mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bærevesker & Strømforsyning

Register

Spørsmål om luftstrømmen i en tilpasset saken

Reply

Thread Tools
Old 8 oktober 2008, 15:00
Medlem Group

Default Spørsmål om luftstrømmen i en tilpasset saken

Hei, jeg planlegger å bygge et helt tilpasset tre tilfelle av Walnut. Jeg har tenkt å ha 2 120mm inntak vifter foran og 2 120mm outtake vifter på toppen .... Nå er spørsmålet, må jeg virkelig trenger en outtake fan på baksiden? Jeg kjenner varmen stiger og jeg kunne gjøre min CPU Heatsink Fan peker opp så er det virkelig noe vondt i endring mitt totale luftstrømmen i saken fra front til rygg, til en mer forsiden til toppen metoden?

Og noen har forslag for montering tilhenger på tre? Jeg prøver å unngå en direkte montering på grunn av resonans, så jeg har tenkt å omslutte fan i et lite lag av skum eller gummi eller noe, og deretter gjøre en cutout av denne størrelsen i tre, og sikre det innsiden som cutout, uten å faktisk sikre fan TIL veden. Ideer ville være fint, jeg er ganske nær start dette, dette er min eneste holdup egentlig.
Old 8 oktober 2008, 15:19
Donor Group

Jeg ville bare si få gummi skiver eller noe lignende og bruker dem mellom skruen, fan, og fall, som skulle dempe ned vibrasjoner, også om kjøling, bør det være bra, også, hvis du montere PSU øverst bak , som også vil hjelpe luft ut av ryggen.

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 8 oktober 2008, 16:47
Medlem Group

Jeg faktisk tenkt å gjøre en nedre bakre strømforsyningen festet på dette tilfellet å redusere eneste kabel og gjøre montering enklere. Takk om luftstrømmen, tenkte jeg det samme ... Vi får se hva noen andre synes. Jeg kunne bare bruke gummi vaskemaskin .... vi vil se på den.
Old 8 oktober 2008, 23:11
Donor Group

Er du sikker på at du vil ha en valnøtt tilfelle? Jeg vet det ikke hva du spurte om, men jeg er nysgjerrig. Med relativt konstant ekstrem varme endringer, vil ikke tre har en tendens til å utvide og kontrakt forårsaker problemer? Det er en grunn til at produsentene bruker denne ekkel plast crap, og det er fordi plast er ganske inert. Jeg vet hva de Georgia søndag vil gjøre til en tre-dørs (Mahogni, Oak, Walnut, osv. Jeg har plassert tre dører i hus som koster mer enn $ 20.000 en pop, faen jeg satte i om en million dollar verdt av dører i Evander Holyfield hus) og bunnlinjen er at de varp. Med absorbert temps av 110-120F på utsiden når solen slår ned på dem og air condition på innsiden beholde dem en kul 73F, alle helvete bryter løs. Den outsides crack, skallet, det korn starter separering, ect .........

Du har motsatt forhold med en datamaskin, ettersom det interne temps er høy med varmen slo i helvete ut av innsiden forsiden av tre mens den eksterne ansikt skal oppleve temperaturer mye kjøligere. Også varmen er ikke engang i en datamaskin tilfelle.

Hvordan vil du delta i deler? Jeg er på ingen måte en datamaskin ekspert, men jeg har sett et stykke tre eller to sammen før ........ Jeg vet det har blitt gjort før, men jeg lurer på hvor vellykket.

MERK: Jeg forsket på dette for nær en time for å prøve å finne et svar om varmen problemet og endelig funnet en her. http://www.bit-tech.net/modding/2008...wood-by-cc3e/1

Han har også adresser din fan spørsmålet og min joinery spørsmålet. Gi meg beskjed hvordan det seg slik jeg vil gjerne gjøre det samme hvis jeg finner tid. (Jeg definitivt ha verktøy lol).
Old 9 oktober 2008, 07:50
Medlem Group

Vel ... Jeg har gjort omfattende tenkt til montering av alt, det gjorde jeg ikke satt mye tanke til warping grunn av hvordan tørr dette treet er, har det vært ovn tørket, og deretter lørdag rundt på 2 år. På toppen av at jeg skal legge ned ganske mange lag polyeurothane på innsiden og utsiden av denne saken, og jeg figur med luft i bevegelse gjennom den og holde en anstendig temperatur bør det ikke føre for mye problemer hvis jeg bruker veldig strong ledd (finger jounts på de 4 viktigste hjørner). Jeg bor i Michigan og når været er kaldt ute, varmen er på innsiden, og når det er varmt ute, AC er på innsiden. Derfor er det en relativt konstant temperatur med datamaskinen som ute av solen til enhver tid. Jeg vil trekke opp noe og skanne den for å gi deg et inntrykk av hele mitt konsept, så gi meg litt, er det kanskje ikke før senere i kveld eller noe. Og takker deg mye for koblingen, men jeg har sett at saken og hans tre jobber litt utover meg. Men dette tilfellet er ganske imponerende. Jeg har tenkt å ha noe mer grunnleggende, men fortsatt veldig unikt. Du vil se hva jeg mener når jeg søke opp en tegning.
Old 9 oktober 2008, 08:09
Donor Group

Jeg fant noen andre, men de var ved hjelp av furu. At saken var den eneste jeg kom over som A). var solid hardt treslag (i motsetning til metall eller plast tilfellet med tre finér lagt til), og B). adressert varmen problemet.

Når du kommer i gang, hvis du har tre jobber problemene gjerne PM meg. Hvordan nettstedet er satt opp selv, må du gjøre noen flere poster før PM funksjonen blir aktivert. I mellomtiden vil jeg sjekke ut noen Trebearbeiding nettsteder jeg har brukt for å se om noen av dem har gjort en tre tilfeller og bestå info videre til deg. Som jeg sa, jeg ville elske å bygge en tre tilfeller, men jeg tilbringer all min tilgjengelige tid akkurat nå prøver å lære mer om datamaskinen innards slik tilfellet er nødt til å vente.
Old 9 oktober 2008, 13:00
Medlem Group

Alright takk for det. Ja, jeg vet Pine er et softwood så ville det pleier å renning lettere. Walnut er en meget hard tre åpenbart så blir tørre og det vil ikke varp for lett i det hele tatt. Jeg har gjort ganske mange tre prosjekter, og hvis jeg ikke kan min far kan gi noen tips. Jeg er heldig nok til å ha både en far og en bestefar i Trebearbeiding, både med full woodshops til min rådighet. Jeg får noen planer opp senere i kveld etter noen AP fysikk og da vil jeg kanskje ta noen bilder som jeg modus sammen i prosjektet når jeg starter.
Old 9 oktober 2008, 13:28
Donor Group

Det stemmer, ville vært bra om du kunne gjøre som et bilde diary slags ting av konstruksjonen, vil det være interessant å se hvordan det går
Old 9 oktober 2008, 13:36
Donor Group

treverk beholder varmen eller så i flokk, slik at flere fans jo bedre!

Min System: ubr gaming maskin

Prosessor (er):
q6600 G0 @ stock avkjølte ac fryseboks
Hovedkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM-minne:
2GB DDR2 800
Graphics Card (s):
4870 1GB
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
160GB 7200RPM IDE
Optisk stasjon (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Case / PSU:
modded + malt tilfellet m / 1kw Antec
Cooling:
2 120mm vifter 4 80mm vifter og en HDD
Nettverk / Internett:
dual gigabyte län
Skjerm (er):
24 "Acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 9 oktober 2008, 18:52
Medlem Group

Beklager at jeg ikke kan sette opp noe i kveld, kan det hende du må vente til denne helgen. Takk for all støtte, er det noe jeg har ønsket å gjøre i lang tid. Bare slutt å komme rundt den.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Tilpasset Pc Case Build pete21 Bærevesker & Strømforsyning 216 20 juni 2009 11:24
Custom Computer Case Made Fra Plexi Glass atthelefthandovgod Bærevesker & Strømforsyning 3 23 mars 2009 12:16
Meget viktig spørsmål om saken fan strøm ilop12 Bærevesker & Strømforsyning 12 31 januar 2009 17:57
A case fan spørsmålet ilop12 General Hardware Chat 4 12 januar 2009 02:54
Hvor mye luftstrøm anbefaler du på denne Vannkjøling oppsett? Compasky General Hardware Chat 1 11 mars 2008 00:04
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.