![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag har precis byggt en ny dator som Windows inte har en parallellport på mobo.I vill köra min scanport scanner. Jag köpte ett parallellt PCI-kort, och sätter den i datorn. Jag kan inte lista ut vilken drivrutin som ska användas med kortet. Jag kör Vista Home Premium 32 bit SP1. Killen i Kina Jag köpte kortet från har ingen aning om vad de ska göra. Jag vill gärna hjälp. Tack, GIGABYTE GA-EP45T-DS3R LGA 775 Intel P45 ATX Intel Motherboard LG 22X DVD ± R, DVD-Brännare med LightScribe Black SATA Model GH22LS30 CORSAIR XMS3 DHX 2 GB (2 x 1GB) 240-Pin DDR3 SDRAM DDR3 1600 (PC3 12800) Dual Channel Kit Intel Core 2 Quad Q6600 Kentsfield 2.4GHz LGA 775 Quad-Core Processor Model BX80562Q6600 2 Western Digital Caviar SE16 WD6400AAKS 640GB 7200 RPM SATA 3.0Gb / s Hard Drive ARCTIC KYLA Freezer 7 Pro 92mm CPU Cooler HIS Hightech H485F512P Radeon HD 4850 512MB 256-bit GDDR3 PCI Express 2.0 x16 HDCP Ready CrossFire Supported Video Card - Retail Antec Basiq BP500UB 500W ATX12V Version 2.01 Active PFC Power Supply - OEM |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Montera kortet sedan starta upp, det bör be för föraren och sedan hitta den på CD och installera den.
| |||
| |||
| Jag har provat det. Windows installeras en generisk drivrutin. Om jag återgår till Har disken, det finns inte en standard drivrutin. Det finns flera förare på disken och du har att välja drivrutinen du vill installera. När jag försöker hitta skannern det står inget värd adapter hittades. |
|
| |||
| |||
| Innebär det nya kortet visas i Enhetshanteraren som installerat, det måste vara helt installerat innan skannern kommer att fungera. |
|
| |||
| |||
| Ja det visar sig som installeras och det står här enheten fungerar korrekt. Det är inställt på lpt3 jag undrar om det har något att göra med I / O-port inställningarna? Den är inställd på att inte avbryta. |
|
| |||
| |||
| Jag gick till mos och hittade rätt drivrutin och installerade det för vista. Jag är fortfarande få en något värd adapter hittades. Jag har märkt att det är installerat på lpt3 skulle det göra någon skillnad? Lpt1 används av skrivaren. skannern använder något som kallas schweiziska kniv. Det kan inte hitta scannern. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Identifiera Seriell / COM-portar | tex | General Hardware Chat | 0 | 20 august 2009 11:03 |
| Vista är installerat med gammal följetong? | pete21 | Windows-operativsystem | 2 | 24 sep 2008 14:04 |
| Windows Vista Serial - OEM / Retail Skillnad | cyberspacegenie | Windows-operativsystem | 6 | 29 januari 2008 07:08 |
| Var hittar jag en följetong nyckel för kontor 2007? | Saklig | General Software Chat | 3 | 4 november 2007 13:07 |
| Min serieport inte workng! Hjälp ... | AceOfHearts | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 10 | 11 juli 2007 08:47 |
| Thread Tools | |
| |