mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Digital Imaging & Skrivare

Register

Hur kan jag ansluta flera datorer till skrivaren via

Reply

Thread Tools
Old 20 november 2008, 08:06
New Member Group

Default Hur kan jag ansluta flera datorer till skrivaren via

router? ? Jag har en Ricoh Afficio i detta kontor (arbete studie, jag är en student och admin assistent använder mig tech projekt haha) och jag gick igenom med teknisk support för att koppla de viktigaste dator till det, men andra datorer är inte svara på samma process. Jag gick igenom och upprätta en TCP / IP-port under skrivaren i kontrollpanelen som vi gjorde med den ursprungliga, men de är egentligen inte att skriva ut (i likhet med det första, problemet är att de inser att skrivaren är online men inte realisera att de inte skrivs ut innan du tar bort den kö och en säger att vi har slut på papper ... som vi inte).

Suggestions?

Tack!
Old 20 november 2008, 09:00
GTB
New Member Group

Jag förmodar att du har en skrivare som ansluts direkt till nätverket via en kabelansluten cat5 kabel.

Det måste ha en statisk LAN IP-adress. Om du har en dynamisk LAN IP-adress måste du ändra till en statisk LAN IP-adress som inte finns med i DHCP som anges i routern. Du kan logga in på skrivaren använder Internet Explorer och ange skrivarens IP-adress, sedan användarnamn och sedan lösenordet (om skrivaren kräver användarnamn och lösenord) och kontrollera konfigurationen för att se om den är statisk eller dynamisk.

Nu om du ändrar IP-adressen för skrivaren att göra det statiska, du måste gå till de viktigaste dator, skrivare och fax, och högerklicka på skrivaren och klicka sedan på fliken Portar och ändra IP-adress det till den nya .

När du har en statisk IP-adress måste du gå till varje dator, öppna skrivare och fax, välj Lägg till en ny skrivare, välj lokal skrivare väljer du lägga till en ny hamn, välj TCP / IP-port, ange statisk skrivarens IP-adress, och fullständig inrättandet (vilket kan kräva skrivardrivrutinen från skrivaren skiva) och du är klar. Upprepa detta för varje skrivare.
Old 20 november 2008, 10:00
Ledamot Gruppen

På de främsta dator, dela skrivaren. (Kontrollpanelen / Skrivare / högerklicka på den skrivare / Egenskaper / Dela) Kontrollera att nätverkskortet har Fil-och skrivardelning aktiverad. (Båda måste vara korrekt.)

Å andra skrivare, lägga till en ny skrivare. Ett nätverk skrivaren. Bläddra fram till att skrivaren. Lägg till det. Låt datorn installera drivrutinen. Du måste göra detta på varje dator, än en skrivaren är ansluten till, (Det ska gå mycket smidigare om skrivaren är ansluten till en XP-dator om du har en.)

När du dela skrivaren på de viktigaste datorn kan det ta så mycket som en halvtimme för att visa upp på andra datorer. Det beror på ditt nätverk. (Det låter som om de andra datorerna inte har rätt skrivare [fabrikat och modell] installerad, eller det är inte korrekt installerat [fel drivrutin].)
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.