![]() |
|
| |||
| |||
| Det Antec 900 har plass til en ekstra vifte på sidevegg. Bør den suge luft inn i saken (på GFX kort) eller blås ut av saken som den bakre viften gjør? Når støv rengjøringen bør jeg brukt trykkluft for å blåse støvet ut eller en støvsuger (plast vedlegg) for å suge den ut? Også jeg har et nVidia 790i Ultra Mobo. Den har pinner i flere tilfelle fans, inkludert CPU vifte. Hvordan kan jeg sette opp BIOS for å få seg arbeid på bilen? Jeg trodde jeg hadde gjort det, men de er på full fart hele tiden. |
|
| |||
| |||
| hva fansen du allerede har, og hvilken vei de er satt? ive fant at omtrent like mange inn og ut fungerer best, med luft i nederst (hovedsakelig foran) og ut på baksiden toppen. |
|
| |||
| |||
| Den Antec 900 leveres med fire lager fans 3 120mm og en 200 mm. Den 200mm er på toppen av saken og suger luft inn i saken. Det er to 120mm vifter på forsiden av saken en midtveis som suger luft forbi harddisk (slik jeg har det montert lol) og en nederst på suger luften på grafikkortene (jeg har 2 9800GT2's). Den andre 120mm fan er øverst bak på saken og blåser varm luft ut. min Dilema er at jeg ikke kan finne ut om den valgfrie siden viften skal blåse luft på GFX kort eller suge den varme luften blåser de av utenfor kabinettet. Akkurat nå hvor som fan ville gå er bare vent ......... EDIT: Her kan du få en titt siden jeg sannsynligvis ikke beskrive det godt. http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15900 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg vil sannsynligvis få det til å blåse i, afterall, litt ekstra kald luft blåser inn i din GFX kortet og muligens på NB din aldri gjør vondt og du har som 200mm vifte til eksos all luften, så du bør være fin
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ser på det nå, har jeg spurt meg selv det samme spørsmålet. Fordelen med den suger ut side er økt luftstrøm gjennom saken, særlig fra hovedkort og CPU. I ville gi mye flyt, men jeg er bekymret for en backdraft fordi det 120mm i ryggen ville ha en vanskelig tid å skyve alt det luft ut bak. You're hovedsak presser luft i hvert enkelt område unntatt 120mm bak. Not a great scenario. Jeg tror 200mm trekker luften inn, jeg er ikke sikker på om dette selv. Jeg har merket en masse støv på min tomt vifte-kontakten på siden, så det ser ut som om det er tilfelle. Du oppretter en fin tunnel gjennom fronten, men en gang som 200mm på toppen blir i blandingen, begynner det presser luft inn, og sidelengs av hovedkort og HSF, og at messes det hele opp og gir utilstrekkelig Northbridge kjøling. Hvis du har lyst å gjøre litt eksperimentering, installere 200mm opp ned og ha det blåse ut toppen, legg deretter til 120mm på siden peker i. På den måten har du de to i front og en på siden blåser mot grafikkortet og deretter 120mm på ryggen og 200mm trekke luften ut. Dette bør også gi et mye bedre kjøling til CPU. Den 200mm og 120mm vil håndtere dra luften rundt CPU og grafikkort, henholdsvis. Hvis du ikke lyst til å rote med det, montere siden 120mm slik at det suger at luft ut. Så 120mm i ryggen vil gjøre sitt kjøling jobb, og siden 120mm vil hjelpe trekke resten gjennom saken, samt håndtere all luften på 200mm på toppen skyver i. Også alltid bruke trykkluft. Vacuums kan holde statisk elektrisitet.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Synes underlig at 200mm ville blåse inn med det å være øverst på baksiden (hvor all den varme luften går), så jeg ville gjøre det karbon sa slå 200mm runden så det blåser ute, deretter montere viften å strømme inn |
|
| |||
| |||
| Ja, det alltid slo meg som rart også., Men det (200mm) suger definitivt i. Jeg skal prøve det Carbon, er at hvis jeg kan komme til skruene på 200 uten å ta alt ut ........ hvis det viser seg at jeg må ta Mobo ut for å installere denne kjøleren så it's a moot point. Har ikke lest disse instruksjonene ennå. Noen tanker om BIOS kontrollerte hastigheten på viftene / jeg kan koble deg med nedlasting av manualen, eller kopiere lime inn relevante deler hvis du har tid til å se på det .... Edit: Pokker, Hvis jeg må ta Mobo ut å installere CPU-kjøleren vakuumet / trykkluft spørsmålet er et åpent spørsmål. Jeg skal bare sette dang tomme tilfelle i oppvaskmaskin lol. |
|
| |||
| |||
| Vel det er ikke en moot point. Jeg må ta Mobo ut. Ingenting er helt enkelt er det? |
|
| |||
| |||
| Jeg hater deg Carbon. Du vil ikke tro hva en nutroll det var å ta toppen og toppen fan av uten å brekke noe. Manglende informasjon om BIOS styres viftene, jeg tror jeg kommer til å sette de to exaust fans på høy og de tre inntak fans på lave og ikke bruke Mobo å kontrollere dem før jeg kan lære nok til å gjøre det. The exhaust fans vil ikke bare å "slåss" de tre inntak fans, men de har også å kvitte tilfelle av varmen som genereres av CPU-kjøleren fans og de to vifter i mine to GFX kort. Hvis de trekker mer luft enn intake fans generere som bør være noe problem enten som de vil bare suge den ekstra luften forbi inntaket fansen fikk dem til å spinne raskere uten å bruke mer makt; IE generere mer varme ved å bruke mer strøm. EDIT: Eller i det minste som høres bra ut for meg. |
|
| |||
| |||
| Godt å se dere forsto hva jeg mente, var jeg litt utførlig. Jeg hadde ikke engang tenke på å gjøre variabel hastighet ting, som skal fungere godt, og hvis det er høyere du rett i at det vil trekke luft gjennom saken mye enklere på grunn av press likevekt og til hva hastighet eksosen fans kan håndtaket naturlig. Jeg føler din smerte, jeg absolutt hater å ta hovedkort ut på denne saken. Jeg likte den i begynnelsen, men mannen, vil jeg heller ha noe som en P182 eller et Lian-Li med et hovedkort brett.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |