die nodig zijn voor een te bouwen. Het probleem met dit soort van denken is dat de Power Supply Unit (PSU) is vrijwel het belangrijkste onderdeel in het bouwen, want mocht het mislukken, dan kan de rest van je bouwen met het.

Een slechte kwaliteit PSU (invoegen: goedkoop) kan sterk verminderen de levensduur van een goed systeem of instabiliteit veroorzaken. Een goede kwaliteit PSU meestal nederlaag deze negatieven en ook helpen bij het terugdringen van hitte in de zaak, samen met het verminderen van ruis.

ATX-12V maatregel. (Eendvanced TECHNOLOGIE eXvaak).

Aangezien de technologie rijpt en ontwikkelt en het algemene publiek als geheel eisen snellere en krachtige componenten zie je onderdelen steeds sneller en sneller.

Met behulp van Intel als voorbeeld;

1993: Intel Pentium vrijgegeven. Snelste versie vrijgegeven dat jaar werd 66mhz met een 16kb cache. En het vereiste 5V aan de macht is het 3.1million transistoren. Vervaardigd met behulp van 800nm proces.

1995: Intel Pentium Pro vrijgegeven. Snelste vrijgegeven dat jaar werd 200MHz met een 16kb Level2 cache * en zij nodig 3.3V aan de macht is het 5million transistoren.

* Level2 cache is de toegewijde bank van geheugen dat fungeert als een tijdelijke opslaglocatie voor instructies worden verzonden naar de CPU. Het werkt veel sneller dan een harde schijf, en hoe groter de cache de meer instructies kunnen worden gesteld.

1997: Intel Pentium 2 vrijgegeven. Snelste vrijgegeven dat jaar werd 233MHz met maar liefst () 32KB cache. Het vereist 2.8V aan de macht is het 7.5million transistoren.

1999: Intel Pentium 3 vrijgegeven. Snelste vrijgegeven dat jaar werd 450mhz die vereist 2.05V van macht voor het 9million transistoren.

2000: Intel Pentium 4 vrijgegeven. Snelste vrijgegeven dat jaar werd 1.3ghz (1300Mhz) die nodig zijn 1.7V aan de macht is het 42million transistoren. Vervaardigd op 180nm proces. Dus, zoals je kunt zien met behulp van deze beperkte lijst van voorbeelden, hebben we al van een fabricage techniek van 800nm en 5V voeding van 3.1million transistors op 180nm op 1.7V en 42million transistoren. Alle in de ruimte van 7 jaar.

Deze lijst wordt niet gebruikt om de prestaties verhoogt omdat ruwe cijfers vertellen niet het ware verhaal over dat (in sommige toepassingen de Pentium 3 zou kunnen presteren dan de Pentium 4 simpelweg te wijten aan architectonische veranderingen in de nieuwere core). Nee, deze lijst is gewoon worden gebruikt om aan te tonen hoe de nieuwere en betere technieken fab (800nm naar 180nm) kan de spanning die door een CPU zonder direct van invloed op de prestaties alleen maar omdat de transistoren zijn dat er veel dichter bij elkaar, en hoe dichter ze de minder vermogen nodig is voor hen om over te schakelen van een stand van 0 tot 1.

En we zijn nu op 45nm voor Intel's huidige gewas van CPU's.

Maar GPU's zijn een ander verhaal. Ja, de vervaardiging van deze volgende CPU's (90nm - 65nm - 55nm) Maar het wattage nodig, gewoon het gevolg van de hoeveelheid transistors verblijfplaats in een GPU is, in het algemeen, over de verhoging.

En dan heb je rekening te houden met SLI en Crossfire moederbord chipsets die het mogelijk maken meerdere grafische kaarten worden aangesloten.

De drijvende krachten van deze trend zijn;

Monitoren. Resoluties van beeldschermen worden steeds hoger en hoger. Een paar jaar geleden de gemiddelde thuis-PC gebruiker had een monitor met een resolutie van 1280x1024. Dit gelijkgesteld aan 1.310.720 pixels dat alle vereiste bijwerken. Nu, de standaard resolutie scherm als prijzen blijven dalen is 1680x1050 (1.764.000 pixels) en het is snel te benaderen 1920x1200 (2.304.000 pixels). In dit deel is ook te wijten aan high-definition video steeds meer mainstream en deze video type vereist meer fysieke scherm lijnen wat betekent hogere resoluties. Simpel gezegd, hoe meer pixels een scherm heeft de krachtigere GPU die nodig is om het scherm, met name in gaming toepassingen.

[
(19 "1280x1024 scherm side-by-side met een 24" 1920x1200 scherm).

Games. Als game ontwikkelaars meer indrukwekkende titels met steeds meer indrukwekkende graphics attributen (real-time verlichting, DX7-10 etc) meer krachtige grafische kaarten nodig zijn om deze, op het scherm, met speelbare frame rates.

Nu ik heb dat uit de weg, wat is het allemaal te maken met ATX-12V?

Simpel gezegd, met de voortdurende ontwikkelingen in de CPU's, GPU's en moederborden (AGP - PCI-E) stroomvereisten zijn toegenomen ten minste vijf maal (afhankelijk bouwen) in de afgelopen jaren. Om deze macht de ATX12V standaard is gemaakt. Dit betekent dat PSU's moeten voldoen aan bepaalde eisen van stabiliteit, de belasting en spanning op voorwaarde voordat ze kunnen worden gebruikt voor het aandrijven van een pc.

(De ATX standaard breidt verder dan wat betreft PSU's maar ik zal niet over dat hier).

De ATX form factor heeft vijf belangrijkste modellen in heel het leven:

1: ATX - 20-pin 12V power connector.
2: WTX - 24-pin 12V power connector.
3: AMD GES - 24-pin 12V power connector voor sommige AMD Athlon's.
4: EPS 12V - 24-pins primaire 12V stekker, 8-pin 12V secundaire connector en 4-pins 12V connector tertiaire.
5: ATX 12V - 24-pins primaire 12V stekker, 4-pins 12V secundaire connector en 8-pin 12V tertiaire connector.
ATX 12V v1.3 - Leidraad voor-5V feed verwijderd.
ATX 12V V2.0 - 24-pin 12V power connector en 4-pins 12V secundaire connector.
ATX 12V V2.2 - Een 20/24-pin connector, een ATX12V 4-pins connector. Veel voeding fabrikanten omvatten een 4 plus 4 pin of 8-4-pins secundaire connector plaats, die ook kan worden gebruikt als secundaire EPS12V connector.

De huidige herziening, ATX 12V V2.2, is achterwaarts compatibel met alle eerdere revisies en ATX 12V V2.3 zal binnenkort verouderd zijn.

Goedkope Niet Vrolijke

De meeste voedingen die zijn geprijsd tussen £ 20 - £ 30 (generiek zijn) in het algemeen niet voldoen aan de vereisten van de nieuwste CPU's. Ze zijn meestal zeer luid, en lopen warm vanwege de goedkopere materialen gebruikt voor de vervaardiging van hen (waarom denk je dat ze zo goedkoop zijn?).

Ze zijn vaak ook zeer onstabiel en niet erg milieuvriendelijk, want zij zijn vaak ook zeer inefficiënt. En met de kosten van elektriciteit en gas ingesteld stijgen wederom het is iets wat je zou willen nemen er nota van.

Wanneer een PSU fabrikant verwijst naar de 'efficiëntie' van een bepaalde PSU of het bereik van PSU's ze eigenlijk bedoel hoe groot deel van de elektriciteit uit het stopcontact door de PSU wordt verspild, vooral als afval-warmte.

Een goede PSU loopt op ongeveer een 80% rendement. Dit betekent dat voor elke 100W vermogen uit het lichtnet 20W wordt verspild

Een typisch generieke PSU draait rond een efficiëntie van 50 %...... en zoals eerder dit verspild vermogen is in de eerste plaats gekregen kwijt door warmte. Wanneer u rekening houden met de heatsinks van goedkope, generieke PSU's zijn niet van de beste kwaliteit dit meer zorgelijk dat lastig.

Wat is het Watt?
Wattage gezellen van voedingen kan misleidend zijn omdat dit het totale vermogen van alle spanning lijnen. Met de voortdurend toenemende spanning eis van componenten, de totale vereiste uitgang met name voor de +12 V-lijn (CPU, GPU, mobo etc) steeds belangrijker is geworden. Idealiter een stroomvoorziening moeten minstens 18A op de +12 V-lijn. De werkelijke belasting die u nodig zal variëren afhankelijk van uw bouwen.

Easy Listening of Thrash Metal
Voedingen genereren veel lawaai van ventilatoren gebruikt om hen tegen oververhitting. Als u niet wilt dat een hoop lawaai, zijn er een aantal opties beschikbaar. De beste keuze is voor een apparaat dat gebruik maakt van een groter fans dat verplaatsen meer lucht door het apparaat op tragere snelheden of te krijgen met een temperatuur gecontroleerde fans. Een andere optie is ventilatorloze of stille voedingen dat genereert geen geluid. Hoewel deze meestal meer warmte opbouw.

MTBF: Mean Time Between Storingen
MTBF is de beoordeling door een fabrikant voor de typische bedrag van het gebruik van een eenheid zullen hebben voor een mogelijke mislukking. Ongeveer 50% van de eenheden niet voordat dit en 50% langer leven. Hoe hoger de MTBF rating, hoe beter de kwaliteit van de stroomvoorziening.

Square Peg In The Square Hole
Er zijn verschillende stroomconnectors afkomstig uit een stroomaansluiting. Sommige van de verschillende aansluitingen omvatten 20/24-pin voeding, 4-pins ATX12V, 4-pin Molex, floppy, 6-pins PCI-Express graphics en 8-pins PCI-Express graphics. De balans opmaken van wat stroomconnectors pc componenten nodig om ervoor te zorgen krijg je een voedingsbron met de juiste connectoren.

Spaghetti Junction
Kijk voor een PSU met modulaire aansluitingen.

Dit betekent dat de meerderheid van de kabels zijn niet permanent verbonden met de PSU, zodat u kunt alleen de leads die u nodig heeft om het beheer van uw pc kabel dat veel eenvoudiger en gemakkelijker.

Een tip. Het is een goede regel-van-duim dat hoe zwaarder een PSU is het beter het is. Dit vloeit voort uit PSU's gemaakt van betere materialen weegt nogal wat meer dan generieke PSU's.

Serieus, doe jezelf een plezier en blijf uit de buurt van generieke PSU's. De ATX maatregel ook de grens van de op het minimum bedrag van spanning een PSU's spoor kan bieden; 5V, 12V, enz. Dit is simpelweg om een component, aangedreven door de PSU, stabiel. Als de spanning schommelt te veel naar een bepaald onderdeel zou kunnen leiden tot een systeem crash, BSOD of zelfs permanente beschadiging van dat onderdeel.

Ook is er geen standaard met betrekking tot wattage beoordelingen zodat de aankoop van een generieke PSU dat shouts out "600W voor £ 20" kan best een downgrade in dat er niets te zeggen zullen overal de buurt van het wattage. Het is geen onbekende voor generieke PSU's te produceren ongeveer 30% minder dan de piek wattage label aanhalingstekens.

Tenslotte, over PSU's zie je het op het spoor etiket 'Piek' en 'Maximum' wattage.

Maximum heeft betrekking op het maximum (grappig genoeg) aanhoudende wattage de PSU kan bieden.

Piek verwijst naar de absolute grens van het vermogen PSU kan leveren, maar het kan alleen maar voor zeer korte time-frames en schade kan ontstaan als teveel belasting wordt gelegd op de PSU.

Zoals je ziet heb ik niet gezegd ampère overal. Dat is een opzettelijke en zal worden behandeld in het volgende.

Hoop dat dit helpt iedereen lezing.

Handige bronnen: PCPW, archieven Intel, AMD, Wiki, Enermax, Coolermaster.

-Kanoakavirus

Mijn Systeem: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moederbord:
Asus P5K Premium
RAM Geheugen:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Sound Card:
Xfi Extremegamer
Hard Drive (s):
3.35TB ext opslag. Int 2TB opslag
Optische Drive (s):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Koeling:
AC7
Netwerk / Internet:
Monitor (s):
245 ter, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 9 maart 2008, 06:01
Administrator Group

Goed werk stuurman, ga je stick it?

Mijn Systeem: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moederbord:
HP nForce 560
RAM Geheugen:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Boordsystemen Geïntegreerde
Sound Card:
5.1 Onboard Geïntegreerde
Hard Drive (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optische Drive (s):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Voorraad HP
Koeling:
Voorraad HP
Netwerk / Internet:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView breedbeeld
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 9 maart 2008, 06:07
Donor Groep

Oeps.

Bedankt voor de heads-up.

-Kanoakavirus
Old 9 maart 2008, 08:03
Donor Groep

Very nice guide, ik merkte het gedeelte waar je zei niet om een een goedkope, ik was op zoek via eBuyer en kwam in de hele Artic Power 700w PSU voor £ 40. Ik ben geïnteresseerd om te weten weer kon macht een 8800 GT en als het efficiënt, zo niet heb ik gevonden OCZ StealthXStream 600W, Coolermaster RealPower 520W Modulair en Coolermaster eXtreme Power 650W. Alle van de PSU 'tussen £ 45 - £ 60 en zijn de bevoegdheden voor wat ik nodig, maar welke is de beste voor de prijs, Power en efficiëntie.

Je kan ook sommige PSU 'voor bepaalde bouwt dwz. Gaming Rig ...

Bedankt.

Mijn Systeem: xX_TeK_GaMeR_Xx

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6700
Moederbord:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM Geheugen:
OCZ 6400 2 x 2GB ReaperX
Graphics Card (s):
MSI NX8800GT
Sound Card:
Realtek ALC 889A Dolby Digital
Hard Drive (s):
OCZ SSD 60GB, WD 250GB HDD
Optische Drive (s):
LG HL-DT-ST DVDRAM GH22LS30
Case / PSU:
Cooler Master HAF-932, OCZ 600W
Koeling:
Voorraad
Netwerk / Internet:
Ethernet, BT @ 2mb (250Kb / S DL)
Monitor (s):
Xerox XA7-17i, SHARP LC26D44
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate RC1 X32
Old De 9 maart 2008, 12:51
Donor Groep

Is het mogelijk om de efficiëntie van een PSU indien de fabrikant niet heeft verklaard dat?

Mijn Systeem: = /

Processor (s):
AMD 64x2 6000 +
Moederbord:
Asus M2N32 SLI DELUXE WIFI
RAM Geheugen:
Corsair XMS2 DDR800 CL4 2048MB
Graphics Card (s):
BFG 8800GTS 320MB OC2
Sound Card:
Onboard
Hard Drive (s):
2x36gb RAID0 / 200GB / 500GB
Optische Drive (s):
CDRW + DVD-RW [dubbellagige]
Case / PSU:
CM Stacker832 / Silverstone DA750
Koeling:
Zalman CNPS9700NT
Netwerk / Internet:
dual Gigabit / 20MB Kabel
Monitor (s):
19 "HannsG
Operating System (s):
XP Pro 32Bit
Old 9 maart 2008, 23:56
Donor Groep

Ik zou zeer verbaasd (afgezien van generieke PSU's) wanneer een fabrikant heeft niet genoteerd van de efficiëntie ergens. Het is in hun belang is. Als zij dit niet dan moet overschakelen op een gloeilamp voor je.

Maar als je kunt het niet vinden Ik zou op zoek zijn naar reviews over dit specifieke model. Sommige sites / mags inderdaad bench test PSU's voor efficiëntie.

-Kanoakavirus
Old 9 maart 2008, 23:57
Donor Groep

Alle:

Ik ga te voegen aan de post met enige uitleg over GPU's, heeft niet helemaal in slagen om het eindproduct gisteren (was aan het werk op het moment), maar het moet upped in de komende paar dagen.

-Kanoakavirus
Old 10 maart 2008, 00:12
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xactly View Post
Very nice guide, ik merkte het gedeelte waar je zei niet om een een goedkope, ik was op zoek via eBuyer ..
Al die werken, maar ik ga voor een modulaire, bespaart een hoop gedoe.

Citaat:
Je kan ook sommige PSU 'voor bepaalde bouwt dwz. Gaming Rig ...

Bedankt.
Probeer dit. Ding is, er is zoveel keuze dat het moeilijk is aan te bevelen iets - de prijzen gaan omhoog en omlaag zeer snel.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. "

Mijn Systeem: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Moederbord:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Geheugen:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Sound Card:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hard Drive (s):
80GB + 500GB
Optische Drive (s):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Koeling:
4x 120mm Yate Loon-200mm + top
Netwerk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
Koellichaam thermisch vet dmdougie Algemeen Hardware Chat 7 29 mei 2008 06:00
Koellichaam houder ghbnic CPUs, Moederborden & RAM 4 31 dec 2007 16:20
Keuken rubber handschoenen en een harde schijf. tjpearson Drives & Removable Media 15 14 nov 2007 06:11
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.