![]() |
|
| |||
| |||
| Hej killar jag har här verkligen väldigt konstigt problem med min LCD. När jag var med en kort ombord video det fungerade bra utan problem. Sen när jag installerade ett 7900GS jag skulle se stöveln upp skärmen då xp logon skärm och efter att min skärm skulle gå in i vänteläge. Jag försökte starta upp med en CRT fungerade bra med 7900GS. Då insåg jag att om jag startar upp med en CRT och hot swap den med 19 till 19 skulle fungera bra. Nu har jag nyligen byggt en ny comp och hade ett 8800GT installerat. Med 19 "I cant see även när datorn startar upp. Men nu har jag också insåg att om jag startar min dator utan att koppla in 19", vänta på fönster för att ladda och anslut sedan den 19 det skulle fungera. Men genom att göra detta och hot swapping jag måste använda ett program för att tvinga mig 1440x900 upplösning. Kan någon berätta för mig vad förorätta. Denna monitor fungerar bra med inbyggd video eller troligen VGA-anslutning grafikkort. Im använda vga till dvi adaptern på 7900GS och 8800GT |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har youtried annan adapter?
| |||
| |||
| Ja jag har. I dont think its the adaptrar problem om det fungerar med en CRT och 19 "efter stöveln upp |
|
| |||
| |||
| Det låter verkligen konstigt. Det måste vara något utmärkande för Monitor själv .... Har du provat en annan TFT Monitor? |
|
| |||
| |||
| Jag försökte andra skärmar och de fungerade bra. 15 "Dell LCD och en 19" KDS. Ja det är konstigt. Det fungerar perfekt fint med inbyggd video. |
|
| |||
| |||
| Från det du har beskrivit, i sammanfattning: De 19 "inte klarar att arbeta på 2 olika Towers De 19 "fungerar med On-Board kort, men inte på PCI-E Andra TFT-skärmar arbeta på båda Andra Bildskärmar arbeta på båda Jag skulle säga att det begränsar den ner till Monitor själv, antingen med en rolig halvtimme eller har ett problem, circuitrywise slutar att komma ur standby vid uppstart. Kanske det har en koppling fel eller kanske ombordenhet kort sänder en starkare signal eller något, som väcker upp den, det, är omöjligt att säga. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ser ut som DVI är problemet, få en skärm som stödjer DVI nativt, antar jag.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hårddisk Fel om uppstart - "Disk Error" "Tryck på valfri tangent för att starta" | ashaiba | General Hardware Chat | 6 | 13 mars 2009 15:56 |
| Kommer "Office 95" arbeta med "Windows XP"? | Raynhawk | Office Suites & Applications | 4 | 23 februari 2009 17:01 |
| Det går inte att sätta "Aktivera" funktion "om" i Bios ref CD / DVD. | ashmehta | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 8 | 17 juni 2008 02:56 |
| Bärbar dator inte startar, "syntax" eller "disk error". | aechain | Windows-operativsystem | 5 | 24 januari 2008 15:45 |
| Acer 19 "widescreen ... £ 99 | dmdougie | Grafikkort & Skärmar | 2 | 28 november 2007 08:21 |
| Thread Tools | |
| |