mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

2ms vs 5ms

Reply

Thread Tools
Old 16 juli 2008, 11:09
Ledamot Gruppen

Default 2ms vs 5ms

Hur stor skillnad om någon alls kan du berätta mellan dessa två? Jag ser till att få en ny monitor för spel.
Old 16 juli 2008, 13:27
Givargruppen

Default 2ms vs 5ms

Hur snabbt är ditt svar? 5ms = 1 / 200 sek, bättre än 200fps. Planerar du på den sortens bildhastighet?

Old 16 juli 2008, 16:01
Givargruppen

Default 2ms vs 5ms

2ms = 500Hz uppdateringsfrekvens
5ms = 200Hz uppdateringsfrekvens

Men tänk på att inte alla företag mäter tid rättvist, Some mäta tiden mellan svart och vitt och andra mäta tiden mellan grå - grå eller åtgärd grå och en annan färg. Den 2ms är ofta lite mer pengar eftersom uppdateringsfrekvensen är snabbare, men om inte i HD-spel och DVD-skivor du should'nt märka någon skillnad mellan 5 ms och 2 ms ge dig välja en anständig varumärke, mina personliga favoriter är Samsung, jag får det här monitor http://www.overclockers.co.uk/showpr...odid=MO-062-SA när jag någonsin kan få tag bort en vän med ett kreditkort: P whats din budget?
Old 16 juli 2008, 21:47
Ledamot Gruppen

Default 2ms vs 5ms

Yeah Kano Jag märkte att övervaka medan du tittar .... im mestadels i fps spel som Medal of Honor, Call of Duty och Battlefield .... jag vill hålla den under 200 $, men jag är lite flexibel med det.
Old 16 juli 2008, 22:52
Givargruppen

Default 2ms vs 5ms

bästa insats skulle vara att gå till närmaste datorbutik och fråga dem, även detta sätt kan du söka efter döda pixlar och sånt där och då.
Old 17 Juli 2008, 23:46
Ledamot Gruppen

Default 2ms vs 5ms

500Hz uppdateringshastighet!
vår moniter har en 60Hz uppdateringsfrekvens
Old 18 juli 2008, 16:03
Moderator-gruppen

Default 2ms vs 5ms

Mina ögon kan inte säga ingen skillnad

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Reply

Register

Komihåglista
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.