mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Digital Imaging & Skrivare

Register

Tryckfärgsavfall Mätning i absorberande behöver service

Reply

Thread Tools
Old 21 Sep 2008, 00:29
New Member Group

Den Tryckfärgsavfall Mätning i absorberande i min Canon Pixma MP170 är fullt. Jag har talat med Canon som säger att jag ska kontakta en Canon Service Agent. Tjänsten ombud säger att det krävs en del är inte längre tillgängliga, men de kommer att samla in min maskin, granska den och skicka mig ett renoverat samma modell för ca £ 65. Att inte vara en idiot, jag skall köpa en ny skrivare, men jag vill ha gå till att rengöra gamla en själv. Kan någon tala om för mig, i enkla steg och en åt gången, hur man fysiskt tillträde den gamla tanken? Tack.
Old 4 oktober 2008, 13:51
Givargruppen

Om du ta en titt i bruksanvisningen (eller sök efter en PDF online) är chansen Theres ett diagram där allting är.

Ollie.
Old 4 oktober 2008, 14:17
Givargruppen

Jag tror din nog bara bra att få en ny skrivare, som jag har haft en snabb titt genom google och det ser inte ut att det är någonting, och skrivare som inte kostar så mycket längre ändå, såvida du inte behöver det för att vara super kvalitet (proffesional utskrifter) eller något annat speciellt.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 4 oktober 2008, 14:23
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Paddy101 View Post
Att inte vara en idiot, jag skall köpa en ny skrivare, men jag vill ha gå till att rengöra gamla en själv.
Citat:
Ursprungligen postat av thingie2 View Post
Jag tror din nog bara bra att få en ny skrivare
Precis som i ursprungliga frågan Paddy är (och nu har troligen) få en ny skrivare, ville bara åtgärda en upp till.
Old 4 oktober 2008, 14:29
Givargruppen

ja, jag antar, och om du beredd att ta det förutom paddyris, det är förmodligen i samma lilla vaggan liknande del där du sitter i bläckpatroner, så om du känner för det gå djupdykning i det med en skruvmejsel.
Old 4 oktober 2008, 14:35
Givargruppen

Och utrustad med gamla kläder ...

Jag tänker inte gå in på detaljer .. men kan bara kombinera orden "Viktigt natt" och "Stökigt tryckfärgs" ...
Old 4 oktober 2008, 14:41
Givargruppen

Yea, slitage gamla dukar, handskar, mask, och tidningar över allt i en mils radie. Ok, det är exadurating lite, men bara vet att skrivaren bläck inte kommer från något mycket enkelt.
Old 4 oktober 2008, 14:44
Givargruppen

En mils radie .. heliga ---- .. thats en biiig platta Kombi Paddy förment äger ..
Old 4 oktober 2008, 15:02
Givargruppen

ok, nu tillbaka till ämnet ...
Old 4 oktober 2008, 15:05
Givargruppen

Ja, vi har med vår egen lilla muttra .. lol den ursprungliga affischen har faktiskt inte sagt något sedan den ursprungliga inlägget .. haha ..

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.