![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, jag planerar att bygga en helt anpassade trä fall av Walnut. Jag planerar att ha 2 120mm intake fans i de främre och 2 120mm outtake fläktar på ovansidan .... Nu är frågan, ska jag verkligen behöver en outtake fläkt på baksidan? Jag vet att värma upp och jag kunde göra min CPU Heatsink Fan punkt så är det verkligen något ont i att ändra min totala luftflödet i fallet från framsidan till baksidan, till en mer fram till toppen metod? Även någon har förslag på montering fans på trä? Jag försöker att undvika en direkt montera på grund av resonans, så jag planerar att omge fläkten i en liten skumskikt eller gummi eller nåt, och sedan göra en Utklippt av denna storlek i trä, och säkert det inne att Utklippt, utan att någonsin faktiskt säkra fläkt till trä. Alla idéer skulle vara trevligt, jag är ganska nära att börja här, det här är min enda frågan om egentligen. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag vill bara säga att få lite gummi brickor eller något liknande och använda dem mellan skruv, fläkt, och fall, vilket bör dämpa ner vibrationer, även om nedkylning bör det vara bra, även om du monterar PSU högst upp baktill , som också kommer att hjälpa luftflödet i ryggen.
| |||
| |||
| Jag planerar att göra en botten bakre strömförsörjning montera på denna fråga för att minska kabeltrassel och gör monteringen enklare. Tack om luftflödet, jag tyckte så bra ... Vi får se vad vissa andra tycker. Jag kan bara använda gummibrickan .... Vi får se om det också. |
|
| |||
| |||
| Vill du verkligen en valnöt fall? Jag vet det är inte vad du frågade om men jag är nyfiken. Med tämligen konstant extrem värme förändringar kommer inte att trä har en tendens att expandera och avtal orsakar problem? Det finns en anledning tillverkare använder detta elaka plast skit och det är därför plast är relativt inert. Jag vet vad Georgien söndag kommer att göra till en trä dörr (mahogny, ek, valnöt, vad du vill, jag har lagt trä dörrar i husen att kosta mer än $ 20.000 en pop, fan jag lägga på cirka en miljon dollar värt av dörrar i Evander Holyfield hus) och den nedersta raden är att de varp. Med absorberas temps på 110-120F på utsidan när solen slår ned på dem och luftkonditionering på insidan hålla dem en cool 73f, hela helvetet bryter lös. Den utanför spricka, skal, säden börjar sortera, ect ......... Du har det omvända förhållanden med en dator eftersom den inre temps är höga med värme slå skiten ur insidan av trä medan ansikte utåt kommer att uppleva temperaturer mycket svalare. Även värmen är inte ens i en dator fall. Hur ska ni gå med i delar? Jag är inte alls en dator expert, men jag har lagt en träbit eller två tillsammans innan ........ Jag vet att det har skett tidigare, men jag undrar hur framgångsrikt. OBS: jag undersökt detta för nästan en timme att försöka hitta ett svar om värme frågan och äntligen hittat en här. http://www.bit-tech.net/modding/2008...wood-by-cc3e/1 Han tar också upp din fläkt fråga och mitt snickeri fråga. Låt mig veta hur det visar sig som jag skulle älska att göra samma sak om jag någonsin hittar temne. (Jag har definitivt de verktyg lol). |
|
| |||
| |||
| Tja ... Jag har gjort omfattande trodde på montering av allt, jag har inte mycket eftertanke för att de FÖRHALNING på grund av hur torrt detta virke har det ugnstorkade och sedan lördag runt i 2 år. Utöver detta kommer jag att om en hel del lager polyeurothane på insidan och utsidan av detta fall, och jag siffra med luftens rörelse genom det och hålla en hygglig temperatur det bör inte orsaka för mycket besvär om jag använder mycket starka leder (finger jounts på 4 huvudsakliga hörn). Jag bor i Michigan och när vädret är kallt ute, värmen är på insidan, och när det är varmt ute, AC är på insidan. Så det är en relativt konstant temperatur med den dator som ska ut i solen hela tiden. Jag kommer att göra något och skanna att ge dig en uppfattning om hela mitt koncept, så ge mig lite, det kanske inte förrän senare ikväll eller något. Och tack så mycket för länken, men jag har sett att artikeln och hans trä arbetar är lite längre än mig. Men detta fall är ganska imponerande. Jag planerar att ha något mer grundläggande, men fortfarande mycket unikt. Du ser vad jag menar när jag skanna in en ritning. |
|
| |||
| |||
| Jag hittade några andra, men de använde tall. Denna artikel var den enda jag kom över som A). var fast hårt trä (i motsats till en metall eller plast fallet med trä faner kursivering), och B). riktar värmen fråga. När du går, om du har några trä arbetar frågor gärna PM mig. Det sätt på vilket anläggningen är inställd Men du kommer att behöva göra några fler inlägg innan ditt PM funktionen aktiveras. Under tiden kommer jag att kolla in några woodworking webbplatser jag har använt för att se om någon av dem har gjort ett trä fallet och vidarebefordra information om dig. Som jag sa, jag älskar att bygga en trä fallet, men jag är utgifter alla mina tillgängliga Temne nu försöker lära sig om datorn inälvsprodukter så fall kommer att få vänta. |
|
| |||
| |||
| Okej tack för det. Ja, jag vet Pine är ett barrträd så det tenderar att varp lättare. Valnöt är ett mycket hårt trä uppenbarligen så är torrt och det kommer inte varp alltför lätt alls. Jag har gjort en hel del virke projekt och om jag inte kan min pappa kan ge några tips. Jag är lycklig nog att ha både en pappa och en farfar i woodworking, båda med full woodshops till mitt förfogande. Jag får några planer upp senare ikväll efter några AP fysik och så fortsätter jag kanske ta lite bilder som jag läge tillsammans i projektet när jag börjar. |
|
| |||
| |||
| Ja, vore bra om ni kunde göra som en bild dagbok sak av att bygga, det ska bli intressant att se hur det går |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| trä behåller värme eller så i besättningen så att fler fläktar, desto bättre!
| |||
| |||
| Ledsen att jag inte kan sätta upp någonting i kväll kan det få vänta tills i helgen. Tack för allt stöd, det är något jag ville göra under en lång tid. Bara slutligen ta sig runt till den. |