mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Digital Imaging & Skrivare

Register

Digital kamera inte upptäckts av laptop

Reply

Thread Tools
Old 4 oktober 2008, 01:03
Givargruppen

Default Digital kamera inte upptäckts av laptop

Hej jag köpte en mycket billig plast digitalkamera från ASDA för min 9-åriga daughter.It kom med en USB bly och programvara för att redigera / sortera bilder och webbkamera programvara. I början bara inkopplad kameran via USB leda till min dator som har Windows Vista OS bara för att se om man installerar drivrutinerna från föraren databasen så jag kan öppna den som en löstagbar skiva och sedan bara att dra och släppa bilderna på skrivbordet, det sa att det hittades nya hårdvaran och att söka efter programvara för en USB 1.1 enhet - för ingen nytta. I didnt vill installera kamerans programvara på min dator men försöker installera kameran senare, denna gång på laptop - som bara har Win XP. Det sa samma som ovan och även efter installationen av kamerans mjukvara, jag kunde inte komma åt kameran - det inte fanns någon "flyttbar disk" i "Min dator". Frågan är kan jag ladda ner drivrutiner för en USB 1.1 enhet från någonstans, finns en länk hur som helst på internet?

Tack

Dean
Old 4 oktober 2008, 03:54
Givargruppen

Väl på denna CD är antagligen drivrutinerna för kameran stick disken i din maskin och se vilka möjligheter det ger dig, det kommer inte att börja installera någonting från CD om du inte berätta det. Det kan vara ett alternativ till "installera kameran förare" i vilket fall, försök att installera det och det bör fungera, annars som kameran är det? (märke och modell) så kan vi ta en titt på internet för nedladdningsbara drivrutiner för dig.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 6 oktober 2008, 14:09
Givargruppen

I Guiden Lägg till ny maskinvara stå "infoga skiva som medföljde enheten nu och klicka på Nästa" eller ord om detta. Pop disken i klickar du på Nästa och se vad som händer!

Mitt System: #

Processor (s):
Intel Q6600
Moderkort:
MSI P6N SLI V2
RAM Minne:
2GB DDR2 PC6400 Corsair
Grafikkort (s):
XFX Nvidia 8600GTS 512MB
Ljudkort:
Integrerad 8 Channel
Hårddisk (s):
320GB Samsung S-ATA 7200RPM
Optisk enhet (er):
LG Lightscribe
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano & Toughpower 750W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Wireless
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931BW 19 "
Operating System (s):
Windows XP Professional SP3
Old 7 oktober 2008, 11:33
Givargruppen

Jag fick det att fungera efter ett mode, men inte som en förvaring skiva som jag kan komma åt och sedan bara dra och släppa bilder på skrivbordet, i motsats till min mobiltelefon. Med hjälp av den medföljande programvaran, Den öppnar ett slags webbkamera sak i ett fönster där allt är "levande", och det gör tyou för att ta en bild som lagras i ett annat fönster, men du skränande flytta den ...... eller snarare Jag har icke ändå måste räkna ut hur!

Tack för ditt bidrag, ändå. mycket uppskattat!

Dean
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Vad digital kamera att köpa? blackvioletred Digital Imaging & Skrivare 6 4 mars 2009 14:56
Ska jag köpa en Canon 450D digital SLR-kamera AtWittsEnd Digital Imaging & Skrivare 1 28 november 2008 10:39
Vilken digitalkamera? Jag får en ny digitalkamera Marian M Digital Imaging & Skrivare 2 21 november 2008 07:49
Bästa digitalkamera att köpa? Ashley S Digital Imaging & Skrivare 3 21 november 2008 01:01
Best digitalkameror - söker digitalkamera för st användning Computer Spec General Hardware Chat 3 21 oktober 2006 09:57
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.