mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Kabinetter & Skjermer

Register

8800GT 512MB g. 8800 GTS SUPERCLOCKED BY EVGA Hvilken er bedre?

Reply

Thread Tools
Old 16th 2008 jan 15:55
Medlem Group

Default 8800GT 512MB g. 8800 GTS SUPERCLOCKED BY EVGA Hvilken er bedre?

På nesten alle benchmark ivce sett 8800gt slår 8800 GTS lager men hva med superclocked?
Old 16 januar 2008, 16:00
Donor Group

edit: misread tittel
gjør begge har samme minne?
Hvis så må du sammenligne minne hastighet og GPU-hastigheter
Jeg vil gjøre det, men jeg kommer til sengs:)

Min System: Cewy er rart macine

Prosessor (er):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Hovedkort:
asus p5q deluxe
RAM-minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Graphics Card (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk stasjon (er):
3 asus dvd forfattere, LightScribe
Case / PSU:
Lian-li armoursuite PC-p60
Cooling:
tuniq tårn
Nettverk / Internett:
Dual Gigabit LAN-porter
Skjerm (er):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / ARCH linux
Old 16th 2008 jan 16:08
Medlem Group

ingen annen minne men ill se spesifikasjoner
Old 16th 2008 jan 16:09
Medlem Group

Old 16th 2008 jan 16:11
Medlem Group

Så vidt jeg kan se den eneste stedene der gt beats GTS er kjernen fart 576mhz g. 600mhz og shader clock 1350mhz vss. 1500mhz men GTX har samme spesifikasjoner som kjernen fart og shader clock av GTS, men den gir bedre så nå im forvirret
Old 16th 2008 jan 16:17
Donor Group

Basert på det bordet jeg regner det GTS vil gi bedre resultater på 1920x1200 på grunn av større bit-rate på minne kontrolleren og den store mengden RAM.

Den GT vil stjele 1680x1050 men på grunn av høyere clocked shaders.

De ekstra 24mhz i GPU vil gjøre liten eller ingen forskjell å være ærlig.

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 16th 2008 jan 16:19
Donor Group

Her er en kopi av et innlegg jeg gjort en stund siden.

Kanskje det vil hjelpe.

Den første (og viktigste) for å være på jakt etter når du velger en grafikkortet er det kortet du trenger (og hvor mye du trenger å bruke) for å spille spill på den opprinnelige oppløsningen for skjermen din bli det 1280x1024, 1440x900, 1680x1050 eller, uten å bli tåpelig, 1920x1200. Jo flere piksler skjerm har vanskeligere et kort skal fungere.

Men du trenger også kort til å produsere gode bildefrekvenser. Angående denne minimum Rammehastigheten er det viktigste. Jeg personlig anser 25 fps (frames per sekund) for å være den absolutte minimum et kort skal produsere spille et spill fordi noe lavere og øynene vil gjenkjenne hakkete (for lyst på et bedre ord). Dette detracts fra spillopplevelse.

Du må også ta hensyn til at spillene skal spilles max detalj innstillingene fordi dette er hvordan writer's av spill som har produsert spillet skal se ut. Flertallet av spill tilgjengelig nå kan se en TAD bland med detalj innstillinger skrudd ned. De bare innlemme detalj 'skyvekontrollene' i spillet menyen er å tillate mindre kraftige kort til å kjøre spillet derfor utvide markedet for spillets spillere.

Igjen personlig jeg også vurdere en at kortet skal kunne spille et spill på et minimum av 2xAA (Anti Aliasing) og 4x AF (Anisotrop filtrering). Anti-aliasing er der for å bli kvitt rufsete kanter, men det kan også hjelpe med å gjengi et klarere bilde på avstand i en bestemt scene i et spill. Anisotrop filtrering forbedrer bildekvaliteten på teksturer og også blir kvitt dimme på off-centre betraktningsvinkel.

I dag er det meste av arbeidet ved spilling er utført av GPU på kortet, men CPU har fortsatt å håndtere noen aspekter som AI (kunstig intelligens) i spill. Kan si at du spiller kommando og hersk. Kortet vil ta seg av strukturer på land, enheter og bygninger osv. men CPU vil arbeide ut hvordan du flytte tanken du nettopp har valgt å gå fra punkt A på spillet kartet til punkt B.

Det er bare ett eksempel, men jeg har brukt AI å gjøre det punktet at det fortsatt er svært viktig å sikre at du får en balanse mellom CPU og GPU og selvfølgelig skjermens native oppløsning.

Angående slot-typer. AGP foran PCI-E, teknisk PCI-E kan produsere høyere båndbredde (derav 8x/16x) enn AGP men jeg har ennå å se kortet gjøre full bruk av dette.

Men som PCI-E er nå bransjens standard jeg vil nevne denne typen kort bare.

Når du velger en DX9 kort (Windows XP) du må se på følgende:

Rop'S (Render Output Unit) - Disse utdataene produsert piksler på skjermen.
Pixel rør - Disse produserer pixel og teksturer som skal sendes til rop's.
Toppnummer rør - Disse legge til spesialeffekter (som eksplosjoner) til objekter som blir produsert på skjermen.
GPU (Graphics Processing Unit) hastighet - Bit av et åpenbart en virkelig, desto raskere er det raskere kan beregne operasjoner.
Minne kontrolleren bits bredde - Du ser disse som sitert som 64bit, 128bit og så videre. Den større jo bedre da dette utgangspunktet flytter ferdig produkt fra pixel rørene, toppunktet rør osv. gjennom ram og på skjermen. Et bredere litt bredden er mer den kan bevege seg til enhver tid.
Ram - Avhengig av hvor kraftig et kort bruker overskriftene ovenfor tilsier hvor mye RAM du trenger. Og hvis du vil spille et spill med AA RAM beløpet kommer inn i det. Dette er en av mine fokuserer angående kort. Hvis du har lest noen av mine tidligere innlegg vil du se at 256 MB RAM er absolutt max du trenger på et kort når spilling på dagens standard oppløsning på 1280x1024 (1440x900 hvis du bruker en widescreen-skjerm). På 1680x1050 eller 1920x1200 må 512MB. Men hvis et kort som er lave enden i GPU, rop, toppunktet stakes har 512MB RAM så den gir ingen følelse som kortet ikke vil kunne produsere nok piksler etc for å kunne spill på høyere oppløsninger i utgangspunktet , så passer nok ram til å gjøre det gir ingen mening whatsover unntak som selger punkt som inexperience folk vil se høyere tall, og anta det bedre kort.
Ram hastighet - Når du ser på et kort du vil se denne sitert på en effektiv hastighet. Dette er ikke markedsføring. Siden RAM på kortet er kontrollert parallelt (si 2 banker på 128 MB hver) du må hver bank kjører på si 700mhz men kjører sammen som de gjør de har en effektiv hastighet 1400mhz eller 1.4ghz.

For en DX10 (Windows Vista) kortet du må se på:

Alle disse unntatt den pixel rør og Toppnummer rørene.

Arkitektoniske endringer kortene har nå bety at Stream Shaders på et kort av denne typen gjøre samme jobb som både pixel rør og toppunktet rør gjorde.

Dette har en fordel i at mens det før (på en DX9 kort) når GPU er gjengivelsesteknologi noen komplekse geometri (behandlet av toppunktet rør) i pixel rør lørdag inaktiv. Dette betydde at spillet bildefrekvenser mai tregere fordi det har alltid vært en disparagy mellom mengden både pixel og toppunktet rør på en kort, er det vanligvis mer pixel rørene. Så for noen shader intensiv gjengivelsesteknologi kortet kan kjøre spillet bra og så plutselig at bildefrekvenser kunne slippe rett ned.

Men med den nye DX10 kortene, er det ingen disparagy og Theres aldri noen del av kortet lørdag inaktiv.

Angående ram beløpet på et DX10 kort, igjen, maks du trenger på 1280x1024 er 320mb på 1680x1050 sin 512MB (ATI) eller 640mb (nVidia), på 1920x1200 den 1GB (ATI eller 768MB (Nvidia). Men jeg tror ikke selv 1GB RAM vil lagre ATI 2900XT på at oppløsning.

Tips:

1) Det finnes en mengde fabrikken overclocked kort der ute, men det anbefales (spesielt med DX9 kort) disse overclocks bare gjøre om en 5-10 ramme forskjell per sekund til stock hastighet kort. MEN (det er alltid et men er ikke det) hvis dette Rammehastigheten tar deg over 25fps jeg nevnte tidligere så er det verdt forskjellen i pris.

2) La meg igjen iterate igjen, det er absolutt ikke noe poeng å få en lav til midrange kort med poser (512 MB) RAM. Ingen. Det er en selger punkt. A con.

3) Sjekk strømkravene behov fra PSU til et bestemt kortet. Mye DX9 kortene kan kjøres direkte fra PCI-E port, men de fleste trenger en 6-pin plugg direkte fra PSU slik at A) du har denne pluggen (vanligvis svart) og b) at PSU kan produsere nok spenning og forsterkere på denne dedikert 12V linje.

-Kanoakavirus
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.