![]() |
|
| |||
| |||
| Hej killar, jag gjorde en lista över vad maskinvarukomponenter jag kommer att vara med men har ingen aning om vad PSU varumärken att välja modell och storlek (output wattal). Detta är vad jag köpt: Coolermaster Centurion 534 Asus P5KC moderkort Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Arial, Helvetica, sans-serif] Intel Core2Duo E8400 3.0GHz 1333Mhz FSB TwinX (1GBx2) XMS2 Corsair PC800 DDR2 Creative X-Fi extrem musik Maxtor 160GB SATA HD Pioneer DVD-RW Geforce 9800 GTX + Samsung 2243BWX 22 tums widescreen. Tack för din hjälp |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kolla in Corsair 650W
| |||
| |||
| sorry för kapningen denna tråd, men skulle ett 650W nätagg kostar £ 27 vraket min dator även om den har alla standardfunktioner skydd och är 80% effektivare? och ja 650w låter bra, men 750w skulle vara en klok investering som du måste tilldela mer upgradibility. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nästa gång gör en ny tråd. Och nej, det PSU kommer att dra bara vad den behöver. Det är bra att ha högre wattal på grund av att effektivitet betyg ändå. Men om inte du har en mycket hög slutet setup med ett Corsair 450 kommer att fungera bra.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Jag har haft en E7200, P45, och ett ATI 4870 alla program som körs av en 450W PSU innan och det inte fanns någon rök.
|
| |||
| |||
| Citat:
Den ampage på 12 v Järnväg (s) är den siffran bör du letar efter. Om maker är blyg om notering dessa, då är det förmodligen skräp. Om du kolla in Corsair 650w, kommer du att se riskklassificeringsförfarandet är 52A, som Carbon sa mer än tillräcklig, med mycket i reserv. Den Corsair 450W levererar 33A och 550w ger 41A Om du är osäker, detta Kalkylator om Corsair's hemsida är mycket nyttig, för att avgöra vad PSU du behöver, för ett visst system. |
|
| |||
| |||
| Citat:
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Ett problem med RAM här? - Bara 3 GB 8GB visar | Theresonly1 | Processorer, moderkort & RAM | 18 | 27 maj 2009 13:52 |
| HJÄLP! ATi X1650 Utgåva | nankura | Grafikkort & Skärmar | 2 | 20:e sep 2008 15:58 |
| PSU fråga | ukmm | Cases & Power Supplies | 2 | 14 december 2007 15:55 |
| Odd anslutningsproblem | DavidM | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 5 november 2007 17:29 |
| Internet Utgåva | Jake2392 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 22 oktober 2007 15:19 |
| Thread Tools | |
| |