![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Greetings Alla: Det kommer att skriva ut rätt storlek på 1 / 16 tum då direkt kopiering, men något tryckt från en fil Bilden är ungefär 15% mindre än den valda storleken i båda riktningarna. fwiw är detta med Windows XP och en Dell Dimension 4550. Två tidigare Lexmark skrivare hade samma problem. Men efter ett formatera, installera om skrivare / Adobe osv, problemet aldrig förändrats. Jag ringde en vän som har en identisk MP470 och XP, och han rapporterar samma problem. Canon supportresurser e föreslår ett förfarande som bara tar mig till samma sida där jag väljer storlek i skrivaren menyn, så jag kan inte se hur det hjälper. Några idéer? Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Detta är egentligen bara ett probem att Cannon Techs ska kunna reda ut ... Du måste få dem att ansluta till din dator och visa dig hur man gör det. Har du provat att installera de senaste drivrutinerna?
|
| |||
| |||
| Canons tekniska support, säger att detta måste vara ett problem med XP på något tvingande skrivaren program, men kan inte föreslå en väg runt det. Jag kan så småningom få den storlek jag vill ha genom trial-and-error, men det är ett sådant krångel. Jag är mer än lite förvånad över att jag inte kan hitta info om problemet någonstans. Med tanke på förutsättningarna kan detta inte vara ett isolerat problem. |
|
| |||
| |||
| Har du provat att använda ett program som Google Picasa för att skriva ut bilder med?
__________________ serverguy |