![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| På nästan varje riktmärke ivce sett 8800gt slår 8800 GTS lager men hur superclocked? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| redigera: LÄSA FEL titel
| |||
| |||
| inte annorlunda minne men sjuka kontrollera specs |
|
| |||
| |||
|
|
| |||
| |||
| så vitt jag kan se de enda ställen där GT beats GTS är kärnan hastighet 576mhz vs 600mhz och Shader clock 1350mhz vss. 1500mhz men GTX har samma specifikationer som de centrala hastighet och Shader klockan av GTS men den presterar bättre så nu im förväxlas |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Baserat på den tabellen jag tror det GTS kommer att fungera bättre på 1920x1200 på grund av den större bithastighet på minnet styrekonomen och större mängd RAM. GT kommer att stjäla 1680x1050 men på grund av högre klockan shaders. De extra 24mhz i GPU gör liten eller ingen skillnad att vara ärlig.
|
| |||
| |||
| Här är en kopia av ett inlägg jag gjorde för ett tag sedan. Kanske kommer det att hjälpa. Den första (och viktigaste) ska leta efter när du väljer ett grafikkort är det kort som du behöver (och hur mycket du behöver använda) för att spela spel på den inhemska upplösning på din bildskärm är det 1280x1024, 1440x900, 1680x1050 eller, utan att bli dum, 1920x1200. Ju fler pixlar en skärm har desto svårare en att kortet ska fungera. Men du måste också kort att producera bra frame rates. När det gäller denna minsta bildhastighet är det viktigaste. Personligen anser jag att 25 fps (frames per second) är ett absolut minimum ett kort bör producera spela ett visst spel, eftersom något lägre och dina ögon kommer att erkänna HACKIG (i brist på ett bättre ord). Detta försvagar spelupplevelse. Du måste också ta hänsyn till att spel ska spelas på max detalj inställningar för detta är hur författarens av spel har tagit fram spelet för att titta. De flesta spel som för närvarande är tillgängliga kan se lite intetsägande med detaljerade inställningar avslås. De bara införliva detalj "skjutreglagen" i spelets meny är att låta mindre starka kort för att köra spelet därmed bredda marknaden för spelets aktörer. Återigen, jag personligen anser också en som ett kort bör kunna spela ett spel på minst 2xAA (anti alias) och 4x AF (Anisotrop filtrering). Anti-alias är det för att bli av med ojämna kanter, men det kan också bidra med som gör en tydligare bild på avståndet i en viss scen i ett spel. Anisotrop filtrering förbättrar bildkvaliteten på texturer och blir kvitt grumla vid off-center visningsvinklar. Nuförtiden det mesta av arbetet när spel sker med GPU på kortet men CPU fortfarande har att ta itu med vissa aspekter som AI (artificiell intelligens) i spel. Låt säga att du spelar-och erövra. Kortet kommer att ta hand om texturer av tomten, enheter och byggnader etc men processorn kommer att arbeta fram hur man kan flytta tanken du har bara valt att gå från punkt A på kartan till punkt B. Det är bara ett exempel, men jag har använt AI att påpeka att det fortfarande är mycket viktigt att se till att du få en balans mellan CPU och GPU och naturligtvis bildskärmens upplösning. Beträffande slot-typer. AGP föregås PCI-E, tekniskt PCI-E kan producera en högre bandbredd (därav 8x/16x) än AGP men jag har ännu inte sett kortet utnyttja detta. Men som PCI-E är nu branschens standard jag nämna den här typen av kort bara. När du väljer ett DX9-kort (Windows XP) måste du titta på följande saker: ROP: S (Render utorgan) - Dessa utgångsenergi den producerade pixlar på skärmen. Pixel rören - Dessa producerar pixel och texturer som ska skickas till rop's. Vertex rören - Dessa lägga till specialeffekter (t.ex. explosioner) till objekt som skall produceras för skärmen. GPU (Graphics Processing Unit) hastighet - Bit av ett uppenbart en riktigt, desto snabbare är det desto snabbare kan beräkna verksamhet. Minne registeransvarige bitars bredd - Du ser dessa som noteras som 64bit, 128bit och så vidare. De större desto bättre, eftersom det i grunden rör sig den färdiga produkten från pixel rör, vertex rör etc genom baggar och på skärmen. Det bredare lite bredd är mer det kan röra sig vid varje given tidpunkt. Ram - Beroende på hur kraftfull en kort använder rubrikerna ovan dikterar hur mycket RAM-minne du behöver. Dessutom, om du vill spela ett spel med AA RAM belopp kommer i den. Detta är en av mina fokuserar om korten. Om du läst några av mina tidigare inlägg ser du att 256 MB RAM-minne är absolut max du behöver på ett kort vid spel på dagens standard upplösning på 1280x1024 (1440x900 om du använder en widescreen monitor). Vid 1680x1050 eller 1920x1200 du behöver 512MB. Men om ett kort som är lägre delen i GPU, rop, vertex Stakes har 512 MB RAM-minne så det är ingen mening eftersom kortet inte kommer att kunna producera tillräckligt med pixlar etc för att kunna spel på högre upplösningar i första hand så passande nog ram för att göra det är ingen mening helst utom som ett försäljningsargument som oerfarenhet människor kommer att se fler och ansvara för den ett bättre kort. Ram hastighet - När du tittar på ett kort kan du se här citerad på ett effektivt hastighet. Detta är inte marknadsföring. Eftersom RAM på ett kort kontrolleras parallellt (t.ex. 2 banker 128MB vardera) du får varje bank kör på säger 700mhz men kör tillsammans som de gör de har en effektiv hastighet 1400mhz eller 1.4ghz. För ett DX10 (Windows Vista) kort som du måste titta på: Alla ovanstående undantag för pixel rör och Vertex rören. Arkitekt ändringar kort nu att Stream Shaders på ett kort av denna typ gör samma jobb som både pixel rör och vertex ledningarna gjorde. Detta har en fördel i att medan före (på ett DX9-kort) när GPU är konverteringsanläggningar några komplex geometri (behandlas av vertex rör) den pixel rör lördag inaktiv. Detta innebar att spelet frame rates maj bromsa eftersom det har alltid varit en disparagy mellan den mängd både pixel och vertex rör på ett särskilt kort, finns det oftast fler pixel rören. Så för alla Shader intensiva konverteringsanläggningar ditt kort kan köra spelet bra och sedan plötsligt den frame rates kunde sjunka ner. Men med de nya DX10 kort, det finns ingen disparagy och Theres aldrig någon del av kortet lördag inaktiv. När det gäller RAM-mängden på ett DX10 kort igen, max du behöver på 1280x1024 är 320mb på 1680x1050 dess 512MB (ATI) eller 640mb (NVidia) på 1920x1200 det är 1GB (ATI eller 768MB (Nvidia). Men jag tror inte med 1 GB RAM-minne kommer att spara ATI 2900XT vid denna resolution. Tips: 1) Det finns en uppsjö av fabriken overclocked kort därute, men få råd (särskilt med DX9-kort) dessa overclocks bara göra om en 5-10 ram skillnaden per sekund till aktiemarknaden hastighet kort. MEN (det finns alltid ett men inte är det) om detta bildhastighet tar dig över 25fps jag nämnde tidigare så det är värt skillnaden i pris. 2) Låt mig åter upprepa igen, det finns absolut ingen anledning att få ett lågt till mellanregister kort med påsar (512 MB) RAM. Ingen. Det är ett försäljningsargument. En kon. 3) kontrollera att krav från din psu för ett särskilt kort. En hel del DX9 kort kan köras direkt från pci-e-port, men de flesta behöver en 6-pin plug direkt från din psu så se till att A) du har denna plug (oftast svart) och b) din psu kan producera tillräckligt spänning och ampere på denna dedikerade 12V linje.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |