mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Digital Imaging & Skrivare

Register

Kamera Spela Upp

Reply

Thread Tools
Old 10 oktober 2008, 12:06
Ledamot Gruppen

Default Kamera Spela Upp

Ok, jag gjorde vet var att posta detta, så dont vara alltför skarpt:)

Jag har Windows Vista Home Premium
3 GB RAM
500 Gb hdd
Nvid blah blah blah irrelivant
Jag har Sony Vegas Video installeras och thats vad Im använder för att fånga.
Min pc har också en FireWire-port, jag plug Mini DV-kamera med firewire, och fönster gör det bleeping buller att tala om för mig att det upptäckts och den är färdig att använda. Jag tror mycket, så jag öppnar vegas och säker nog den ger mig möjlighet att använda som cam, jag peka cam i rätt riktning och klicka fånga det craptures i ca 5 sekunder så det ger mig ett "förlorat kontakten med kameran "fel, jag kan inte använda den på ett program, fönster anser att dess borta. Det enda sättet att få den att komma tillbaka upp genom att starta datorn. Även den exakt lika mycket tid tills det blir oupptäckt. Movie Maker är densamma.

Det finns inga drivrutiner till min kamera, jag har kontrollerat webbplats, vad fel? :)

tack i förväg.
Old 10 oktober 2008, 12:22
Givargruppen

Default Kamera Spela Upp

är kameran samtidigt gör fångst?

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 10 oktober 2008, 12:50
Ledamot Gruppen

Default Kamera Spela Upp

Vad menar du?
Är kameran, liksom, ska jag flytta den? Tja, jag har provat båda, flytta runt i rummet och håller den fortfarande. Även jag är säker på att det gjorde komma Unplugged: P
Old 10 oktober 2008, 12:52
Givargruppen

Default Kamera Spela Upp

det är bara att jag har haft det problemet när jag flyttat kameran lite, men när jag lade den på skrivbordet, lämnade den, då fungerade, så jag gissade gruva var en dålig kabelanslutning. Men det ser inte ut att det är så enkelt för er om det fortfarande händer när det är stilla.
Old 11 oktober 2008, 01:28
Ledamot Gruppen

Default Kamera Spela Upp

kan någon hjälpa?
Jag skulle kunna återställa datorn till fabriksinställningar om du tror det skulle hjälpa: P Men jag dont vill göra det för ingenting ^ ^ Jag har apache och filezilla server installerats, även jag hamnar inrättas för detta st,
Jag är beredd att återställa den, men bara om du tror att det skulle hjälpa:)
Old 11 oktober 2008, 02:45
Givargruppen

Default Kamera Spela Upp

Jag är inte säker på om den skulle, har du tröttnat kameran och kabeln i en annan dator? eller provat en annan kabel? Detta kan hjälpa oss att hitta där problemet egentligen är.
Old 11 oktober 2008, 06:17
Ledamot Gruppen

Default Kamera Spela Upp

Mer info:

I morse när jag vände min pc och försökt det, datorn inte upptäcka det, men när jag koppla in firewire leda till PC och anslut den andra änden till kameran, kameran gör sitt ljudsignalen buller säga dess varit ansluten till en dator. Om jag koppla datorn slut, då datorn är det låga GÄLL ljudsignalen buller säga: "Lost anslutning till datorn" datorn under tiden har inte upptäckts något, men kameran vet dess anslutna!

Jag har provat det på mina bröder st. Datorn inte upptäcka det alls, och inte heller kameran. Jag vet inte vad jag ska göra nu: (
Old 11 oktober 2008, 06:20
Ledamot Gruppen

Default Kamera Spela Upp

Ledsen för dubbel meddelanden, men möjligt att min brors FireWire-port är avstängd i BIOS eller helt enkelt inte fungerar, dess ombord.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Vilken digitalkamera? Jag får en ny digitalkamera Marian M Digital Imaging & Skrivare 2 21 november 2008 07:49
Bästa digitalkamera att köpa? Ashley S Digital Imaging & Skrivare 3 21 november 2008 01:01
Ansluta kameran lunesdale Digital Imaging & Skrivare 7 10 mars 2008 06:41
Vilken Speed Camera Detector? :: AARON: Off Topic Discussion 3 13 december 2007 14:01
Ansluta CCTV kamera till dator theoldman Digital Imaging & Skrivare 2 22 juni 2007 15:43
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.