![]() |
|
| |||
| |||
| Den Antec 900 har plats för en extra fläkt på sidopanelen. Skulle det suga luft i ärendet (in på GFX kort) eller blåsa ut det i fallet som den bakre fläkten gör? När damm rengöring, ska jag använda tryckluft för att blåsa dammet ur eller en dammsugare (plast bifogad fil) för att suga ut? Även jag har ett NVIDIA 790i Ultra Mobo. Har stift för flera fall fans inklusive CPU-fläkten. Hur ställer jag in i BIOS för att få dem att arbeta på auto? Jag trodde jag hade gjort det, men de är på full fart hela tiden. |
|
| |||
| |||
| Vad fans gör du för närvarande har, och vilket sätt är de klart? ive fann att ungefär samma antal in och ut fungerar bäst med luft i botten (främst fronten) och ut på baksidan toppen. |
|
| |||
| |||
| Den Antec 900 levereras med fyra lager fans 3 120 mm och en 200 mm. Den 200mm är på toppen av fallet och suger in luft i ärendet. Det finns två 120mm fläktar på framsidan av ärendet en halvtid som suger luft förbi hårddisken (som jag har gjort det monterat lol) och en längst ned den suger luft på grafikkorten (jag har 2 9800GT2 s). Den andra 120mm fläkt är i övre bak i målet och blåser ut den varma luften. Min Dilema är att jag inte kan ta reda på om valfri sida fläkten ska blåsa luft in på GFX kort eller suga den varma luften de blåser ut utanför chassit. Just nu när detta fläkten skulle gå är bara ett utlopp ......... EDIT: Här kan du ta en titt, eftersom jag nog inte beskriva det bra. http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15900 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag skulle nog få det att blåsa i, afterall, lite extra sval luft blåser på din GFX kort och eventuellt till din NB skadar aldrig och You've Got That 200mm fläkt för att uttömma all luft, så du ska vara bra
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tittar på det nu, har jag frågat mig själv samma fråga. Fördelen med att suga ut sidan ökar luftflödet genom fallet, framför allt bort från moderkortet och CPU. I skulle ge en mycket flöde, men jag är orolig för en Backdraft eftersom det 120mm i ryggen skulle få en svår tid att driva allt luft på baksidan. Du huvudsakligen trycka luft i varje enskilt område utom 120mm på baksidan. Ingen stor scenario. Jag tror att 200mm drar luften, jag är inte säker på detta dock. Jag har sett en hel del damm på min tomt fläkt kontakten på sidan, så det ser ut som om så är fallet. Du skapar en fin tunnel genom fronten, men när det 200mm ovanpå blir i mixen, börjar den trycka luft i, och sidled bort moderkortet och HSF, och att mässar upp allt och ger otillräcklig Northbridge kylning. Om du bryr dig att göra ett litet experiment, installera 200mm upp och ner och ha det blåser ut överst, lägg sedan till 120 mm på sidan pekar i. På så sätt har du två i fronten och en på sidan som blåser mot grafikkortet och sedan 120mm på rygg och 200mm dra ut luften. Detta bör också ge mycket bättre kylning till CPU. Den 200mm och 120mm hanterar dra luften runt processor och grafikkort, respectively. Om du inte bryr dig för att bråka med att montera sidan 120mm så att den suger den ut luften. Då 120mm i ryggen kommer att göra sitt jobb kyla och vid sidan 120mm hjälper dra resten igenom ärendet, samt behandla alla luft 200mm ovanpå trycker in Också alltid använda tryckluft. Vacuums kan hålla statisk laddning.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Verkar konstigt att 200mm skulle blåsa in med det är högst upp på baksidan (där all den varma luften går) så jag skulle göra vad kol sa, växla 200mm runt så det blåser ut, sedan montera fläkten strömma in |
|
| |||
| |||
| Ja, det är alltid slog mig som konstigt också., Men det (200mm) sucks definitivt i. Jag ska försöka att Carbon, är att om jag kan komma till skruvarna på 200 utan att ta allt annat ut ........ Om det visar sig att jag måste ta Mobo ut för att installera detta kallare så är det som är omstritt. Har inte läst dessa instruktioner ännu. Några tankar på BIOS-kontrollerade hastigheten på fläktarna / Jag kan förbinda dig med en hämtning av handboken, eller kopiera klistra in relevanta delarna om du har tid att titta på det .... Edit: Heck, om jag måste ta Mobo ut att installera CPU-kylare vakuum / tryckluft Frågan är omtvistad. Jag ska bara lägga dang tomma fallet i diskmaskin lol. |
|
| |||
| |||
| Tja det inte är omstritt. Jag måste ta Mobo ut. Ingenting är någonsin enkelt är det? |
|
| |||
| |||
| Jag hatar dig Carbon. Du kommer inte tro vad en nutroll det var att ta upp och den övre fläkten iväg utan att förstöra något. Saknas information om BIOS fläktar, jag tror jag ska ställa in två exaust fans i höjden och de tre fläktarna intaget för lågt och inte använda Mobo att kontrollera dem tills jag kan lära nog att göra det. Avgas-fans kommer inte bara att "bekämpa" de tre intag fans, men de måste också bli fallet med den värme som alstras av CPU kylare fans och två fläktar i min två GFX kort. Om de drar in mer luft än intag fans generera som borde vara något problem eftersom de kommer bara suga extra luft förbi intaget fläktar vilket får dem att snurra snabbare utan att använda mer kraft, IE genererar mer värme genom att använda mer el. EDIT: Eller åtminstone som låter bra för mig. |
|
| |||
| |||
| Kul att se att du förstod vad jag menade, jag var lite mångordig. Jag visste inte ens tänka på att göra den variabel hastighet saker, som bör fungera bra, och om den är högre du rätt i att det kommer att dra luft genom fall mycket lätt tack vare påtryckningar balans och till det snabba avgasröret fans kan handtag naturligt. Jag känner din smärta, jag absolut hatar att moderkortet ut på detta fall. Jag älskade det först, men mannen, jag har snarare något som liknar en P182 eller ett Lian-Li med ett moderkort bricka.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Behöver du hjälp med att välja mål! - Antec P180 vs Antec 900 vs CoolerMaster Haf RC-932 | xactly | Cases & Power Supplies | 15 | 22 mars 2009 23:20 |
| Grafikkort RAM - laptop grafikkort suger | elioenai | Grafikkort & Skärmar | 3 | 15 mars 2009 14:49 |
| CM 590 vs CM 690 vs Antec 300 | icu222much | Cases & Power Supplies | 1 | 16 august 2008 05:51 |
| Saker som suger om ditt hus / lägenhet | Jimmy Hat | Off Topic Discussion | 16 | 4 april 2008 19:11 |
| Antec Sonata II | curlykale | Cases & Power Supplies | 5 | 3 april 2008 16:17 |
| Thread Tools | |
| |