![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
Jag planerar att köpa en EVGA GeForce 8600 GTS. Och just nu, jag dont har ett bra moderkort alls (bara 1 PCIe kortplats), men jag planerar att ersätta den med kanske nForce 680i, men im planerar att senare. Brunn. Jag undrar om när jag får det nya moderkortet, kan jag köra SLI med detta grafikkort och ett XFX GeForce 8600 GT, i stället för att behöva köpa en ny GTS.
|
|
|
|||
|
|||
|
Nej, de två korten måste vara den samma - 8600GT & 8600GT eller båda GTS
Jag tror att jag är rätt när han säger att du är 99% säker på att få en större prestanda öka med ett enda 8800GT eller ett 9600GT istället för SLI-ning två 8600GTs. |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Bryr sig inte ens om. Du verkar vara under antagande du behöver SLI att ha en god riggen, som är helt felaktiga. Bara köpa ett 9600GT eller 8800GT.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Mitt System: 日夏子
|
|
|
|||
|
|||
|
IC. Hur är PCI Express och PCI Express 2.0. Vad skillnaden mellan de två? Från vad jag vet mitt mobo är PCI Express eftersom jag har en 8400 gs där. Men jag skulle vilja ha bättre prestanda än vad im få med 8400 GS. Im frågar eftersom jag tycker att 8800GT och GeForce 9-serien är PCI-e 2.0 från vad jag vet
|
|
|
|||
|
|||
|
Oroa dig inte för det - det är svårt att mätta PCIe x16-bussen som det är, och det finns lite prestanda fördelar i en 2,0 mobo.
Den verkliga fördelen är om du sätter ett av ovanstående kort tum. Men nästan allt slår ett 8400gs: p
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
|
|
|
|||
|
|||
|
hehe, thats varför im vill uppgradera. Men jag dont spela vissa av dessa "top tier"-spel gillar Häxkungens och overkligt. Jag skulle bara spela lite WoW och min kompis spelar på min dator och han spelar en hel del medeltida 2 och Civ. Så den er varför jag strävar efter något runt 8600 GT. Ive har letat på eBay för en, och jag hoppas att spendera mer än $ 60 en en, inklusive frakt och hantering. Im på en stram budget för satsningar på min pc. så im hoppas få ett xfx 8600 gt och köpa en separat kylfläkt för så jag kan överklockning det ganska lite eller får 8600 GT xxx som fabriken overclocked eftersom den levereras med en Zalman Kylfläkten
|
|
|
|||
|
|||
|
Ja, du kan göra det. På $ 60 är det inte så illa i en affär. Det är bara att pris / prestanda klokt att 9600GT är ett bättre avtal.
Är WoW inte spelar väl på en 8400? Det är förvånande.
|
|
|
|||
|
|||
|
Nej, det hela är att jag har 2 datorer. En i mitt rum och ett thats en "familj" dator. Jag vill ha familjens dator "bättre" än den i mitt rum, eftersom thats ena thats får användas mest. (alias min bror spelar fan av det. Han spelar en mycket mer st spel än jag. Precis civ och medeltiden.) Jag har för närvarande ett 8400 GS i familjens dator och han kan köra civ på hög utan problem med den 8400 GS, men bara på medellång inställningar med medeltida, men im planerar på att ersätta det med ett 8600gt och sätta 8400 GS i mitt rum. Jag har redan WoW installerat på min dator i mitt rum. Så det lättare och mycket mer bekvämt att bara spela WoW i mitt rum. Jag har icke provat 8400 gs på wow ännu. Men jag tror att det ska vara ganska fast i det spelet. BTW: Hur mycket av 9600 GT gå till?
|
|
|
|||
|
|||
|
Du kan få ett 9600GT eller ett 8800GT för ca $ 130.
|
|
|
|||
|
|||
|
hhmmmm ... $ 130 som verkar vara en mycket bra prisklass. Men jag vet inte om im villiga att lägga så mycket i ett grafikkort rätt nu. men från vad du säger, verkar det som en mycket kraftig ökning från 8600 GT till 8800 GT eller 9600 GT. Skulle du rekommendera att jag vänta tills de blir billigare? och i så fall hur länge tror du att det kan ta?
|