![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har Intel 915-moderkort med PCI-Xpress-kortplats, jag har just nu 512 MB RAM och ombord 900GMA grafikkort med 128 MB delat med RAM. Jag tänkte uppgradera, vilket är bättre? få 1GB RAM eller 256 MB Nvidia 7300Gs grafikkortet. Prisskillnaden mellan dem inst mycket vad gör u föreslår. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Beror verkligen.
| |||
| |||
| Tja Jag har börjat arbeta på ett projekt som inte använder någon grafik och jag spela normala spel gillar CS källan och NFS osv. |
|
| |||
| |||
| Jag skulle rekommendera att satsa på grafikkortet, ombord Grafiken är skit. : D Helst båda men som 512 MB RAM är lite låg för spel i dessa dagar. |
|
| |||
| |||
| Men brukar ökningen i minnet kommer att bidra till en ökning av spelande kapacitet? min dator inte verkar hänga mycket i dessa dagar. |
|
| |||
| |||
| Inte mycket när du inte har ett riktigt grafikkort. |
|
| |||
| |||
| kommer också att bero på grafikkortet du väljer. För om det är en lo slutet grafikkort då definitivt den inte att ge några marginella eller märkbar skillnad i prestanda. Eftersom du är i GPU intensiva apps så kanske jag skulle säga en lo slutet dedikerade GPU tjänar ditt syfte också. Hur allt bättre om du antingen uppgradera ditt moderkort till ett godtagande DDR2 baggar eller gå till minst mellankategorin grafikkort om inte ett högre. |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Om du hänvisar till en ny grafik lösning med 256 MB RAM-minne på 128 MB för din nuvarande lösning, sedan Japp, det kommer också att öka prestanda för texturer, AA etc. Men när man betänker de centrala spec av ett 7300gs det kommer inte ( att vara ärlig) att spelet på något anständigt frame rates eller detalj inställningar utöver 1024x768 på någon DX9 spel. (använder 25fps som riktmärke). Så jag tror inte att det kommer att använda de extra 128MB utöver 900gma. Jag är också ert 512MB RAM är på ett enda stick. Det betyder att ditt RAM körs i samma kanal, vilket minskar den potentiella bandbredd. Om det var jag, Jag skulle vara att köpa ytterligare ett 512-minne (möjliggör dual-channel) och byta ut kortet till en 7600-serien. Jag vet inte din budget, men jag vill hellre att du använt den lite mer och fick det resultat du ville än att komma en pinne RAM eller 7300gs och inte ser något resultat vinster och hamna känslan som du hade slösat bort dina pengar . Men oberoende av någonting annat göra få extra RAM, som XP (igen, om det är ditt OS) behöver minst 256 MB för att köra själv, för att inte tala något annat och som det nu din grafik lösning tar 128MB av ditt 512MB lämnar 384mb för fönster och spel och allt annat. Ta 256 MB för Windows ur ekvationen och du slutat med en futtig 128MB RAM. Naiv tanke, men det är korrekt.
|
| |||
| |||
| Helt rätt, så vad gör u föreslå om jag spenderar mer pengar och få en bättre grafikkort så orsaka priset differnce med 1GB RAM och 512 RAM isnt grad att det kommer att bli ännu mer förvirrande? bättre RAM 512 eller 1 GB? eller ännu bättre grafikkortet.? inte berätta en modell även om jag kan avvara lite mer dollar för goda resultat |
|
| |||
| |||
| Få båda. Grafikkortet är ett måste för grafik grejer och 512MB RAM kommer att bidra en hel del och bara vill £ 20 extra ovanpå grafikkortet. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nytt grafikkort - Aktuella Card = NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 | anaconda1991 | Grafikkort & Skärmar | 9 | 5 august 2009 08:44 |
| Få nya grafikkortet. | Coolyxxx | Grafikkort & Skärmar | 4 | 7 december 2008 13:24 |
| Grafikkort | jimbo84 | Grafikkort & Skärmar | 4 | 29 oktober 2008 08:44 |
| Hjälp med grafikkort ..... | CrazyAce | Grafikkort & Skärmar | 1 | 10 december 2007 00:33 |
| RIP grafikkort | pete21 | Grafikkort & Skärmar | 3 | 11 november 2007 16:31 |
| Thread Tools | |
| |