mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Kabinetter & Skjermer

Register

8800GTX eller 2 * 8800GT i SLI

Reply

Thread Tools
Old 18nde Nov 2007, 01:18
Medlem Group

Default 8800GTX eller 2 * 8800GT i SLI

Hei, Jeg bare lurer på om det er worthed kjøpe en 8800GTX eller 2 * 8800GT og satt dem i SLI modus. Jeg mener ville SLI de være langt bedre enn GTX alene og hva ville være fordelene med å ha SLI? Også ved utgangen av januar begynnelsen av februar, ville det være den nyeste SLI hovedkort og 9Series?
Old 20nde Nov 2007, 01:19
Donor Group

den isnt det vanskelig å google spørsmålet du vet, men 2 GT-kort i SLI er slightyly raskere enn GTX med rundt 10% -30%. Jeg tror jeg ville være bedre å få et GTX og deretter lagre opp for en annen GTX og sette dem i SLI som betyr at det vil bli fremtidige bevis.

håp som hjelper
Old 20nde Nov 2007, 05:09
Donor Group

SLI er bortkastet tid hvis du spiller spill på gal høye oppløsninger.
Også 8800GTX samtidig som en stor kortet nå ser alvorlig overpriced siden GT kom.
Som for release datoene for ny maskinvare, som vet.

Min System: Krlll

Prosessor (er):
Intel Q9550@4.33Ghz
Hovedkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM-minne:
4x2GB OCZ Platinum PC8500
Graphics Card (s):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 Mem)
Lydkort:
Onboard HDA
Harddisk (er):
Noen lol 1650GB totalt
Optisk stasjon (er):
1xDVD Philips DVD +-RW
Case / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Cooling:
Tuniq Tower 120
Nettverk / Internett:
Dual Gigabit Ethernet
Skjerm (er):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Old 20nde Nov 2007, 06:01
Donor Group

Aye det Arent mange spill som kan optimalisere bruken av to kort eller så Ive lest nesten alle tråder som dette sine havner anbefales at du bare kjøpe en god kortet i stedet for to

Min System: Min

Prosessor (er):
AMD Athlon tokjerners
Hovedkort:
Winfast 6600
RAM-minne:
3GB
Graphics Card (s):
MSI 8600GT
Lydkort:
noen billige dx9 5.1
Harddisk (er):
Optisk stasjon (er):
Case / PSU:
Cooling:
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 20nde Nov 2007, 07:04
Donor Group

de fleste spill nytte av SLI faktisk, men du må konfigurere den i nvidia kontroll pannel først.
Old 20nde Nov 2007, 12:17
Moderator Group

Jeg vil gå med bare en GT og deretter få en til på et senere tidspunkt hvis nødvendig. De er utrolig kort, og vil kjøre alle dagens spill ved høye oppløsninger.

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 20nde Nov 2007, 15:11
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Krlll View Post
SLI er bortkastet tid hvis du spiller spill på gal høye oppløsninger.
Også 8800GTX samtidig som en stor kortet nå ser alvorlig overpriced siden GT kom.
Som for release datoene for ny maskinvare, som vet.
Hvorfor skulle den gjøre det bedre ved høy oppløsning? når i SLI du kun bruke 1 kort hukommelse. det dont kombinerer både opp dessverre ... men jeg leste det i SLI for 8800GT's kan øke styrken med så mye som 60% mer enn bare et enkelt GT by alene. og med nyere og mer krevende spill som Crysis, men det kan ikke være slik en dårlig idé.

Min System: Top Secrit

Prosessor (er):
Core 2 Duo E8500 OC @ 4GHz
Hovedkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P (P45)
RAM-minne:
mushkin 4GB DDR2 1066MHz
Graphics Card (s):
GTX280
Lydkort:
onboard (til nå)
Harddisk (er):
WD WD6401AALS 640GB
Optisk stasjon (er):
Klikk på linken i signaturen for mer
Case / PSU:
Corsair CMPSU-750TX (750 watt)
Cooling:
XIGMATEK HDT-S1283 120mm Rifle
Nettverk / Internett:
DSL medium
Skjerm (er):
30 tommers 2650x1600 (snart anyway)
Operating System (s):
XP Home
Old 20nde Nov 2007, 20:10
Donor Group

You're all glemmer en ting: Oppløsningen på skjermen.

Kan si at du har en 19 "skjerm, et enkelt 8800GT er massiv overkill for 1280x1024 eller 1440x900 en skjerm på denne størrelsen skjermens. Så får du se ekstremt høy bildefrekvens ved hjelp av ett enkelt kort.

Legge til et nytt kort (skal det være et SLI kodet spillet) vil gjøre nesten som dammit ingen rolle for dine øyne, fordi du allerede har muligheten til å bruke store aa og af og alle detaljer innstillinger slått til fulle. Og du vil også ha superb rammer priser.

Så kan si at du har dette enkelt kort oppsett og ser et 100 bilder per sekund, og deretter legge til et nytt kort og få 150 bilder per sekund. Oppriktig, så hva? De ekstra fps skal ikke gjøre forskjell på øyet, det er ikke til å forbedre utseendet på spillet som du allerede har alle detaljene skyvekontrollene til full uansett.

Ta dette til en 20-22 "skjerm (1680x1050):

Samme historien virkelig, men fremtiden proofing kommer inn i det. Som spill får mer og mer avhengig av GPU (og fysikk påvirker blitt mer mainstream-Don't få Aegia, dets fått støtte for rundt 3 spill ... wow) spill kommer til å trenge mye mer oomph fra kort. Men ingen av oss kan fortell fremtiden så må du gjøre det beste.

En 320mb GTS spill lykkelig på dette oppløsning (få en oc'd versjon, og du kan se anstendig bildefrekvenser på 1920x1200) En 640mb GTS spill lykkelig på dette vedtak. Et 8800GT spill lykkelig på denne oppløsningen og åpenbart en 8800GTX spill lykkelig på denne løsningen, men er også overkill for det.

Så hvordan kan du velge denne oppløsningen? Oppriktig, etter budsjettet. Det er så mange forhåndsinstallerte oc'd kort på markedet i dag at linjene er uskarpt for et kort kjøperen. Du kan få en høy oc'd 320mb GTS som bare noen få pund kort av prisen på en vanilje 640mb GTS. Du kan liste (prøve) 10 320mb GTS er alt innen 100mhz på GPU og 100mhz på ram og du vil se hver enkelt er en noe høyere pris enn sist, litt tregere, du så på. Disse inkrementell overclocks utover det siste vanligvis gjør ingen forskjell å ramme priser. Det er bare når du sammenligne en vanilje-versjon til en oc'd versjon du se noen definitive økning i ytelse på skjermen.

Så har du 24-27 "skjermer (uten å bli tåpelig) som viser 1920x1200 piksler. Du trenger et avansert kort for denne type løsning, og en gang, spesielt når du bruker det slags kile du må bruke for å Kamp godt på denne løsningen fremtiden proofing kommer inn i det.

Som det står, hvis jeg skulle enkelt kort på dette res, og gjorde egentlig ikke bryr seg om prisen på kortet Jeg vil se på en 8800GTX eller Ultra. Men som jeg nekter å bruke så mye penger (jeg kunne få en PS3 i stedet) på grafikkortet. Men jeg er ikke så mye en spiller lenger ....

Hvis jeg var ute etter bang for pengene Jeg vil se på en 8800GT (som jeg har bestilt), men som jeg ikke er en massiv gamer lenger og bare spille eldre titler (LOMAC etc) Jeg trenger ikke å bekymre så mye om å holde opp med nye utgivelser.

For de av dere som gjør, og kjøper en GPU nå, det må være GTX eller Ultra. For resultater og for fremtidige korrektur. Komme 2 8800GT's vil ikke gjøre noen forskjell på spill opplevelse utover ett GTX til dette vedtak, med mindre du spiller SLI kodede spill, og selv da du vanligvis bare ser rundt en 30% økning i ytelse, så gjør som gjør kostnaden ved et nytt kort verdt det? Behovet for en kraftigere strømforsyning verdt det? (med ekstra kostnader), behovet for et SLI hovedkort verdt det? (med generelt, er lagt til prisen). Det virker ikke i min bok. I tillegg til denne oppløsningen, ett GTX gir deg omtrent samme ytelse mot 2 8800GT står likevel i en dual-kortet kodet spillet.

Og ikke glem, relativt sett er det svært få dual-kort spill på markedet.

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 20nde Nov 2007, 20:14
Donor Group

true alex, men du glemmer. når du spiller Crysis folk ofte må spille den lav oppløsning også når du bruker en stor skjerm som meg med mine 22 tommer. Når kommer til super hi end spill er ikke lenger et spørsmål om res prosessorkraft, dets mye mer grafikk prosessorkraft. ganske få hva jeg mener? : D
Old 20nde Nov 2007, 20:18
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by cheesepuff View Post
true alex, men du glemmer. når du spiller Crysis folk ofte må spille den lav oppløsning også når du bruker en stor skjerm som meg med mine 22 tommer. Når kommer til super hi end spill er ikke lenger et spørsmål om res prosessorkraft, dets mye mer grafikk prosessorkraft. ganske få hva jeg mener? : D
Err, nei.

Bilde kraft tilsier hvor mange piksler kan du strøm, og hvor raskt, og til hvilken detalj.

Eller er jeg misforståelser det du sier?

-Kanoakavirus
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.