![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg har intel 915 bundkort med PCI Xpress slot, jeg i øjeblikket har 512 MB ram og onboard 900GMA grafikkort med 128 MB delt med ram. Jeg tænkte på opgradering, der er bedre? få 1GB RAM eller 256MB Nvidia 7300Gs grafikkort. Prisforskellen mellem dem inst meget hvad lave u antyder. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Afhænger virkelig.
| |||
| |||
| Jamen jeg er begyndt at arbejde på et projekt, der ikke bruger nogle grafik og jeg spiller normale spil som CS source og NFS etc. |
|
| |||
| |||
| Jeg vil råde går til grafikkortet, on-board grafik er crap. : D Ideelt set bør både selv som 512 MB RAM er lidt lav for spil i disse dage. |
|
| |||
| |||
| Men plejer stigningen i hukommelsen, vil bidrage til at øge i spil kapaciteter? min pc synes at hænge en masse i disse dage. |
|
| |||
| |||
| Ikke meget, når du ikke har en ordentlig grafikkort. |
|
| |||
| |||
| vil også afhænge af grafikkort, du vælger. fordi hvis det er en lo ende grafikkort så absolut ikke den vil give en marginal eller mærkbar forskel i din præstation. Da du er til GPU intensive apps, så måske jeg vil sige et lo udgangen dedikeret GPU vil tjene Deres formål også. Hvordan nogensinde bedre stillet, hvis du enten opgradere bundkortet til en accept DDR2 væddere, eller gå til en atleast mellemklasse grafikkort, hvis ikke en high-end. |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Hvis du refererer til en ny grafisk løsning, der har 256 MB RAM over 128 af din nuværende løsning, så yup, vil det også øge ydeevnen for teksturer, AA osv. Men når man ser på kernen spec et 7300gs vil det ikke ( at være ærlig) i stand til spil på ethvert anstændigt frame rates eller detalje indstillinger over 1024x768 på nogen aktuelle DX9 spil. (ved hjælp 25fps som benchmark). Så jeg tror ikke det vil gøre brug af de ekstra 128 MB ud over de 900gma. Jeg er også hvis din 512MB RAM er på en enkelt pind. Dette betyder, at dine ram kører i enkelt kanal, at reducere den potentielle båndbredde. Hvis det var mig, ville jeg købe en yderligere 512mb stick (giver dual-kanal) og ændre kortet til en 7600-serien. Jeg kender ikke dit budget, men jeg vil hellere, du brugte lidt mere og fik den ydelse, du ville end at få enten en pind af ram eller 7300gs og kan ikke se nogen forbedringer i ydeevne og ender med at føle sig som du gerne spildt dine penge . Men uanset alt andet får ekstra ram, som XP (igen, forudsat dette er din OS) har brug for mindst 256 MB til at køre selv, sind aldrig noget andet, og som det står nu din grafik løsning er at tage 128MB din 512mb forlader 384MB til vinduer og spil og alt andet. Tag de 256 for vinduer ud af ligningen, og du er tilbage med en sølle 128MB RAM. Forsimplede opfattelse er der, men det er korrekt.
|
| |||
| |||
| Ganske rigtigt, så hvad lave u tyder på, hvis jeg bruger flere penge og få et bedre grafikkort, så er dette medføre, at prisen differnce i 1GB RAM og 512 ram isnt meget, så bliver endnu mere forvirrende? bedre ram 512 eller 1gb? eller endnu bedre grafikkort.? Fortæl en model, selvom jeg kan spare noget mere bukke for en god indsats |
|
| |||
| |||
| Få begge dele. Grafikkortet er et must for grafik ting og 512MB RAM vil hjælpe meget, og er kun omkring GBP 20 ekstra på toppen af grafikkortet. |