mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Kabinetter & Skjermer

Register

1GB RAM Vs Grafikkort

Reply

Thread Tools
Old 31 juli 2007, 10:22
Medlem Group

Default 1GB RAM Vs Grafikkort

Jeg har Intel 915 hovedkort med PCI Xpress sporet, jeg har for tiden 512 MB RAM og ombord 900GMA grafikkort med 128 MB delt med ram.

Jeg tenkte på å oppgradere, noe som er bedre?

får 1GB ram og 256MB Nvidia 7300Gs grafikkortet. Prisen forskjellen mellom dem inst. mye hva u foreslår.
Old 31 juli 2007, 10:34
Administrator Group

Avhenger egentlig.

Gjør du grafisk intensive ting som spill eller bilderedigering?

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 31 juli 2007, 10:37
Medlem Group

Vel jeg har begynt å jobbe med et prosjekt som bruker noen grafikk og jeg spille vanlige spill som CS source og NFS osv..
Old 31 juli 2007, 10:38
Administrator Group

Jeg vil tilrå går for grafikkortet, on-board grafikk er crap. : D

Ideelt både skjønt som 512 MB RAM er litt lav for spill i disse dager.
Old 31 juli 2007, 10:41
Medlem Group

Men wont økningen i minne vil bidra til økning i spilling evner?
PCen gir inntrykk av å henge mye i disse dager.
Old 31 juli 2007, 10:43
Administrator Group

Ikke så mye når du ikke har et skikkelig grafikkort.
Old 31 juli 2007, 11:37
Medlem Group

også avhengig av grafikkort du velger. fordi hvis det er en lo end grafikkort så definitivt sin ikke kommer til å gi marginale eller merkbar forskjell i ytelse. Siden du er i GPU intensive programmer så kanskje jeg vil si en lo slutten dedikert GPU vil tjene formålet også. Hvordan stadig bedre hvis du enten oppgradere hovedkortet til en godtar DDR2 rams eller gå en atleast mellomklassen grafikkort dersom ikke et avansert.
Old 31 juli 2007, 12:42
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by its.sid View Post
Men wont økningen i minne vil bidra til økning i spilling evner?
PCen gir inntrykk av å henge mye i disse dager.
Hvis du henviser til en økning i RAM på hovedkortet, så ja, vil du se en økning grad du vil ha en høyere båndbredde til å flytte data til grafikkortet, men det er der det slutter som grafikk løsning i dette tilfellet er en integrert løsning, og som vil flaskehals eventuell økning i ytelse når spilling.

Hvis du henviser til en ny grafikk-løsning som har 256 MB RAM over 128MB av din nåværende løsning, så Yup, som også vil øke ytelsen på teksturer, AA osv. Men når du vurdere kjernen spec på en 7300gs blir det ikke ( å være ærlig) kunne spillet til enhver anstendig bildefrekvenser eller detalj innstillinger utover 1024x768 på enhver gjeldende dx9 spillet. (med 25fps som målestokk). Så jeg tror ikke den vil gjøre bruk av de ekstra 128 MB utover de 900gma.

Jeg er også forutsatt at 512MB RAM er på én pinne. Dette betyr at ram kjører i én kanal, redusere den potensielle båndbredde.

Hvis det var meg, jeg vil kjøpe ytterligere 512 MB spaken (tillater dual-kanal) og endring av kort til en 7600-serien.

Jeg vet ikke budsjettet men jeg vil heller du brukte det litt mer og fikk resultatene du ønsker enn å få en pinne RAM eller 7300gs og ikke noen ytelsesforbedringer og havne følelsen som du kaster bort pengene dine .

Men uavhengig av noe annet gjør få ekstra ram, så XP (igjen, antar dette er OS) krever minst 256 MB for å kjøre selv, aldri sinnet noe annet, og som det står nå den grafiske løsningen er å ta 128MB av 512MB forlate 384mb for vinduer og spill og alt annet. Ta 256MB for Windows ut av ligningen og du igjen med en measly 128 MB RAM. Forenklede vise det, men det er riktig.

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 1 august 2007, 09:26
Medlem Group

Helt rett, så hva gjør u foreslå hvis jeg bruker mer penger og få et bedre grafikkort da dette føre til at prisen differnce i 1GB ram og 512 ram isnt mye så blir enda mer forvirrende?

bedre ram 512 eller 1 GB?

eller enda bedre grafikkort.? gjør en modell om jeg kan spare litt mer dollar for god ytelse
Old 1 august 2007, 09:30
Administrator Group

Få begge.

Grafikkortet er et must for grafikk ting og 512MB RAM vil hjelpe mye, og er bare liker £ 20 ekstra på toppen av grafikkortet.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.