mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Digital Imaging & Skrivare

Register

Utskriftsvänlig skadar skrivarporten. HJÄLP

Reply

Thread Tools
Old 4 juni 2008, 06:49
New Member Group

Default Utskriftsvänlig skadar skrivarporten. HJÄLP

Jag har ett problem med skrivare.
Skrivare: HP LaserJet 4 + och HP Inkjet 820cxi
De var ansluten till en Dell P4, kommer att skriva ut ett problem har uppstått och skriva fel kom någon försökt installera XP igen någon lycka. Radera drivrutiner och skrivare ikoner, starta om, men datorn inte automatiskt välja skrivare.
Så jag omformaterad enheten och bingo auto upptäcker kom och installerade skrivare, de använder sig av 4 + de, när de använder Bläckstråle, ett par gånger och det finns en hicka, det kommer inte att skriva ut. Förra gången det gjorde jag omformaterad, utan framgång, eftersom det är inget som kommer från skrivarporten, döda (provat DOS-kommandon inget), försökte jag en USB - parallell adapter, först den inte fungerar, så fungerar ok med 4 + men inte med 820.
Så de har en annan enhet, formaterade det plockade upp de skrivare, återigen med hjälp av 820, det papper som fastnat och var tillbaka till samma scenario, något som kommer från skrivarporten. Vad jag gjorde meddelande var att när jag försöker skriva ut en testsida, monitorn verkar flimmer sedan slutar ca 1 - 2 minuter kommer det att börja om igen flimmer säga för 20 sekunder sedan slutar jag tror det är 820, är det ändå att av 820 kan ha ett fel och skada moderkort
Jag ominstallerat XP använder uppgraderingen fortfarande inte automatiskt välja skrivare, (jag har inte tur system restaurera)
Jag har ändrat skrivarkabeln till en jag använder fortfarande ingenting.
Jag är ändå att formatera och installera om jag nu inte varför eller hur det kan skada skrivarporten. Kan det vara skadade genom att ändra skrivare om den är påslagen? Ingen säger sanningen.
Här i Ghana att få tag på reservdelar kan vara mycket svårt.
Vänligen allvarliga råd och hjälp behövs.
Hälsningar
Peter
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Lazer Utskriftsvänlig vs bläckstråleskrivare? settoogo Digital Imaging & Skrivare 3 3 mars 2009 22:54
Dell 720 skrivare med felmeddelandet Den angivna skrivaren moniter är unkown themadpanda1989 Digital Imaging & Skrivare 8 30:e sep 2008 05:02
Behöver du en ny skrivare ... craiig Digital Imaging & Skrivare 3 4 maj 2008 04:39
Utskriftsvänlig Tingeling Nätverk, Modem & VoIP 16 28 november 2007 15:00
Ny skrivare - 3 funktioner i 1 skrivare ... Cubeox General Hardware Chat 2 21 oktober 2006 06:34
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.