![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
Op bijna elke benchmark ivce gezien de 8800gt verslaat de 8800 GTS voorraad, maar hoe zit het superclocked?
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Edit: verkeerd titel
|
|||
|
|||
|
geen ander geheugen maar slecht de specs
|
|
|
|||
|
|||
|
|
|
|||
|
|||
|
Voor zover ik kan zien de enige plaatsen waar de GT verslaat GTS is core snelheid 576mhz vs 600 MHz en de shader klok 1350mhz vss. 1500mhz, maar de GTX heeft dezelfde specificaties als de core snelheid en shader klok van de GTS, maar beter presteert dus nu im verward
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Op basis van die tabel I reckon de GTS beter zal presteren op 1920x1200 te wijten aan de bredere bit-rate op de geheugen-controller en de grotere hoeveelheid RAM.
De GT zal stelen 1680x1050 maar vanwege de hogere kloksnelheid shaders. De extra 24mhz in de GPU zal weinig of geen verschil om eerlijk te zijn.
|
|
|
|||
|
|||
|
Hier is een kopie van een post die ik gemaakt heb een tijdje geleden.
Misschien zal het helpen. De eerste (en belangrijkste) te zoeken bij het kiezen van een grafische kaart welke kaart je nodig hebt (en hoeveel u moet uitgeven) spelen games op de native resolutie van uw monitor worden zij 1280x1024, 1440x900, 1680x1050 of, zonder dom, 1920x1200. Hoe meer pixels een beeldscherm is het moeilijker een kaart is om te werken. Maar je moet ook de kaart goed frame rates. Wat betreft dit de minimale frame rate is het belangrijkste. Ik ben persoonlijk van mening 25 fps (frames per seconde) worden het absolute minimum van een kaart moet het afspelen van een bepaald spel, want alles wat lager en uw ogen zullen erkennen stotteren (bij gebrek aan een beter woord). Dit doet afbreuk aan de spelervaring. Ook moet je er rekening mee dat games worden gespeeld op max detail instellingen want dit is hoe de schrijver is van games hebben het spel te kijken. De meerderheid van de spellen die momenteel beschikbaar zijn kan er een tikkeltje saai met detail instellingen afgewezen. Ze nemen alleen detail 'sliders' in het spel menu's, zodat minder krachtige kaarten om het spel dan ook verbreding van de markt voor spel-spelers. Nogmaals, persoonlijk heb ik ook een die een kaart moeten kunnen spelen een spel met een minimum van 2xAA (Anti-Aliasing) en 4x AF (Anisotropisch filteren). Anti-aliasing is er af te raken van randen, maar het kan ook helpen met bepleistering een duidelijker beeld in de afstand in een bepaalde scène van een spel. Anisotropische filtering verbetert de beeldkwaliteit op texturen en krijgt ook af van onscherpte bij off-center kijkhoeken. Tegenwoordig is het meeste werk bij gaming wordt gedaan door de GPU van de kaart, maar de cpu nog steeds te maken heeft met een aantal aspecten zoals AI (kunstmatige intelligentie) in games. Kunt zeggen dat je spelen commando en heers. De kaart zal zorgen voor de textuur van de grond, de eenheden en gebouwen, enz., maar de cpu zal werken uit hoe u de tank die u zojuist heeft gekozen om zich van punt A op het spel kaart naar punt B. Dat is slechts een voorbeeld, maar ik heb gebruikt AI te maken dat het is nog steeds erg belangrijk om ervoor te zorgen krijg je een evenwicht tussen de CPU en GPU en natuurlijk de monitor ook native resolutie. Met betrekking tot slot-types. Voorafgegaan AGP PCI-E, technisch PCI-E kan een hogere bandbreedte (vandaar 8x/16x) dan AGP, maar ik heb nog te zien kaart ten volle gebruik maken van deze. Maar als PCI-E is nu de industrie de norm Ik noem dit type kaart alleen. Bij de keuze van een DX9 kaart (Windows XP) moet je kijken naar de volgende dingen: ROP'S (Render Output Unit) - Deze uitgang de geproduceerde pixels op het scherm. Pixel-buizen - Deze produceren pixel en texturen toe te zenden aan de ROP's. Vertex pipes - Deze speciale effecten toevoegen (zoals explosies) op voorwerpen worden geproduceerd voor het scherm. GPU (Graphics Processing Unit) snelheid - Bit of een voor de hand liggend een echt, hoe sneller het is hoe sneller het kan berekenen operaties. Geheugen controller bits breedte - U ziet deze als beursgenoteerde als 64bit, 128bit enzovoort. De breder hoe beter, omdat dit in wezen beweegt het eindproduct van de pixel pijpen, vertex pipes etc via de ram en op het scherm. De bredere een beetje breedte is het meer kan bewegen op een gegeven tijdstip. Ram - Afhankelijk van hoe krachtig een kaart is met behulp van de rubrieken hierboven dicteert hoeveel RAM u nodig hebt. Ook als u wilt een spelletje spelen met AA de ram bedrag komt in. Dit is een van mijn gericht betreffende kaarten. Als u lezen wat van mijn vorige berichten zie je dat 256mb ram is het absolute maximum moet je op een kaartje bij gaming op vandaag de standaard resolutie van 1280x1024 (1440x900 indien gebruik wordt gemaakt van een breedbeeld-monitor). Op 1680x1050 of 1920x1200 moet je 512mb. Maar als een kaart die in de low end GPU, ROP, vertex inzet heeft 512mb ram dan heeft het geen zin als de kaart niet in staat zal zijn om genoeg pixels etc te kunnen spel op de hogere resoluties in de eerste plaats , zodat montage genoeg ram om dat te doen heeft geen zin whatsover behalve als verkoopargument als onervarenheid mensen ziet het groter aantal en draagt zorg voor het een betere kaart. Ram snelheid - Wanneer u op een kaart ziet u dit genoteerd op een effectieve snelheid. Dit is geen marketing. Omdat ram op een kaart wordt gecontroleerd parallel (zeg 2 banken van 128mb elk) heb je elke bank draait op 700MHz zeggen maar draait als ze samen hebben ze een effectieve snelheid van 1400mhz of 1.4ghz. Voor een DX10 (Windows Vista) kaart moet u kijken op: Alle bovenstaande uitzondering van de pixel Vertex buizen en pijpen. Architecturale veranderingen te kaarten hebben nu betekenen dat Stream Shaders op een kaart van dit type doen hetzelfde werk dat zowel pixel pijpen en buizen vertex deed. Dit heeft een voordeel dat dat eerder (op een DX9 kaart) wanneer de GPU is waardoor sommige complexe geometrie (verwerkt door vertex pipes) de pixel pijpen zaterdag stationair. Dit betekende dat het spel frame tarieven kunnen afremmen want er is altijd een disparagy tussen het bedrag van beide pixel en vertex pipes op een bepaalde kaart, is er meestal meer pixel pijpen. Dus voor alle shader intensieve destructiedienst uw kaart kan worden loopt het spel goed en dan ineens het frame tarieven kunnen vervolgkeuzelijst rechts beneden. Maar met de nieuwe DX10 kaarten, is er geen disparagy en theres nooit enig deel van de kaart zaterdag stationair. Wat ram bedrag op een DX10 kaart, weer, de max heb je op 1280x1024 is 320mb, op 1680x1050 zijn 512mb (ATI) of 640mb (NVidia), op 1920x1200 is het 1GB (ATI of 768MB (Nvidia). Maar ik denk niet dat zelfs 1GB ram bespaart de ATI 2900XT op die resolutie. Tips: 1) Er is een overvloed aan fabriek overclocked kaarten bestaan, maar worden geadviseerd (in het bijzonder met DX9 kaart) deze overclocks alleen over een 5.10 frame verschil per seconde naar de beurs snelheid kaarten. MAAR (er is altijd een maar er niet is), indien dit frame rate neemt u mee over de 25fps ik al eerder zei, dan is het de moeite waard het verschil in prijs. 2) Laat ik herhalen nogmaals, er is absoluut geen punt om een laag te midrange kaart met zakken (512 MB) RAM-geheugen. Geen. Het is een verkoopargument. Een con. 3) Controleer de kracht die nodig van uw PSU voor een bepaalde kaart. Veel DX9 kaarten kunnen uitgevoerd worden rechtstreeks van de pci-e-poort, maar de meeste wel behoefte aan een 6-pins stekker direct uit uw PSU dus zorg ervoor dat A) heeft u deze plug (meestal zwart) en b) je PSU kan voldoende spanning en de versterkers op deze dedicated 12v lijn.