![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jo det första problemet, som troligen bara lösas genom att man får ett nytt fall, är att skruvarna bara radas upp på ena sidan (knappt). På den sida där den gör L hålla upp skruvhålen i PSU är strax över hålen i fallet, så jag kan inte få skruvarna i. Jag antar att mitt enda alternativ skulle vara att få ett nytt fall , eller bara leva med det endast säkras på en sida.
Den andra, inte så mycket en, problemet är att det finns så många kablar som följde med min PSU jag är förvirrad som fan. Jag har aldrig behandlats med all ny utrustning så mycket av det jag har varit tvungen att läsa upp. Detta är PSU jag har http://www.newegg.ca/Product/Product...82E16817139001. Du kan se alla de kontakter i bilder. Jag har tittat på alla de kontakter, och jag kan inte se något som skulle passa någonting på mitt mobo som förvirrar mig lite. Även min optiska enheten behöver en kontakt som är annorlunda än någon av de jag har. Den optiska enheten har en kontakt som ser ut som -------- ---- och har inga hål av något slag, bara 2 rader. All hjälp är uppskattad, och jag är säker på mer info från mig kommer att behövas och så jag kommer att uppdatera sidan ofta. Även här är mitt moderkort om det hjälper alls http://www.newegg.ca/Product/Product...82E16813128387 |
|
|
|||
|
|||
|
Jag har spelat runt med saker och ting lite, och för den optiska enheten finns det en SATA-kabel som passar, men bara en halv. Jag trodde det var en, men det är två separata. Jag har SATA Power ansluten till PSU, men det är SATA data som är lite mindre och jag vet inte vad jag ska göra med den, eller om det även behövs för den optiska enheten.
Nu blir jag verkligen bara inte säker på vad alla andra anslutningar är för. Jag antar att jag inte behöver använda något, precis som disketten strömkontakten och extra PCIe, men de andra är jag inte säker på. |
|
|
|||
|
|||
|
Först, din KNÄPP skruvar ........... Har du en övning? Borra två hål i ditt fall att linje med hålen i din PSU. Nu till dina kablar .........
Visste du inte får något instuctions eller en handbok med din PSU? Om jag inte hittat en länk för dig kommer det att vara i slutet. Din optiska enheten: Rätt, du ansluter den SATA strömförsörjningen till den större av de två "linjer" den mindre av de två "linjer" är i själva verket en SATA data online. Ena ändan av en SATA kabel går in i din optiska enheten, den andra änden går till en SATA-port på moderkortet. Nu till ditt moderkort makt. Om man tittar på 24 stiftskontakten som kommer från PSU, (det är den som ansluts till ditt moderkort för att driva ditt moderkort), kommer du att märka att de senaste fyra stift kan lossna. Det är till exempel din Mobo bara 20 pinnar. Har något av detta vettigt? Här är din länk till manualen: http://www.corsair.com/_productmanua...ish_Manual.pdf EDIT: Oj, jag läste att "manuellt". Det är ganska kort är inte det? Uppenbarligen skrivet av en teknisk guide för andra tekniska trollkarlar, inte mycket hjälp för en nybörjare är det? |
|
|
|||
|
|||
|
Hittade instruktionerna i en röra av lådor ett par minuter sedan XD
Jag ska försöka borra dessa hål. Jag visste inte att det skulle vara mycket av ett problem men det är när du försöker koppla in nätsladden. Jag var mest förvirrad om sladdar, eftersom det finns vissa som jag inte behöver, och några dubblar så det är verkligen inte så illa. Men som för SATA, jag är lite förvirrad på SATA. Jag har SATA strömkabel ansluten till min PSU. När du sa att det går från den optiska enheten till mobo Menade du till PSU? Eller var du talar om SATA uppgifter i vilket fall har jag inget som sticks in i mindre en. Även en bit av en sidoreplik fråga. Jag pluggas datorn i och vände den på, just nu saknas en HD och RAM. Vad man gjorde var pip, främre flahsed rött, och CPU-fläkten var blåser i ett märkligt mönster, 2 kort och en 3:e längre går sönder. Skulle det anses vara normala och allting verkar fungera bra? |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Ok, kraften från PSU går till längre "linje" på den optiska enheten, SATA kabel sedan går från kortare till moderkortet.
Och ja, det är normalt att en viss del, det är inte passerar ett test som kallas POST eftersom man inte RAM, och ibland behöver en HDD också. Aldrig sett det göra CPU fläkt sak Men det kommer inte att fråga, men det kommer inte att vara massivt bra för det, så om jag var du skulle jag inte slå på den nu tills allting är i.
|
|
|||
|
|||
|
Tja jag inte verkar ha en SATA-kabel som har ett kortare stopp för att gå till mitt moderkort. I själva verket finns det väldigt få som ens passar in i mitt mobo, varav en är en diskett.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() Detta är en SATA-kabel. Det bör komma med ditt moderkort. Det kommer att ansluta till vad som är normalt en D kärl med en notched L formad kontakt. Kontrollera din moderkortet kan du säga SATA_1 eller något.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Mitt System: 日夏子
|
|
|
|||
|
|||
|
Oh lol Jag tyckte att kablar i bland röran, jag har varit mer snyggt i stället för att kasta alla rutorna på sidan efter att jag använder dem lol.
Spelar det någon roll vilken plugg på mobo det går till? De är inte märkta 1 / 2. |
|
|
|||
|
|||
|
Nä, bara ansluta den till något annat.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
|