![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Killar Jag har tre datorer i samma rum och vill ha dem alla för att kunna komma åt samma skrivare, alla de maskiner som är ansluten till en D-link Router för att möjliggöra tillgång till Internet. Snälla kan ni upplysa mig om hur jag kan få alla maskiner utskrift Ett stort tack Velcs |
|
| |||
| |||
| kan du antingen få en skrivarserver eller bara ansluta skrivaren till en av datorerna och sedan kan du dela det sådär, men det enda problemet med det är att datorn med skrivaren attatched måste vara påslagen för någon av de andra datorer för att skriva ut något |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Med en skrivarserver är också dyrare och mer krångel för att ställa upp än enkelt att ansluta den till en av dina datorer i nätverk. Jag har 2 datorer nätverksanslutet och dela en skrivare som är ansluten till datorn, och det är verkligen enkelt att ställa upp och har inte upplevt några problem ännu. Beroende på hur ofta alla tre datorer använder din skrivare (tillsammans med din plånbok) skulle besluta om huruvida en skrivarserver skulle vara tillräcklig, personligen skulle jag inte bry sig.
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Lista Printer Sharing Förmåga Lost på Avsluta | dfr200764 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 24 april 2009 07:38 |
| Printer Sharing | Tera | Nätverk, Modem & VoIP | 7 | 8 oktober 2008 10:43 |
| Dela en skrivare över ett trådlöst nätverk | dfr200764 | Nätverk, Modem & VoIP | 8 | 28 januari 2008 12:29 |
| Dela skrivare | gizzy | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 4 november 2007 03:24 |
| Dela skrivaren på en netwrk? | dfr200764 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 25 juni 2007 10:27 |
| Thread Tools | |
| |