mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Monitors

Register

8800GT 512MB vs 8800 GTS SUPERCLOCKED VED EVGA, der er bedre?

Reply

Thread Tools
Old 16 januar 2008, 15:55
Medlem Gruppen

Default 8800GT 512MB vs 8800 GTS SUPERCLOCKED VED EVGA, der er bedre?

På næsten alle benchmark ivce set 8800gt slår 8800 GTS bestand, men hvad med superclocked?
Old 16 januar 2008, 16:00
Donor-Gruppen

Edit: misforstået titel
Mener begge har den samme hukommelse?
bekræftende fald er du nødt til at sammenligne den hukommelse, hurtighed og GPU hastigheder
Jeg ville gøre det, men jeg går i seng:)

Mit system: Cewy's spekulerer macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Bundkort:
asus p5q deluxe
RAM Hukommelse:
4 gig ocz 1066mhz SLI
Grafikkort (r):
nvidia evga 8800 ultra ko
Lydkort:
ombord
Harddisk (e):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk drev (r):
3 asus dvd forfattere, LightScribe
Sag / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Køling:
tuniq tårn
Network / Internet:
dual Gigabit LAN-porte
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 16 januar 2008, 16:08
Medlem Gruppen

ikke anderledes hukommelse men ill tjekke specs
Old 16 januar 2008, 16:09
Medlem Gruppen

Old 16 januar 2008, 16:11
Medlem Gruppen

Så vidt jeg kan se de eneste steder, hvor GT beats GTS er kernen hastighed 576mhz vs 600mhz og Shader clock 1350mhz vss. 1500mhz men gtx har samme specs som kernen hastighed og Shader ur af GTS men præsterer bedre, så nu IM forveksles
Old 16 januar 2008, 16:17
Donor-Gruppen

Baseret på, at tabellen jeg regne den GTS vil klare sig bedre på 1920x1200 på grund af den bredere bit-rate på memory controller og de større mængde RAM.

GT vil stjæle 1680x1050 men på grund af den højere clocked shaders.

De ekstra 24mhz i GPU vil gøre lidt eller ingen forskel at være ærlig.

-Kanoakavirus

Mit system: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Bundkort:
Asus P5K Premium
RAM Hukommelse:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (r):
BfG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (e):
3.35TB ext opbevaring. 2TB int oplagring
Optisk drev (r):
LG GGC H20L
Sag / PSU:
Enermax 720w
Køling:
AC7
Network / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 16 januar 2008, 16:19
Donor-Gruppen

Her er en kopi af et indlæg jeg lavede for et stykke tid siden.

Måske det vil hjælpe.

Den første (og vigtigste), der skal gå til, når der vælges et grafikkort er det kort, du har brug for (og hvor meget du skal bruge) til at spille spil på native opløsning på din skærm kan det 1280x1024, 1440x900, 1680x1050 eller, uden at blive dum, 1920x1200. Jo flere pixel en skærm har sværere et kort har til at arbejde.

Men du har også brug for kortet til at producere gode frame rates. Vedrørende denne minimumsforskrifter billedhastigheden er vigtigst. Personligt mener jeg, 25 fps (frames per sekund) at være det absolutte minimum et kort skal producere spiller et bestemt spil, fordi noget lavere, og dine øjne vil anerkende stuttering (for ønsker om et bedre ord). Dette forringer den spiloplevelse.

Du skal også tage hensyn til, at spil skal spilles på max detalje indstillinger for dette er, hvordan forfatterskabet af spil har produceret spillet til at se ud. De fleste af spil i øjeblikket kan se en lille smule kedelig med detaljerede indstillinger skruet ned. De kun optage detalje 'mærker' i spillet menu's til, at mindre stærke kort til at køre spillet derfor at udvide markedet for spillets aktører.

Igen er jeg personligt også overveje, at et kort skal være i stand til at spille et spil på et minimum af 2xAA (Anti Aliasing) og 4x AF (Anisotropisk filtrering). Anti-aliasing er der for at slippe af med takkede kanter, men det kan også hjælpe med puds et klarere billede i den afstand, i en bestemt scene i et spil. Anisotropisk filtrering forbedrer billedkvaliteten på teksturer og også bliver fjernet blur på off-center betragtningsvinkel.

I dag er det meste af arbejdet, når spil er udført af GPU på kortet, men CPU har stadig til at tage nogle aspekter gerne AI (kunstig intelligens) i spil. Lad os sige du spiller kommando og erobre. Kortet vil tage sig af teksturer af den jord, de enheder og bygninger etc men CPU vil arbejde ud af, hvordan du flytte tank du netop har valgt at gå fra punkt A på spil kort til punkt B.

Det er blot et eksempel, men jeg har brugt AI at gøre opmærksom på, at det stadig meget vigtigt at sikre, at du får en balance mellem CPU og GPU og naturligvis skærmens native opløsning.

Hvad angår slot-typer. AGP Forud PCI-E, teknisk PCI-E kan producere en højere båndbredde (og dermed 8x/16x) end AGP men jeg har endnu at se kortet i fuld udstrækning gøre brug af denne.

Men som PCI-E er nu branchens standard I'll nævne denne type kort først.

Når du vælger en DX9 card (Windows XP) er du nødt til at se på følgende ting:

ROP'S (Render Output Unit) - Disse output produceret pixels på skærmen.
Pixel rør - Disse producerer pixel og teksturer, der skal sendes til ROP's.
Vertex rør - Disse tilføje særlige effekter (såsom eksplosioner) genstande, der produceres for skærmen.
GPU (Graphics Processing Unit) hastighed - Bit af en åbenlys en virkelig, desto hurtigere er det jo hurtigere kan det beregne operationer.
Hukommelse controller bit bredde - Du kan se disse som citeret for 64bit, 128bit og så videre. Den bredere, jo bedre, da det dybest set går det færdige produkt fra pixel rør, Vertex rør etc gennem ram og på skærmen. Den bredere lidt bredde er det mere det kan bevæge sig på et givet tidspunkt.
Ram - Afhængigt af, hvordan magtfulde en kortet ved hjælp af overskrifterne ovenfor dikterer, hvor meget ram du har brug for. Også, hvis du vil spille et spil med AA RAM beløb kommer i den. Dette er en af mine koncentreret om kort. Hvis du har læst nogle af mine tidligere indlæg vil du se, at 256 MB RAM er absolut max du skal på et kort, når spil på dagens standard opløsning på 1280x1024 (1440x900 hvis du bruger en widescreen skærm). På 1680x1050 eller 1920x1200 du skal 512MB. Men hvis et kort, der er lave ende i GPU, ROP, Vertex stakes har 512 MB RAM så giver det ingen mening som kortet ikke vil være i stand til at producere nok pixels etc at kunne spillet på de højere beslutninger i første omgang , så montering nok ram at gøre det giver ingen mening sted undtagen som et salgsargument som uerfarenhed folk vil se det større antal og påtage sig sit et bedre kort.
Ram hastighed - Når man ser på et kort kan du se dette noteres på en effektiv hastighed. Det er ikke markedsføring. Fordi ram på et kort er kontrolleret parallelt (siger 2 banker i 128MB hver) har du hver bank kører på sige 700mhz men kører sammen som de gør, de har en effektiv hastighed på 1400mhz eller 1.4ghz.

For en DX10 (Windows Vista) kort du har brug for at se på:

Alle ovenstående undtagen for pixel rør og Vertex rør.

Arkitektoniske ændringer af kortene har nu betyde, at Stream Shaders på et kort af denne type gøre det samme job, at både pixel rør og Vertex rør gjorde.

Det har en fordel i, at der før (på en DX9 kort), når GPU er destruktionsanstalter nogle komplekse geometri (behandles af Vertex rør) den pixel rør lørdag inaktiv. Dette betød, at spillet frame satserne kan bremse, fordi der altid har været en disparagy mellem størrelsen af både pixel og Vertex rør på et særligt kort, der normalt flere pixel rør. Så for nogen Shader intensive destruktionsanstalter dit kort kan kører spillet fint og derefter pludselig rammen satser kunne falde helt ned.

Men med de nye DX10 kort, der ikke er nogen disparagy og theres aldrig nogen del af kortet lørdag inaktiv.

Hvad angår ram beløb på et DX10 kort, igen, det max du har brug for på 1280x1024 er 320mb på 1680x1050 sin 512MB (ATI) eller 640mb (nVidia), på 1920x1200 det 1GB (ATI eller 768mb (Nvidia). Men jeg tror ikke, selv 1GB RAM vil gemme ATI 2900XT på denne beslutning.

Tips:

1) Der er en overflod af fabrikken overclocked kort derude, men tilrådes (især med DX9 kort) disse overclocks kun gøre om en 5-10 frame forskel i sekundet for bestanden hastighed kort. MEN (der er altid en, men ikke er der), hvis dette billedhastigheden tager dig over 25fps jeg nævnte tidligere, så er det værd at forskellen i pris.

2) Lad mig gentage igen, er der absolut ingen mening at få en lav til mellemtoneenheder kort med poser (512 MB) RAM. Ingen. Det er et salgsargument. En con.

3) Kontroller magt nødvendige fra din PSU til et bestemt kort. Et parti af DX9 kort kan køres direkte fra PCI-E-port, men de fleste har brug for en 6-bens stik direkte fra din PSU så sikre, at A) du har denne plug (normalt sorte) og b) din PSU kan producere nok spænding og ampere på denne dedikerede 12V linje.

-Kanoakavirus
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.