![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag är inte så mycket tekniskt kunniga kille men jag på något sätt lyckats bygga en dator ordentligt lol. ändå har jag en fråga om Vätskekylning och vad man ska göra med befintliga fläktar på mitt skrivbord Foderrör. Min aktuella fallet har ton av fläktar och är extremt högt det är: solstråle Transformator IC-TR-B kan du hitta recensioner av den på nätet. det låter som ett slag dryer nästan och även om jag inte har några problem med ljudet, det tvingar mig att sätta upp högtalarna på saker och jag skulle vilja ha ett tyst alternativ, som fick mig att tänka på att köpa en vattenkylare. Jag undrar efter att jag installerat den nya fläkten, är det okej för mig att stänga av alla fläktar på höljet eller bara majoriteten av det? Jag är inte helt säker på hur luften cirkulerar inom det osv Jag vet att det är en GPU fläkten direkt blåser luft på mitt Grafikkort och början utlopp vilket innebär att varm luft upp antar jag. men jag skulle vilja vända dessa fans off om möjligt utan att riskera uppvärmning problem. Tack för att läsa och hoppas att jag kan få lite hjälp:) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Försök inte sätta på GPU fläkten avstängd. Om det kommer med en man behov den. En del inte, men då de inte komma med en färdig attatched. Om du väljer att watercool processorn kan du bara har 1 fall fläkten fläkten på GPU och fläkt på PSU. Fallet fläkt på medel / låg inställning. Du kan även WC GPU för att bli av med en större fläkt, men egentligen ska du alltid ha minst ett fall fläkten. Och kom ihåg att om du watercool du fortfarande behöver fläktar på kylaren, så den inte eliminera behovet av fans. Syftet med WCing i allmänhet är för bättre kylning, inte för tystare kylning.
|
| |||
| |||
| Innan du försöker watercooling, har du tänkt på att få en fläkt controller? Det bara tillåter dig att sänka spänningen levereras till fläktar, vilket sänker bullernivån avsevärt. Det ger dig även möjlighet att upprätthålla en god balans mellan kyla och buller. Jag använder min till LUGNA mitt systemet, precis som din, dess en noisy! Men i sin tur fansen tillbaka upp när man kör spel, etc. |