![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg har Intel 915 hovedkort med PCI Xpress sporet, jeg har for tiden 512 MB RAM og ombord 900GMA grafikkort med 128 MB delt med ram.
Jeg tenkte på å oppgradere, noe som er bedre? får 1GB ram og 256MB Nvidia 7300Gs grafikkortet. Prisen forskjellen mellom dem inst. mye hva u foreslår. |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Avhenger egentlig.
|
|||
|
|||
|
Vel jeg har begynt å jobbe med et prosjekt som bruker noen grafikk og jeg spille vanlige spill som CS source og NFS osv..
|
|
|
|||
|
|||
|
Jeg vil tilrå går for grafikkortet, on-board grafikk er crap. : D
Ideelt både skjønt som 512 MB RAM er litt lav for spill i disse dager. |
|
|
|||
|
|||
|
Men wont økningen i minne vil bidra til økning i spilling evner?
PCen gir inntrykk av å henge mye i disse dager. |
|
|
|||
|
|||
|
Ikke så mye når du ikke har et skikkelig grafikkort.
|
|
|
|||
|
|||
|
også avhengig av grafikkort du velger. fordi hvis det er en lo end grafikkort så definitivt sin ikke kommer til å gi marginale eller merkbar forskjell i ytelse. Siden du er i GPU intensive programmer så kanskje jeg vil si en lo slutten dedikert GPU vil tjene formålet også. Hvordan stadig bedre hvis du enten oppgradere hovedkortet til en godtar DDR2 rams eller gå en atleast mellomklassen grafikkort dersom ikke et avansert.
|
|
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Sitat:
Hvis du henviser til en ny grafikk-løsning som har 256 MB RAM over 128MB av din nåværende løsning, så Yup, som også vil øke ytelsen på teksturer, AA osv. Men når du vurdere kjernen spec på en 7300gs blir det ikke ( å være ærlig) kunne spillet til enhver anstendig bildefrekvenser eller detalj innstillinger utover 1024x768 på enhver gjeldende dx9 spillet. (med 25fps som målestokk). Så jeg tror ikke den vil gjøre bruk av de ekstra 128 MB utover de 900gma. Jeg er også forutsatt at 512MB RAM er på én pinne. Dette betyr at ram kjører i én kanal, redusere den potensielle båndbredde. Hvis det var meg, jeg vil kjøpe ytterligere 512 MB spaken (tillater dual-kanal) og endring av kort til en 7600-serien. Jeg vet ikke budsjettet men jeg vil heller du brukte det litt mer og fikk resultatene du ønsker enn å få en pinne RAM eller 7300gs og ikke noen ytelsesforbedringer og havne følelsen som du kaster bort pengene dine . Men uavhengig av noe annet gjør få ekstra ram, så XP (igjen, antar dette er OS) krever minst 256 MB for å kjøre selv, aldri sinnet noe annet, og som det står nå den grafiske løsningen er å ta 128MB av 512MB forlate 384mb for vinduer og spill og alt annet. Ta 256MB for Windows ut av ligningen og du igjen med en measly 128 MB RAM. Forenklede vise det, men det er riktig.
|
|
|
|||
|
|||
|
Helt rett, så hva gjør u foreslå hvis jeg bruker mer penger og få et bedre grafikkort da dette føre til at prisen differnce i 1GB ram og 512 ram isnt mye så blir enda mer forvirrende?
bedre ram 512 eller 1 GB? eller enda bedre grafikkort.? gjør en modell om jeg kan spare litt mer dollar for god ytelse |
|
|
|||
|
|||
|
Få begge.
Grafikkortet er et must for grafikk ting og 512MB RAM vil hjelpe mye, og er bare liker £ 20 ekstra på toppen av grafikkortet. |