mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Digital Imaging & Skrivare

Register

Utskriftsvänlig Error

Reply

Thread Tools
Old 3 oktober 2008, 10:48
Ledamot Gruppen

Default Utskriftsvänlig Error

När jag skriver ut en MS Word-dokument med någon form av bakgrund eller bild, gröna horisontella linjer visas. Jag har gjort nozzel kontrollera etc etc i Skrivaregenskaper och allt verkar vara bra.

Hjälp!
Old 3 oktober 2008, 11:27
Givargruppen

Har de kontroller som du gjorde omfatta kontroll av alla bläckpatroner införas ordentligt, och ha tillräckligt med bläck i dem?

Dessutom har du provat att skriva ut en testsida för att kontrollera det hela fungerar? gå till: Start> Kontrollpanelen> Skrivare och fax> högerklicka på skrivaren i fråga> klicka på Egenskaper> klicka på "Skriv ut testsida"

Och låt oss veta hur det kommer ut.

En annan sak, har du försökt att skriva ut några bilder från andra program? (för att kontrollera om det är en dator / skrivare problem eller en MS Word problem (det är osannolikt men))

Det kan också vara en bra idé (om det fortfarande inte ut ordentligt) att åter installera skrivardrivrutiner (även om man antar att kontroller för bläck och sittkapacitet patroner är korrekt) och göra en test för att se om det fixar det .

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 3 oktober 2008, 11:28
Administrator Group

Vad händer när du skriver ut en liknande sida från en annan applikation?

EDIT * Beat mig att Temne thingie lol.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 3 oktober 2008, 14:31
Ledamot Gruppen

Tja skrivaren bara plötsligt gick sådär häromdagen när jag skulle haft Bläckpatron där fungerar perfekt böter för flera veckor. Jag ersättas patronen och text av något slag utskrifter helt bra, liksom gränserna etc, men allt med en bakgrund eller bild verkar ha ljusgrön horisontella linjerna går över, så jag tror inte att det är de patroner.

Jag försökte skriva ut en tabell med grå bakgrund i MS Word och de gröna linjerna verkade, liksom de i WordPad när jag skrivs ut samma bord.
Old 3 oktober 2008, 14:39
Givargruppen

Har du försökt att uppdatera drivrutinerna? och kanske ska du prova rengöring utskriftsproblemet huvudet (om det är möjligt på din skrivare) som kan hjälpa. Och vad hände med testsidan? Har din skrivare har en allt i en patron, eller krävs det kräver egen redovisning för varje färg?
Old 4 oktober 2008, 01:35
Ledamot Gruppen

Jag skrivit ut en testsida och allt var bara bra på det.

Jag har en Epson DX5000 som kräver separata bläckpatroner för varje färg.
Old 4 oktober 2008, 01:40
Ledamot Gruppen

Jag har bara försökt uppdatera drivrutiner för den och sade att det fanns inget bättre match än vad som redan finns där!
Old 4 oktober 2008, 03:55
Givargruppen

När du sa att du ändrat bläckpatroner, vilka gjorde du ändrar?
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Brother MFC-420CN Utskriftsvänlig Felmeddelande dog3074 Digital Imaging & Skrivare 0 15 juni 2009 13:52
Epson Stylus 4800 - Fel vid installation Skrivardrivrutin Tingeling Digital Imaging & Skrivare 1 1 juni 2009 12:10
Lazer Utskriftsvänlig vs bläckstråleskrivare? settoogo Digital Imaging & Skrivare 3 3 mars 2009 22:54
Dell 720 skrivare med felmeddelandet Den angivna skrivaren moniter är unkown themadpanda1989 Digital Imaging & Skrivare 8 30:e sep 2008 05:02
HP Photosmart 1315 skrivare fel jimbeam Digital Imaging & Skrivare 4 18:e sep 2008 03:47
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.