![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hej Alla
Just nu har jag fått ett Microsoft LifeCam VX-3000 webbkamera, Jag har nyligen upptäckt att mikrofonen på webben kameran håller på att plocka upp min tornet enhet buller och min röst är som ett svagt bakgrundsbrus. Jag Recon detta händer eftersom omkring sex månader sedan köpte jag en mer kompakt hörn datorns skrivbord och min tornet är ungefär 78cm under min webbkamera som sitter på min datorskärm så kanske det är orsaken. Min fråga är: Kan du rekommendera en webbkamera som skär ut tornet enhet buller och koncentrat på din röst? Stort tack för att läsa detta och att de människor som svar på min tråd. Regards, Oliver |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Om det inte är något fel med kameran, skulle inte det mig klokare att bara köpa en mikrofon för att använda med den? eller är de på samma USB-kontakten? För om mikrofonen är en separat Jack kontakten, kan det vara bättre (och billigare) att bara använda en dator mic att ersätta det.
|
|||
|
|||
|
Förlåt att jag tänkt att säga att min webbkamera är en allt i ett där mikrofonen är inbyggd i kameran, så det ser inte ut att jag kan bara ersätta eller ansluta en mikrofon till min webbkamera för att spara lite pengar. Tack för förslaget ändå thingie2.
|
|
|
|||
|
|||
|
OK, inga problem, jag är rädd att jag inte kan bittida hjälpa dig då, webbkameror är inte min grej.
|