mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Digital Imaging & Skrivare

Register

Vad digital kamera att köpa?

Reply

Thread Tools
Old 21 november 2008, 15:30
New Member Group

Default Vad digital kamera att köpa?

vad som är viktigt att ha i åtanke när man väljer en digital kamera?
Old 21 november 2008, 15:37
Administrator Group

Jag skulle läsa några recensioner på kameror i din budget, många tillgängliga online.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 23 november 2008, 05:09
Givargruppen

stevesdigicams är en bra recension plats .... mest populära modellerna kommer att visas här.

Om du är en fullständig nybörjare ...... Håll utkik efter megapixlar och optisk zoom.
Ju högre megapixlar, desto bättre kvalitet, särskilt att skriva ut stora utskrifter.
Optisk zoom är mekanisk zoom, medan digital zoom är firmware / software driven och inte samma kvalitet. I själva verket dessa dagar, något cmera utan minst 3 x optisk zoom, bör undvikas.

Det är svårt att rekommendera en kamera, eftersom det finns så många faktorer att tänka på.
Om du ger oss lite mer info, till exempel vad du ska använda det till, om du vill ha en kompakt eller standardstorlek och en ungefärlig budget kan vi förmodligen led dig på ett fåtal.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 2 februari 2009, 10:12
Ledamot Gruppen

Ill säger detta, om du väljer att planera för att skriva ut affischstorlek bilder du inte behöver något större än 5-7mp. MP har ingenting att göra med kvaliteten på bilden. Allt det betyder är hur stor bild du kan göra. Jag har en äldre kamera thats bara 2.1mp och det fungerar jättebra! Om du väljer att bara leta efter en bra punkt och skjuta kamera för att ta på semester och sedan rusa hem för att se dina bilder på datorn, då skulle jag föreslå någon av Sony cybershots linje. Heres en för att sälja några fraktkostnader och ett minneskort är stora nog att rymma 1200 bilder!
Old 3 mars 2009, 22:51
New Member Group

Att köpa i varumärket kameror, och vilka märken är av högsta kvalitet, kommer att avgöra hur länge kameran kommer att pågå dig. Har beakta dock frekvensen av tekniska framstegen inom digital bildbehandling. Den ändras ganska ofta.
Old 4 mars 2009, 12:29
New Member Group

Jag skulle hålla sig till varumärken

Den bästa digitala kameran är en som kommer suite dina behov. Är du efter en liten ficka storlek kamera eller en större.

Det finns många olika frågor som du måste ställa dig själv när du väljer en kamera
Old 4 mars 2009, 14:56
Ledamot Gruppen

Obviosly det finns mycket att titta på när man köper en produkt. Särskilt inom det tekniska området medan breathroughs och uppgraderingar nästan automatiskt och kameran du köper idag är omoderna igår LOL.

Följande är vad jag skulle titta på själv:

-meagapixel (om du inte skriver ut bilder över 5x7 eller ens 7x11) inget behov av högre än en 8.
-zoom (det digitala och optiska)
-optisk zoom (Jag ska lägga det bara) optisk zoom är objektivet faktiskt zooma in på plats. Du förlorar ingen klarhet eller upplösning när man använder optisk zoom.
-digital zoom är kameran blåser upp bilden gör ni verkar närmare men du förlorar tydlighet och lösa detta sätt, desto mer digital zoom du använder mer pixelated och korniga bilden kommer att se ut.

När man överväger hur mycket zoom behöver du överväga att använda den här kameran. Kommer det att användas för sportevenemang, tävlingar, jakt, eller kanske bara insidan. Zoom aldrig ont, så det är en personlig preferens så långt zoom går.

Den sista thig jag tittar på är varumärke. Märke betyder allt. Personligen anser jag Canon och Sony är nummer 1 & 2. Jag tror de är tillverkade för att hålla phsically samt behålla produkten klokt.

Det finns många funktioner för en kamera därför de tre jag nämnde är minimal i en mening.

Liksom en tidigare affischen hade uppgett. "Det finns en hel del användbara resurser på nätet"

Hope this helps

Rick
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.