mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

4850 överhettning problem

Reply

Thread Tools
Old 4 december 2008, 18:03
Ledamot Gruppen

Default 4850 överhettning problem

hej stötarna,

Som ni alla vet ive köpte ett nytt grafikkort, men när jag spelar ett spel i ca 10-15 min det overheats och jag måste starta om min dator im köra spel på 1280 res och ive ställa fläkten automatisk och det fortfarande håller på överhettning . är detta normalt Vad gör jag för fel??
Old 5 december 2008, 00:16
Givargruppen

Ställ fläkten till fasta 50% eller högre.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 5 december 2008, 01:23
Ledamot Gruppen

fortfarande överhettning, jag tror det eftersom ive fik något fall fläktar eller exghaust fans???

tror du att bysten coz den håller kraschar 10 min i ett spel och jag måste starta st
Old 5 december 2008, 03:09
Givargruppen

Du har inga fläktar på din dator som helst förutom processor och grafikkort? Är ditt fall en gigantisk trälåda eller nåt?
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 5 december 2008, 12:18
Ledamot Gruppen

ive som i mitt fall 4 fall fans, och jag har öppna sidopanelen och ca 10 min i spelet inte ens att den startar om sig??
Old 5 december 2008, 15:07
Givargruppen

Vad är temp det är nått? Jag har precis köpt ett ATI HD4670 och som når nästan 100c i spel, du kan försöka köpa ett pci avgaserna fläkt, som tar bort alla skadliga varma luften inuti ditt fall. Jag köpte en för £ 3.99 och det var häpnadsväckande hur mycket varm luft det redaktionella ut.

Du kanske har ett dåligt kort bara, minor var dåligt, så jag utbytte det för ett Nvidia-kort i stället.

Har du en bra PSU anledning fick jag veta att även kunna göra ditt kort sikt mycket varmare än vad som till topp på. Om din PSU är fel eller har en låg strömstyrka kan detta ha en viss afftect kanske. Vad har du för dator spec?

Också dess goda om när du får ny hårdvara för att göra en fullständig ominstallation av o / s, vet inte om det hjälper något alls, men om du havnt har mycket grejer på din dator för att gå tillbaka och du kan installera everyting tillbaka samma hur det var under en timme, då som kan vara värd en chans också.

Försök reseating kortet, dont göra detta om du inte vet hur också bättre att ha en anti statiska handledsremmen om du ska gå in datorn alls. NYTT den om du kan, se till att du har alla uppdaterade drivrutiner och chipset drivrutiner för moderkortet, prova att köra ett spel medan du har vid sidan av ditt ärende öppnas. Se till att din CPU-fläkt fungerar.

om ingenting fungerar och fortfarande inte, så kan kortet är felaktig eller kanske ditt nätaggregat. försök köra RivaTuner och ställ in en profil för fläktvarvtal för att köra på 100% och kanske bara sänka din GPU och minne klockor på ditt kort ett par%.

vad kortet hade du innan? var samma strömförsörjning kör som ok?

Mitt System: Fred

Processor (s):
Q6600 G0@2.5GHz 1.088v
Moderkort:
Asus P5B Premium Vista Edition
RAM Minne:
4GB Corsair XMS2 DDR2 @ 280MHz
Grafikkort (s):
Nvidia Gainward GTX260 GoldenSample
Ljudkort:
Snart:)
Hårddisk (s):
WD 250 GB 16MB
Optisk enhet (er):
LG DVD-RW SATA
Mål / PSU:
CM Elite/OCZ780MXS
Kylning:
Xigmatek Dark Knight
Nätverk / Internet:
3.6Mbps ADSL
Monitor (s):
Targa 19 "TFT Widescreen 16:9
Operating System (s):
XP64Bit
Old 5 december 2008, 16:31
Ledamot Gruppen

ive fik en Tagan 530w PSU, mitt moderkort har en gigabyte GAK8n proffsen sli och proc är AMD X2 4200 + Jag sprang före detta ett 7600 och det gick att fina min temp är avg 43c inte under belastning
Old 5 december 2008, 20:09
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av robina80 View Post
ive fik en Tagan 530w PSU, mitt moderkort har en gigabyte GAK8n proffsen sli och proc är AMD X2 4200 + Jag sprang före detta ett 7600 och det gick att fina min temp är avg 43c inte under belastning
Hej Robin, låter väldigt mycket samma sak som vad som händer med mig med HD4670, men jag gjorde få en avstängning problem, men temps var nästan 100c i några spel, några andra spel som det inte gav så höga temps.

Vilka spel kör när shutdown händer? kanske prova några dfferent spel och se om kortet stängs systemet ner på dem.

Prova RivaTuner och ställ en profil för din GPU fläkten. ställa in den vill säga 85%> 100% 100% eller om du använder ATI Overdrive kontrollpanelen bara max fläkten, om den isnt för högt och sedan släppa GPU klockorna ner säga 50Mhz för centrala och släpp minne klockan fastställs också.

Jag tappade gruvor från 750Mhz kärnan till 600 MHz och sprang fläktvarvtal på 50%, jag vet att detta inte är bra som vi skränande komma att använda kortet som sitt avsedda att användas på, men det kanske bara bota problemet med högtemperaturs mätremsan och stopp för dig. och inte så mycket av en prestanda förlust verkligen och gör detta. Har ditt fläkten snurra för att kyla kortet mycket när ett spel innan stänga? kanske bara ett dåligt kort och den ökade makt innebär att psu doesnt vet vad de ska göra, jag är inte säker på hur detta fungerar och skulle behöva någon som verkligen vet om det här för att svara att en

Om du inte är nöjd, bara returnera kortet och få ett replacment av samma kortet igen. Om sedan dessa problem fortfarande existerar, och sedan kanske måste börja titta på bättre kylning och även börjar också titta på PSU, moderkort & Ram.

GPUs kan få upp till mycket höga temps nu de kan hantera det, men egentligen någonting över 80c skulle vara ganska oroande, och att värmen i kombination med CPU, hdd uppgår till ett mycket hett fallet med den varma luften bara hängande runt komponenter
Old 6 december 2008, 04:35
Ledamot Gruppen

konstigt ska du be om att Call of Duty jag kan köra för fullt, men behovet av snabbhet och FlatOut det doesnt gillar aTall jag i 5 min spelar spelet och det startas om.
Jag använder rivatuner och atm ive ställa in fläktens hastighet till 75% ..
ive skickat ebuyer ett meddelande som förklarar mitt problem, men oavsett vad jag tror jag kommer att skicka tillbaka men im inte säker på att få återbetalning eller utbyte
Old 6 december 2008, 05:20
Givargruppen

Om du har ett anständigt fall ska du inte köra med sidopanelen av. De fall som är utformade för maximal luftflöde över moderkortet och komponenter ut och ta bort sidopanelen låter varm luft stagnera kring komponenter.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Bra kort? - Sapphire HD 4850 redrabbit Grafikkort & Skärmar 4 15 maj 2009 13:56
Underskattas grafikkort? - Gigabyte HD 4850 512MB CodeFreakC Grafikkort & Skärmar 2 18 mars 2009 23:06
Kör ATI Radeon HD 4850 till Max upplösning 1920X1080 och Häxkungens blckrob042000 Grafikkort & Skärmar 7 10 februari 2009 17:40
HD 4850 eftersläpning CodeFreakC Grafikkort & Skärmar 3 31 januari 2009 16:04
Ati 4850 robina80 Grafikkort & Skärmar 15 29 oktober 2008 11:40
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.