![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
Hej Alla
Kan någon hjälpa mig att få min Sony DSC-W70 cyber shot kamera ansluten till datorn? Jag har nyligen haft hardrive rengöras och min kamera och skrivare filer och enheter har strukits. Jag har försökt att installera med hjälp av skivans supllied med kameran, men fortfarande har ingen glädje. Jag inte fått några meddelanden säga något saknas. Utskriftsvänlig fungerar bra, även om drivrutiner för den som krävs är anslutning (tack Dice). Min dator är en IBM med Windows XP-paketet. Tack på förhand. Ian. |
|
|
|||
|
|||
|
Bara få en kortläsare,
du kan använda dig psp minneskort ya telefonens minneskort ya digi cam kortet och aload andras.
|
|||
|
|||
|
Om kameran ansluts via USB kan du aktivera den automatiska guiden Skanner och kamera för att få dina bilder avstängd. Så här aktiverar du det.
http://www.tips4pc.com/Articles/Digi..._scanner_a.htm Detta ingår i Windows XP. |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Istället för att använda den medföljande skivan, ladda ner drivrutiner från nätet.
Jag har också en Cybershot-kamera, och hitta USB-kabeln är mycket skumma - instabila samband med min kamera, och inte heller arbeta med flera andra USB-enheter ...
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Vad som händer exakt när du kör installationen skiva, inte installera kompletta?
|
|||
|
|||
|
Alla sorterade Dave, drivrutiner som behövs installeras.
Tack. |
|
|
|||
|
|||
|
Dave / Mitz,
Programmet har installerats via installationsskivan men kameran har inte erkänts på min pc, om jag dubbelklicka på "Säker borttagning av maskinvara" på ikonen nere till höger på verktygsfältet så den enda USB-porten används för min skrivare. Jag har kontrollerat om drivrutinerna har uppdaterats via Enhetshanteraren och det finns ingen "?" Uppdatera sign. När jag slår på kameran och försöker att ansluta via USB den contiually försöker göra en anslutning. Jag har också följt Mitz förslag i denna tråd men det finns ingen kamera symbol i min dator. Ett stort tack ännu en gång. Ian. |
|
|
|||
|
|||
|
** Jag vill försöka koppla kameran till en annan dator för att se om det är din usb som är problemet.
** Även avinstallera kameran och förare, så se till att du har installerat ditt moderkort drivrutiner osv, sedan installera kameran igen. |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Har du provat en annan USB-port?