![]() |
|
| |||
| |||
| Om du som jag, du vet inte mycket om makt supplys. Och du inte riktigt säker på vilka som är bra eller skulle börja leta. Tja denna lista ger dig bäst till dem som du inte vill köpa. ================================================== ============================= Nivå 1 kan hantera 4Ghz Conroe eller 3 GHz AMD tillsammans med Oced Quad Crossfire / SLI med lätthet. Nivå Z erbjuder kvalitet och effekt enastående i sitt wattal utbud och andra bara för att andra klämmig enheter. Nivå 2 är nästan lika mycket kraft och stabilitet som nivå 1 på jämförbara effektförbrukningen nivåer med lägre pris och bättre tillgänglighet. Nivå T erbjuder högkvalitativa komponenter i Tier 2 med något mindre Rail stabilitet på grund av Topower interna. Nivå 3 rekommenderas bara om prisskillnaden är närvarande mellan Nivå 3 och Nivå 2 eller på grund av tillgänglighet frågor Tier 1 / 2 primära urvalsenheter. Nivå 4 rekommenderas för materiel eller låg kraftsystem om Tier 3: s är dyrare eller inte finns tillgängliga. Nivå 5 rekommenderas inte, men vissa märken har hög / medelhög kvalitet komponenter i Nivåer 2 till 4. ----- x ----- x ----- x ----- x ----- x ----- x ----- x ----- Nivå 1 Brands - Den mest kraftfulla och stabila komponenter på marknaden Enermax Galaxy PCP & C TurboCool PCP & C Ljuddämpare> 610 Klämmig / Emacs SSL Klämmig / Emacs GSM Klämmig / Emacs PSL Silverstone ZF (Etasis 85/75/56) Seventeam ST> 600 (SSI, V2.91) Silverstone OP / DA> 700w Nivå Z - Mindre starkare än Tier 1 klämmig Units ... men de är fortfarande Zippys Klämmig / Emacs HG2 Klämmig / Emacs HP2 Nivå 2 Brands - Top Quality komponenter med Top Notch Stabilitet - för dem med Pris / Tillgänglighet Problem med Nivå 1 Antec Neo HE Akasa PowerGreen 80 + Coolmax CTG-750W/850W/1KW Cooltek CT Corsair HX Enermax Liberty Enermax Infiniti Förbättra ENP-GH Fortron (FSP) GLN Hiper Type-M> 650W Hiper Type-R> 650W iStarUSA PD2 iStarUSA PD3 OCZ GameXStream OCZ EvoStream PCP & C Ljuddämpare <610 Seasonic S12 Seasonic M12 Seasonic Energy Plus SevenTeam ST <600 Silverstone EF Silverstone OP / DA <700w Supermicro / AbleCom Thermaltake Toughpower> 600W Xclio GreatPower Zalman ZM Ultra X3 Ultra X-Pro Grupp T - Hög kvalitet primära urvalsenheter gjorts Topower interna - Mindre Rail stabilitetsinstrumentet Jämfört med nivå 2, men ändå bättre än Nivå 3 Mushkin Enhanced Tagan U95 Tagan U25 Tagan U15 Tagan U22 OCZ PowerStream Nivå 3 Brands - Hög kvalitet och stabilitet och det är endast Tier 2 Brands Acbel Polycom Aerocool AMS Kvicksilver Akasa PaxPower Akasa PowerPlus (> 500W modeller) Antec Phantom Antec TruePower III Antec True Power II Antec True Control II Antec Neopower 480W (gamla modellen) Antec Smart Power 2,0 Athena Power Space Shuttle Series Be Quiet Dark Power Pro Channel Well Enermax Högsta Plus Enermax Noistaker II Enermax Noisetaker Enermax Whisper II Enermax CoolerGiant Förbättra ENS-G EPower Xscale Fortron (FSP) GLC Fortron (FSP) THN Fortron AX Fortron HLN Fortron PFN / PN / PA Seasonic Super Mångsidig Silverstone F Sparkle FSP Spire RAKETFORSKARE V / VI Solstråle Nuuo Thermaltake Purepower Thermaltake Toughpower <600W Nivå 4 - Inte rekommendera Med Tier 3 I samma Pris / effektförbrukningen Range Asus Atlas BFG Coolermaster Real Power Coolermaster iGreen Delta Enlight E-Power Futurepower Hiper HIPRO Lite-On Masscool MGE XG Mushkin HP NorthQ 4775-500S/BU OCZ Modstream Lie Kamariki Sintek Thermaltake TR2 TTGI / Superflower Ultra Xfinity/X2 Nivå 5 - Andra än de enheter som anges ovan för något av dessa märken, INTE REKOMMENDERAD A-TOP Technology APEX (SUPERCASE / NÄRSTÅENDE) Aspire (Turbo mål) ATADC Athena Power ATRIX Broadway Com Corp Cooler Master Coolmax Hjort Diablotek Dynapower USA EagleTech FOXCONN I-Star Computer Co Ltd I Win JPAC COMPUTER Bara PC Kingwin Inc. Linkworld Electronics Logisys Computer MGE MSI NMEDIAPC Norwood Micro / CompUSA NorthQ NZXT Powmax Q-Tec Raidmax Rosewill SFC Shuttle Skyhawk Spire COOLERS Star Micro STARTECH TOPOWER TOP Ultra X-Connect Wintech XClio XION YoungYear Zebronics ----- x ----- x ----- x ----- x ----- x ----- x ----- x ----- * Not. Denna lista var inte skriven av mig utan av kenny_dope, och kan hittas via länken nedan. Även denna lista får inte vara perfekt och om någon har en sak att tillägga gärna göra det. http://forums.firingsquad.com/firing...read.id=111309 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Sett listan före, förmodligen på länken du gav mig, det är en riktigt användbar lista också, ganska exakt. Jag slutade gå till Silverstone DA750W för några månader sedan.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| du glömde ett det är ett xpower 585 är det mycket god kvalitet inte Shure om makt, men den har 2 12v skenor
| |||
| |||
| Jag vet inte något om xpower primära urvalsenheter, så om någon inte berätta för mig och jag kan lägga till den i listan där det passar. Tekniskt jag inte glömt att lägga till det eftersom jag inte skriva listan men jag vet vad du menar cheeswheels99. ![]() Om någon annan känner till en bra PSU som bör läggas till listan igen mig vet att jag kommer att lägga till den. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Min Aerocool is awesome. Jag skulle inte uttrycka det i Grupp 4:)
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Jag kommer att flytta den till nivå 3. Du tror att det är rätt plats för det. Jag antar att du inte kan redigera tidigare inlägg. Jag antar att en mod eller någon kommer att ha den för mig. |
|
| |||
| |||
| Ja, 3 är bra. En PowerStream 750W Jag köpte blåste en kondensator, så jag köpte en av zeroDBAs, och jag har en fin rigg med mycket ljud. Den har bra skenor, är nästan tyst, och det är modulärt.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |