![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tja är det möjligt? eftersom jag har min nya Gfx kort, eftersom det som erbjuds, men min nuvarande strömförsörjningen inte är tillräckligt kraftfullt för det, men min bror är att föra tillbaka ett nätaggregat från Uni att han använde tills han fick sin nya laptop. Men det PSU också inte är kraftfull nog för det egna, så är det möjligt att använda som PSU att driva Gfx kort, samtidigt med den aktuella en för resten av datorn? Och om så är fallet, vilka risker om detta, och vad skulle jag göra för att göra detta.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag tvivlar på det, både måste vara ansluten till mobo för att få signalen att sätta på från fall switch.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Yeh, dess möjligt. Jag gör det ganska regelbundet när jag kan inte brytt sig om att ta en enhet från en dator till växlingsutrymmet till en annan. Jag bara koppla in SATA-kabeln till den andra datorn och makt dem båda upp. Ingen anledning till varför man inte kunde arbeta med ett grafikkort, så länge du kan få något sätt att starta andra PSU upp. Heres några idéer Primära urvalsenheter är faktiskt inte så smart, de bara förse juice. Om du gör det, se till att du tar några bilder
|
| |||
| |||
| Jag vet inte om jag kommer ändå, eftersom jag inte bittida vill steka min nya £ 200 Gfx kort Och jag tänkte, kanske om jag använt en bit tråd för att ansluta stiften att vända PSU på mellan två PSU's (så samma stift var anslutna) när man fick signal att sätta på, den andra skulle göra också. Men jag vet inte om detta skulle fungera eller inte. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Du normalt bara behöva lite experiment för att ta reda på vad du har för att ansluta till få PSU till brand upp.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Jag antar att ni gör detta eftersom det är noll kostnad. Det vore bättre att köpa en kraftigare PSU. Inte säker på hur denna lösning kan jämföras med att köpa en billig men kraftfull PSU, beror på hur bra de två låg effekt primära urvalsenheter är! En lösning kan vara att aktivera start-on-power-on om du har den i din BIOS. Detta innebär att datorn startar så snart du kasta elnätet växla (i motsats till den knappen om fallet front). Då är du antingen slå på den och slår på väggen eller få ett av de trådlösa makten spara växlar till makten på den.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Jag var inte gör det som det är ett noll kostnad sceme, jag gjorde det så jag kunde prova mina nya Gfx kort på min nuvarande bygga innan jag resten av mitt bygga, men jag får en coolermaster 1000W för mina bygga , så jag kommer inte att behöva den efter det. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du använder en andra strömförsörjning behöver du varmt tråd strömförsörjningens
| |||
| |||
| ok, jag ska hålla detta i åtanke för om jag bestämmer mig för att göra detta, och det gav mig också tanken att sätta min webbsida till min dator bygga webbplats, kommer det inte bli mycket intressant som jag inte gör några mods till det, men vad fan, jag gör det ändå. |
|
| |||
| |||
| Citat:
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Datorn kommer inte Ström på | ashaiba | General Hardware Chat | 3 | 4 maj 2009 10:25 |
| Jag behöver en ny strömadapter till min dator | JuanCarlos | Cases & Power Supplies | 6 | 20 mars 2009 02:07 |
| Dead Dator - Nej Power On | pastordan | General Hardware Chat | 9 | 27 januari 2009 02:26 |
| Computer Power Supply PSU Test | Insaneman1731 | Cases & Power Supplies | 3 | 27 december 2007 09:37 |
| PC Computer Strömförbrukning | sirantonycartwright | Cases & Power Supplies | 2 | 22 oktober 2007 11:49 |
| Thread Tools | |
| |