![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, jag har precis köpt ett Enermax Galaxy 1K Watt DXX PSU och tänkte köpa ThermalTake Kandalf Silver med 25cm sida fläkt (modell no. VA9003SWA). Så jag skulle vilja veta om detta PSU passar i fråga utan att ta bort den övre fläkt eftersom det är bigggggg Även om det är möjligt att placera PSU med den stora fläkten nedåt, dvs Galaxy bör ses vågrätt från sidan ![]() 10q |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej upp Thunderer. Först och främst Bra val om psu. Japp, det ska passa bra i målet. Den psu skenor förlänga hela vägen till hdd buren. Som för att ha det på sin sida (du måste i detta fall). Inga problem egentligen, jag föredrar att stå inför någon annanstans för att få det egna utbudet av kall luft, men du kan inte alltid har den med det fall du väljer.
|
| |||
| |||
| Tnx Alex. Så jag måste ha det på sidan säker: ( Hur som helst, men början fan skulle behöva tas bort inorder installera PSU? |
|
| |||
| |||
![]() Att döma av pic här, nej, du kommer inte att kunna använda den övre fläkten men jag vill inte oroa dig så mycket om det. Vad Thermaltake har försökt att göra med kylning inställningarna i det här fallet är att skapa två separata zoner. En för mobo och tillhörande komponenter (front 120mm intag, bak 120 mm insug sida 250mm) Och en för hdd buren (om du använder det) på toppen av fallet. Det är vad den bakre 90mm avgassystem Fläkten är till för. Om det var jag? Jag skulle inte använda separat hdd buren i alla fall, det är att stänga till psu. Jag skulle bara sätta på 90mm avgassystem högst upp baktill på fall runt och göra det till ett intag för 140mm på psu du spec'd. Nice sval luft för psu sedan och du kommer inte få några problem med två separata luftströmmar kollidera som 120mm avgaserna på undersidan baktill och 140mm intag på psu är mycket kraftfullare än 90mm på ovansidan baksidan av låda.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Ok än. TNX Alex. Så måste gå utan början fläkt, men än jag kommer att använda framför som ett intag, klokt nog: P |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Detta är min set-up bra eller dåligt??? | Bandit4575 | General Hardware Chat | 3 | 6 december 2008 05:12 |
| PS3 något bra? | TomIsFat | PC & Console Gaming | 5 | 28 mars 2008 17:07 |
| Jag behöver en bra psu | ironsferret | Cases & Power Supplies | 5 | 31 december 2007 10:51 |
| Bra databaser? | JoFo | Office Suites & Applications | 1 | 2 oktober 2007 16:29 |
| Bra dag för alla. | prashsar | Presentera dig här | 3 | 27 juli 2007 13:48 |
| Thread Tools | |
| |