mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Monitors

Register

8800GTX eller 2 * 8800GT i SLI

Reply

Thread Tools
Old 18 November 2007, 01:18
Medlem Gruppen

Default 8800GTX eller 2 * 8800GT i SLI

Hej, jeg var bare spørge, om er det worthed køber en 8800GTX eller 2 * 8800GT og sætte dem i SLI mode. I gennemsnit vil den SLI dem være langt bedre end GTX alene, og hvad der ville være fordele ved at have SLI?? Også ved udgangen af januar begyndelsen af februar, vil der være det nyeste SLI bundkort og 9Series??
Old 20 November 2007, 01:19
Donor-Gruppen

det isnt at svært at google spørgsmålet du kender, men 2 GT kort i SLI er slightyly hurtigere end et gtx med omkring 10% -30%. Jeg tror, jeg ville være bedre at få en GTX og derefter gemme op til en anden GTX og læg dem i SLI hvilket betyder, at det vil være fremtidssikret.

Hope that helps
Old 20 November 2007, 05:09
Donor-Gruppen

SLI er spild af tid, medmindre du spiller spil på vanvittigt høje opløsninger.
Også 8800GTX samtidig en stor kortet ser nu alvorligt overpris da BT kom langs.
Med hensyn til release datoer for ny hardware, der kender.

Mit system: Krlll

Processor (s):
Intel Q9550@4.33Ghz
Bundkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM Hukommelse:
4x2GB OCZ Platinum PC8500
Grafikkort (r):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 MEM)
Lydkort:
Ombord HDA
Harddisk (e):
Et par lol 1650GB samlede
Optisk drev (r):
1xDVD PHILIPS DVD +-RW
Sag / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Køling:
Tuniq Tower 120
Network / Internet:
Dual Gigabit Ethernet
Monitor (s):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Old 20 November 2007, 06:01
Donor-Gruppen

aye der arent mange spil, der kan optimere brugen af to kort eller så ive læse, næsten alle tråde som denne sin ende med at blive anbefales, at du bare købe en god kortet snarere end to

Mit system: Min

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Bundkort:
Winfast 6600
RAM Hukommelse:
3 GB
Grafikkort (r):
MSI 8600GT
Lydkort:
nogle billige dx9 5.1
Harddisk (e):
Optisk drev (r):
Sag / PSU:
Køling:
Network / Internet:
Monitor (s):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 20 November 2007, 07:04
Donor-Gruppen

de fleste spil drage fordel af SLI faktisk, men du er nødt til at konfigurere det i nvidia kontrol pannel først.
Old 20 November 2007, 12:17
Redaktør Gruppen

Jeg vil gå med bare et GT og derefter få en anden på et senere tidspunkt, hvis det er nødvendigt. De er usædvanlige kort og løber alle dags spil ved høje opløsninger.

Mit system: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Bundkort:
Asus P5Q Pro
RAM Hukommelse:
OCZ 8GB 800 MHz
Grafikkort (r):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Ombord
Harddisk (e):
Langt
Optisk drev (r):
Sony al cheapo en.
Sag / PSU:
Antec tre hundrede
Køling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfælde fans.
Network / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 20 November 2007, 15:11
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Krlll View Post
SLI er spild af tid, medmindre du spiller spil på vanvittigt høje opløsninger.
Også 8800GTX samtidig en stor kortet ser nu alvorligt overpris da BT kom langs.
Med hensyn til release datoer for ny hardware, der kender.
Hvorfor skulle det gøre det bedre ved høje res? når i SLI du kun bruger 1 kort hukommelse. det dont kombinere begge op desværre ... men jeg læser, at der i SLI for 8800GT's kan øge styrken med så meget som 60% mere end blot en enkelt GT ved alene. og med nyere og mere krævende spil som Crysis, kunne det ikke være sådan en dårlig idé.

Mit system: Top Secrit

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 OC @ 4GHz
Bundkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P (P45)
RAM Hukommelse:
mushkin 4GB DDR2 1066MHz
Grafikkort (r):
GTX280
Lydkort:
ombord (for nu)
Harddisk (e):
WD WD6401AALS 640GB
Optisk drev (r):
Klik på linket i signatur for yderligere
Sag / PSU:
CORSAIR CMPSU-750TX (750 WATT)
Køling:
XIGMATEK HDT-S1283 120mm Rifle
Network / Internet:
DSL medium
Monitor (s):
30 tommer 2650x1600 (snart anyway)
Operating System (s):
XP Home
Old 20 November 2007, 20:10
Donor-Gruppen

You're alle glemmer én ting: Den beslutning af skærmen.

Lad os sige du har en 19 "skærm, en enkelt 8800GT er massive overkill til 1280x1024 eller 1440x900 en skærm af denne størrelse skærms. Så vil du se ekstremt høj frame rates bruge et enkelt kort.

Tilføjelse af en anden kortet (hvis det skulle blive en SLI kodet spillet) vil gøre tæt som dammit ingen forskel for dine øjne, fordi du allerede har evnen til at anvende høj AA og AF og alle detaljer indstillinger slået til fulde. Og du har også fantastiske rammer satser.

Så lad os sige at du har denne fælles kort setup og er vidne til en 100 billeder i sekundet, og du derefter tilføje en anden kortet og få 150 billeder i sekundet. Helt ærligt, så hvad? De ekstra fps vil gøre nogen forskel for øjet, er det ikke til at forbedre udseendet af spillet, som du allerede har fået alle detaljer skydere til fulde alligevel.

Tager dette til en 20-22 "skærm (1680x1050):

Samme historie virkelig, men fremtiden proofing kommer ind i den. Som spil bliver mere og mere afhængige af GPU (og fysik påvirker blive mere mainstream-Don't get en Aegia, dets fik støtte til omkring 3 spil ... wow) spil vil få brug for, at langt mere pift fra kortet. Men ingen af os kan fortell fremtiden, så du er nødt til at foretage et bedste gæt.

En 320mb GTS spil lykkeligt på denne beslutning (få en oc'd version, og du kan se anstændigt frame rates på 1920x1200) A 640mb GTS spil lykkeligt på denne beslutning. Et 8800GT spil lykkeligt på denne beslutning og naturligvis en 8800GTX spil lykkeligt ved denne beslutning, men er også overkill for det.

Så hvordan kan du vælge for denne beslutning? Helt ærligt, med dit budget. Der er så mange pre-oc'd kort på markedet i dag, at linjerne er sløret for et kort køber. Du kan få en høj oc'd 320mb GTS det er kun et par quid kort af prisen på en vanille 640mb GTS. Du kan listen (prøv det) 10 320mb GTS's all inden 100mhz på GPU og 100mhz på ram, og du vil se hver en er en lidt højere pris end den sidste, lidt langsommere, en du ser på. Disse trinvise overclocks over de sidste generelt gør ingen forskel for frame rates. Det er kun, når du sammenligner en vanille version til en oc'd version, som du kan se nogen endelige stigning i ydeevne på din skærm.

Så du har 24-27 "skærme (uden at blive dum), som skal vises 1920x1200 pixels. Du skal bruge en high-end kortet for denne type beslutning, og endnu en gang, især når du bruger den slags kile du skal bruge til vildt godt ved denne beslutning, fremtidige proofing kommer ind i den.

Som det ser ud, hvis jeg skulle enkelt kort på dette res, og ikke virkelig bekymrer sig om prisen på det kort, jeg gerne se på en 8800GTX eller Ultra. Men som jeg nægter at bruge den slags penge (jeg kunne få en PS3 i stedet) på et grafikkort. Men jeg er ikke så meget et gamer længere ....

Hvis jeg var på udkig efter bang for sorteper jeg gerne se på et 8800GT (som jeg har bestilt), men som jeg ikke er en massiv gamer længere og kun spille ældre titler (LOMAC etc) Jeg behøver ikke at bekymre sig så meget om at holde op med nye udgivelser.

For de af jer, der har, og køber en GPU nu har det at være den GTX eller Ultra. For resultater og for fremtidige proofing. Kom godt 2 8800GT's vil ikke gøre nogen forskel for din spiloplevelse over en GTX på denne beslutning, medmindre du spiller SLI kodet spil, og selv da du normalt kun ser omkring en 30% stigning i ydelse, det gør, at gøre omkostninger i forbindelse med en anden kort det værd? Behovet for en mere kraftfuld PSU det værd? (med ekstra omkostninger), behovet for en SLI bundkort det værd? (med generelt den ekstra omkostninger). Det er ikke i min bog. Også på denne beslutning, en enkelt GTX vil give dig omkring den samme præstationer mod 2 8800GT's anyway i en dual-kortet kodet spillet.

Og glem ikke, relativt set, er der meget få dobbelt-kort-spil på markedet.

-Kanoakavirus

Mit system: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Bundkort:
Asus P5K Premium
RAM Hukommelse:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (r):
BfG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (e):
3.35TB ext opbevaring. 2TB int oplagring
Optisk drev (r):
LG GGC H20L
Sag / PSU:
Enermax 720w
Køling:
AC7
Network / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 20 November 2007, 20:14
Donor-Gruppen

sandt alex, men du glemmer. når man spiller Crysis folk ofte nødt til at spille det en lav res selv, når du bruger en stor skærm som mig med mine 22 tommer. Hvornår kommer til super hi udgangen spil, dens ikke længere et spørgsmål om res processorkraft, dens meget mere grafik processorkraft. kinda få, hvad jeg mener? : D
Old 20 November 2007, 20:18
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af cheesepuff View Post
sandt alex, men du glemmer. når man spiller Crysis folk ofte nødt til at spille det en lav res selv, når du bruger en stor skærm som mig med mine 22 tommer. Hvornår kommer til super hi udgangen spil, dens ikke længere et spørgsmål om res processorkraft, dens meget mere grafik processorkraft. kinda få, hvad jeg mener? : D
Err, no.

Grafik magt dikterer, hvor mange pixels kan du magten, og hvor hurtigt, og på hvilket detalje.

Eller er jeg misforstået, hvad du siger?

-Kanoakavirus
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Muligt at sælge: XFX 8800GTX OC version thingie2 CJ Brugt Marketplace 19 22 juli 2008 23:43
8800GTX thingie2 Grafikkort & Monitors 9 22. maj 2008 13:34
8800GTX elforbrugsværdien Mikel Grafikkort & Monitors 2 2 januar 2008 00:12
Skal jeg få et 8800GT eller et 8800GTX? cheesepuff Grafikkort & Monitors 10 16 november 2007 17:32
728MB BfG 8800GTX Need Udtalelser Thunderer Grafikkort & Monitors 3 14. sep 2007 06:29
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.